banner8

banner6

Stratejik planlama, kurumunuz için neden gerekli?

Strateji; “Belirlenmiş hedeflere ulaşmak için izlenen yol” şeklinde kısaca tanımlanabilir. Bu kavram beraberinde özel bir yönetim süreci, uzmanlık alanı oluşturarak günümüzde haklı bir yer edinmiştir.

Kaliteye Yolculuk 02.11.2020, 20:47 02.11.2020, 20:47
Stratejik planlama, kurumunuz için neden gerekli?
Strateji; “Belirlenmiş hedeflere ulaşmak için izlenen yol” şeklinde kısaca tanımlanabilir. Bu kavram beraberinde özel bir yönetim süreci, uzmanlık alanı oluşturarak günümüzde haklı bir yer edinmiştir. Sürekli değişen bir çevrede yaşayan ve giderek daha güçlü bir rekabetle karşılaşan iş dünyasında, kurumların etkili ve verimli bir şekilde yönetilebilmeleri, geleceğe odaklanabilmeleri ve krizlerle mücadele edebilmeleri için, stratejik planlama zorunluluk olmuştur. Stratejik yönetim; özel bir yönetim sürecidir. Stratejik düşünceyi içerir.  Mevcut durumu analiz ederek, gelecek hakkında düşünmeyi ve kurgu yapmayı içerir. Uzun vadeli bakmaktır. Sürekli öğrenmektir.

Görülmeyeni ve bilinmeyeni tasarlamaktır. Planlama; bilgi toplama, analiz, seçim, karar ve uygulama faaliyetlerinin tümüdür. Gelecekte ulaşmak istediğimiz yer, vardığımız noktalarda başarımızı takip ve değerlendirme, kurumun karşı karşıya kalabileceği fırsatları ve tehditleri belirlemek için stratejik planlama mutlaka yapılmalıdır. Stratejik planlamada; misyon ve vizyon ile kurumun varlık nedenini açıklamak ve geleceğini kurgulamak; Swot analizinin dört maddesi ile (Güçlü yönler, Zayıf yönler, Fırsatlar, Tehditler) tespitler yapmak bu yolculuğun temel taşlarındandır:  Bu konuda açıklayıcı olması adına; Yeşilova Holding’e stratejik planlamaya bakış açılarını, neler yaptıklarını sorarak, örnek bir kurumun yaklaşım ve uygulamalarını sizlerle paylaşmak isteriz.

Ajanda

Avrupa’nın en etkin yönetim kongresi; 29. Kalite Kongresi 17-18 Kasım 2020 tarihlerinde “Yeni Yönler Yeni Ufuklar” ana temasıyla online olarak profesyonel hizmet alt yapısı ile gerçekleşecek.

Kongrede kimler var:

  • Sanda Ojıambo, Birleşmiş Milletler


Küresel İlkeler Sözleşmesi CEO’su

  • Alphan Manas muzayede.com YKB

  • Büyükelçi Nikolaus Meyer-Landrut,


AB Türkiye Delegasyonu Başkanı

  • Scott Steedman, ISO Başkan Yardımcısı


Yeşilova Holding’e stratejik planlamayı sorduk

Yeşilova olarak, stratejik planlama önceliğimize aldığımız bir konudur ve yapısal bir yaklaşımla yönetilmektedir. Geleceği planlamadan yani, gelecek tasarımından önce geçmişin değerlendirmesi ve mevcut durumun analizini yaparız. Bir başka deyişle; gelecek senaryolarımızı oluşturmadan önce, tanımlanmış analizler kullanarak, geçmiş performansımızı değerlendirir ve kurumsal olarak mevcut durumumuzu anlarız. Stratejik planlama yönetimine paydaş analizi ile başlamaktayız. Yesilova’nın içinde bulunduğu ekosistemin ilk halkasında bulunan paydaşlarımızı anlamak, onların beklentilerini tahmin etmek kurumsal olarak kendimizi tanımamıza destek olur. Sonrasında sırasıyla rakiplerimizi ve sektörü tararız. PEST analizi ile dış çevreyi dört boyutta analiz etmiş oluruz.

İç çevrede; paydaşlarımızın beklentilerini anketlerle alırız. Bununla beraber kurumsal karnelerimiz çerçevesinde sonuçlar bütünümüzü ele alır ve performansımızı gözden geçiririz. “Yayı ne kadar geriye çekerseniz, oku o kadar ileri fırlatabilirsiniz” mantığı ile geçmişte ortaya çıkan performans ve algılama sonuçlarının en az üç yıllık verilerinden geleceğe ilişkin performansımızı tahmin ederiz.

Dış çevre ve iç çevre analizlerinin tamamlanmasıyla son aşaması olan SWOT, aslında kendiliğinden çıkmış olur. Güçlü ve zayıf yönlerimizin yanında yerel ve küresel çapta fırsat ve tehditlerin bilinciyle ana stratejilerimizi ve stratejik amaçlarımızı önümüzdeki dönem için belirleriz. Uzun vadede 5 yıl olarak oluşturduğumuz stratejik planımızı, yıllık olarak gözden geçiririz. Dengeli sonuçlar bütünü olarak kurumsal karneye yansıttığımız stratejilerimizin ilerleyişini düzenli şekilde KPI’lar ile takip ederiz.

Gündemden: Seger’den farkındalık projesi Pembe Korna

Meme kanserinde erken teşhisin önemine dikkat çekmek amacıyla Seger firması, bu yıl da “Erken Tanı, Hayata Sarıl” sloganı ile kornalarını pembe renkte üretti. Projeyi, medya dünyasından sivil toplum kuruluşlarına kadar pek çok kişi sosyal medya hesaplarından paylaşarak projeye destek oldu.

Karikatür

  1. KalDer Bursa Uluslararası Karikatür


Yarışması Sanatçı: Muammer Bilen

Türkiye Kalite Derneği, KalDer Bursa Şubesi tarafından hazırlanmıştır. bursa@kalder.org / ww.kalder.org

Yorumlar (0)
16
kapalı
Günün Anketi Tümü
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?