banner34

banner50

banner6

Otoyol hayırlı olsun

İzmit Körfezi geçişini sağlayacak köprünün ihalesi 1997 yılının Ekim ayında yapılmıştı. Siyasi mülahazalarla davalar açılmasaydı, 2002 yılında makul bir bedelle İzmit Körfezi'ni 5 dakikada geçebilecektik.

İş Dünyası 26.08.2019, 21:00 26.08.2019, 21:00
Otoyol hayırlı olsun
İzmit Körfezi geçişini sağlayacak köprünün ihalesi 1997 yılının Ekim ayında yapılmıştı. Siyasi mülahazalarla davalar açılmasaydı, 2002 yılında makul bir bedelle İzmit Körfezi'ni 5 dakikada geçebilecektik.
Neyse zaman geçti proje tozlu raflardan kaldırılarak farklı bir finansman modeliyle yeniden gündeme geldi. Köprü sonrası İzmir otobanının güzergahında bazı değişiklikler yapılmasıyla on yıl gibi bir sürede hizmete açıldı.
Bursa'yı etkileyecek bu yatırımın hayırlı olmasını diliyoruz. Bu noktada otoyolla ilgili bazı tespitlerimizi paylaşmak istiyoruz.
Bunlardan birincisi, çok tartışılan bir husus; geçiş ücretleri...
Gerçekten bu otoyolu kullanmak pahalıdır. Müteahhit şirketlerin bu projeden dünyada görülmemiş bir kar elde edeceği görülmektedir. Satın alma gücüne göre hesaplama yapılması durumunda da küresel düzeyde insanları hayrete düşürecek pahalılıktadır. Mesela ABD'de kimse 103 USD'ye bir köprüyü kullanmayı aklına bile getirmez.
Pahalılığın dışında 2016'dan bu yana hizmete açılan İstanbul Bursa etabında sürekli köprü, yol ve tünelde yapılan tamiratlardan tüm şeritlerin kullanımda olduğu zamana tanık olunamamıştır.
Böylesi bir bedel verdiğimiz otoyolda sürekli şerit daralmalarının olması kabul edilebilir değildir.
Diğere taraftan Gebze'den gelerek Köprü'yü kullanan bir araç Altınova'dan çıkışta köprü ücreti dışında, bağlanma yolunun ücretini vermesi izah edilebilir bir husus değildir. Köprü bağlantı yoluyla bir bütündür.
Gişe sistemiyle tahsilat yapılması yanlıştır, zaman açısından kayıplara neden olmaktadır.
Otoyol eski yoldan daha uzundur bir başka deyişle aslında ekonomik değildir.
Henüz otoyol boyunca koruma çitleri tamamlanmadığı için yaban hayvanları, kedi ve köpeklerin yola atlayarak kazalara neden olduğuna şahit olunmaktadır. Yarma yapılan noktalarda rüzgar jet etkisi yaparak araçların ani, şiddetli rüzgarla maruz kalarak savrulmasına neden olmaktadır.
Karacabey çıkışı kötü planlanmıştır. Binder asfaltı bitmeden açıldığı için uzun dönem bazı bölgeler tek şeritle idare edilecektir.
Gelelim seyahat sürelerine...
Radarla sürekli denetim yapılacaksa normal sürelerde İzmir' e ulaşılacaktır. Bursa İstanbul arasında köprü ve tünellerde yeni başlayan 90 km. hız sınırının radarla desteklenmesi gibi uygulamaların benzerleri yapılacaksa otoyoldan gitmenin hiçbir esprisi olmayacaktır.
Bayram dışında bu yatırımdan fayda sağlamayı umuyorsak bazı ilave kararlar ve uygulamalar hayata geçirilmelidir.

Sayı: 1213 - Sayı'nın Kapağı

Yorumlar (0)
12
kapalı
banner35
Günün Anketi Tümü
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
banner18
banner51