banner34

banner50

banner6

Fuar savaşın gölgesinde geçti

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) öncülüğünde, bu yıl 7’ncisi düzenlenen giysilik kumaş fuarı Bursa Textile Show Fuarı’da (BURTEX), giysilik kumaş ve aksesuar üretimi yapan 129 firma, 2023 yılı ilkbahar – yaz kumaş ve giysi koleksiyonlarını yerli ve yabancı alıcıların beğenisine sundu.

İNCELEME 22.03.2022, 00:03
Fuar savaşın gölgesinde geçti

SEMİH AYDIN

Her geçen yıl büyüyerek Türkiye’de önemli bir marka haline gelen Bursa Textile Show Fuarı’nda firmalar 2023 yılı ilkbahar – yaz giysilik kumaş koleksiyonlarını görücüye çıkardı. BTSO öncülüğünde Ticaret Bakanlığı, Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği ve KOSGEB işbirliğiyle 15 – 17 Mart tarihleri arasında Merinos AKKM’de düzenlenen fuar yurt dışı ve yurt içinden katılımcı firmalar ile sektör temsilcilerini buluşturdu.

Yakup CANBOLAT - Bursa Valisi
Türkiye’ye örnek fuar

Fuara gelen 60’a yakın ülkeden iş insanı Türk tekstil firmalarıyla önemli iş birliklerine imza atıyor. Bursa Textile Show, sektörde amacına ulaşan bir organizasyon oldu. Fuar, kendini geliştirdi ve artık diğer illere de örnek olabilecek bir konuma geldi. Bursa’nın tekstilinin tanıtılması ve dünyaya ihracat bağlantılarının kurulması için de ciddi bir vesile oldu. Bu konuda emeği geçen BTSO Başkanımız İbrahim Burkay ve yönetimine, UTİB Başkanı Pınar Taşdelen Engin’e ve ekibine teşekkür ediyorum. Fuar, Bursa’nın tekstil konusunda geldiği seviyeyi, kaliteyi ve ürettiği katma değeri görme açısından çok güzel oldu.

Alinur AKTAŞ
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı

Bursa tekstildeki iddiasını ortaya koydu
Bursa tekstil ve dokumacılıkla derin tarihi olan bir şehir. Fuarın geldiği nokta gerçekten imrendirici. Pandemi ve geçilen ekonomik sürece rağmen bütün firmalarımız iddialı ve güzel hazırlanmışlar. Bu işin çok daha iyi noktalara geleceğinin bir işareti. Otomotiv şehri olan Bursa aynı zamanda bir tekstil şehri. Bursa tekstildeki bu iddiasını bu organizasyonla çok net bir şekilde ortaya koymuş durumda. İki yıldır süren pandeminin etkilerinin bir an önce aşılması, Bursa’ya çok daha yeni kapılar açacaktır. Sektör temsilcilerimiz tüm dünyayı yakından takip ediyor. Tüm coğrafyalarda ihracat için yarışıyorlar. Birkaç yıl içerisinde BURTEX fuarımızın farklı bir konuma geleceğine inanıyorum. BTSO Başkanımız İbrahim Burkay’ı, Meclis Başkanımız Ali Uğur’u ve BTSO yönetim kurulu üyelerini fuarda emeği geçen, alın terini ortaya koyan herkesi yürekten kutluyorum.

İbrahim BURKAY
BTSO YK Başkanı

Türkiye üretim gücüyle alternatifsiz bir ülke
Fuar hem Bursa hem de Türkiye ihracatına katkı sağlayacak. Şehirleri ve ülkeleri öne çıkaran bazı stratejik sektörler var. Tekstil ve konfeksiyon sektörü de bunlardan bir tanesi. Türkiye 2021 yılında 225 milyar dolar ihracat yaptıysa, bunun 30,7 milyar doları tekstil ve konfeksiyon sektörüne ait. Bugün Bursa’da tekstil ve konfeksiyon sektörü 3 milyar dolarlık ihracatıyla otomotivden sonraki en güçlü sektörlerden birisi konumunda. Tekstilde 2022-2023 trendlerini belirleyen merkez Bursa. Bursa’daki tasarımcılar ve trend ofisleri, modaya yön veren bütün trendleri burada kendi şirketlerinde ve ofislerinden dünyaya yayıyorlar. Fuarda bunları görmek bizi çok mutlu ediyor. Avrupa ve Kuzey Amerika’dan katılımcılarımız arttı. Bu da sevindirici bir unsur. Türkiye’nin bölgesinde üretim anlamında en güçlü ülke olması bir anlamda alternatifsiz olmasını da beraberinde getirdi. Bu başta tekstil konfeksiyon olmak üzere endüstrinin her alanında bütün dünyadaki oyuncular, Türkiye’deki yapılan organizasyonlara bir fiil yoğun bir şekilde katılım gösteriyorlar. Bu fuar, bize Bursa ve Türkiye ihracatının 2022 yılında yeni rekorlar yaşatacağı umudunu gösterdi.

Pınar TAŞDELEN ENGİN
UTİB Başkanı

Trendleri oluşturan sektör olduk

Bursa Textile Show çok başarılı ve her geçen yıl üstüne yeni başarılar ekleyen bir fuar.
Artık Bursa tekstilimiz trendleri takip eden değil, trendleri oluşturan bir sektör oldu. Fuarımız her geçen sene üstüne daha büyük başarılar ekliyor. Bursa özelinde yapılmasına rağmen hem Türkiye’nin her yerinden hem de dünyanın birçok bölgesinden ziyaretçileri ağırlıyoruz.

Ali UĞUR 
BTSO Meclis Başkanı

Bursa’ya değer katıyor
Fuar Bursa’ya ve kente büyük değer katıyor. BURTEX, sektörümüzün geleceğine çok ciddi katkılar sağlayacaktır. İnanıyorum ki her yıl fuarımız büyümesini sürdürecektir. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.

İsmail KUŞ
BTSO Başkan Yardımcısı

Dünya markası haline geldi
Bursa Textile Show Fuarı kısa sürede marka bir kimlik kazandı. Artık Bursa Textile Show Fuarı bir dünya markası haline geldi. Bursa tekstilinin gücünü BURTEX ile görüyoruz. Önümüzdeki dönem daha iyi çalışmalara imza atacağımıza yürekten inanıyorum.

Ahmet PARSEKER
TÜGİAD Bursa Şb. Başkanı

Bursa dünya çapında bir konuma yükseldi

Giysilik kumaş alanında Türkiye’nin tek fuarında sektörün önde gelen firmalarını Bursa’da görmek gerçekten mutluluk verici. Tekstil ve kumaş alanında Bursa dünya çapında önemli bir konuma yükseldi. Türkiye ise tekstil sektöründe son yıllarda yakaladığı ivme ile dünyanın en büyük tekstil ihracatçıları arasındaki yerini sağlamlaştırıyor.  Yerli markalarımızı küresel pazarda söz sahibi konuma yükseltmek ve marka değerimizi geliştirmek açısından fuarları çok değerli olarak görüyorum. 60’ı aşkın ülkeden sektör temsilcilerinin katılımı bekleniyordu, 100’ü aşkın firma kumaş ve giysi koleksiyonlarını burada ziyaretçilerin beğenisine sundu.  Fuarın düzenlenmesinde emeği geçen herkese TÜGİAD Bursa Şubesi adına teşekkürlerimi sunuyorum.

BURTEX savaşın gölgesinde geçti

Rusya – Ukrayna arasındaki savaş Bursa Textile Show Fuarı’nı da etkiledi. İki ülke arasındaki kriz nedeniyle bu bölgelerden uçuşların olmaması fuara gelen yabancı ziyaretçi sayısında ciddi bir düşüşe neden oldu. Ancak Avrupa ülkelerinden gelen ziyaretçilerin yoğunluğu katılımcı firmaları memnun etti.

Firma temsilcileri, Türkiye ve Bursa’nın stratejik pazarlarından olan Rusya ve Ukrayna arasındaki krizin kısa vadede tekstil sektörünü olumsuz etkileyeceğini söyledi. Sektör temsilcieri global firmaların Rusya pazarından çekilmesiyle, Türkiye’nin bu durumu orta ve uzun vadede kendi avantajına çevireceği görüşünde birleşti. 

Dünya kamuoyunun yakından takip ettiği Rusya ve Ukrayna arasındaki savaş 7’inci Bursa Textile Show Fuarı’nın da gündem konularından biriydi. İki ülke arasındaki kriz fuara gelen ziyaretçi sayısında büyük düşüşe neden oldu. Fuar hakkındaki değerlendirmelerini Ekohaber’le paylaşan sektör temsilcileri Rusya – Ukrayna krizinin Türk tekstil sektörüne olası etkileri hakkında da çarpıcı değerlendirmelerde bulundu.

Ali SAYIN
Karkent Tekstil YK Başkanı

Arap dünyası ve Avrupa’dan yoğun ilgi
Rusya, Ukrayna, Belarus, Kazakistan ve Özbekistan gibi ülkelerden ziyaretçi olmamasına rağmen Arap dünyası ve Avrupa’dan gelen ziyaretçilerin fuara ve özellikle standımıza olan ilgisi fuardaki beklentilerimize cevap verdi diyebiliriz.2022 ilkbahar- yaz koleksiyon ve ürünlerinin ağırlıklı olarak yer aldığı standımızda, yaz tatillerine hitap edecek rahat ve şık baskılı koleksiyonlar en ön sırada oldu.
Arap dünyasından Fas, Tunus ve Mısır ağırlıklı ziyaretçilerimiz oldu. Avrupa’dan da Sırbistan’dan gelen müşteriler daha ağırlıktaydı. Önceki fuarlara göre çok daha az ziyaretçi ve daha az yoğunluk olduğunu belirtebiliriz. Rusya ve Ukrayna’nın yanı sıra Belarus, Kazakistan ve Özbekistan gibi ülkelerden de katılım olmaması fuarın kısmen sönük geçmesine sebep oldu. Şu an etkileri tam hissedilmemesine rağmen savaş ve krizin devam etmesi kısa ve uzun vadede sadece tekstil sektörünü değil ülkenin tamamına negatif etki edecektir.
Sürecin uzaması hem avantaj hem dezavantajları birlikte getirecektir. İlerleyen zamanlarda krizin gidişatına göre daha aktif şekilde değerlendirme yapma şansımız olacaktır.

Hilal GÜLSEÇEN
Seçen Tekstil Ceo’su

Türk tekstili Rusya pazarını domine edebilir
Bu yıl 7’nci edisyonuyla alıcıların karşısına çıkan Bursa Textile Show’da 2023 ilkbahar – yaz koleksiyonlarımızı ve sürdürülebilir elyaflarla yapmış olduğumuz koleksiyonlarımızı ziyaretçilerin beğenisine sunduk. 30’u aşkın ülkeden ve yurtiçinden gelen yüzlerce alıcının ağırlandığı bir fuar oldu. Rusya – Ukrayna arasındaki kriz nedeniyle o bölgeden gelemeyen ziyaretçilerin açığını yurtiçi ziyaretçilerle kapattık. Bu anlamda fuarı beklentilerimizin üzerinde bir memnuniyetle geçirdik diyebilirim. Textile Show arkasında büyük emek ve özverinin olduğu bir fuar. Bursa tekstil sektörü olarak bunun da karşılığını aldığımız kanaatindeyim. Rusya – Ukrayna savaşı sektörümüzü kısa vadede olumsuz etkileyecektir. Yaşanan krizin bir an önce çözüme kavuşmasını diliyoruz. Her iki ülke de Türkiye ve Bursa için stratejik pazarlar. Firma olarak bu süreçte de müşterilerimizle ilişkilerimizi sıcak tutarak ve mümkün olabildiğince servisimizi sürdürerek geçirmeyi planlıyoruz. Uluslararası firmaların Rusya pazarından çekilmesi özellikle Türk hazırgiyim firmaları için orta ve uzun vadede ciddi avantajlar yaratacaktır. Çünkü birçok Türk firmasının halihazırda o bölgelerde mağazaları bulunmakta. İlerleyen süreçte de bir talep artışı yaşanacağını göz önünde bulundurursak Türkiye’nin bu pazarı ciddi anlamda domine edeceğini düşünüyorum.

Yavuz ÖZDEMİR
Akrida Tekstil YK Başkanı

Uzun vadede Rusya’ya ihracatımız artacak

Fuar tertip komisyonunda bulunmaktan büyük mutluluk duyduğum 7’nci BURTEX Fuarı’nı katılımcı bir firma olarak memnuniyetle geçirdik. Her ne kadar dünya, Rusya - Ukrayna savaşı gölgesinde bir dönem geçiriyorsa da davetli seçimlerimiz farklı çok farklı coğrafyalardan getirdiğimiz karma davetli misafirlerimiz Rusyalı ve Ukraynalı ziyaretçilerimizin yokluğunu oldukça az hissettirdi. Firma olarak fuarda Ar-Ge’den satışa dönen özel yeni ürünlerle birlikte laminasyonlu kumaşları sergiledik. Beraberinde Türkiye ve dünyanın birçok bölgesinde güvenlik kıyafetlerinin değişen yeni yönetmeliklerine uygun farklı kumaşlarını öne çıkarmaya çalışırken, drytech ipliklerden üretilme nitelikli hava kanallı, ürünü kullanan kişiyi konfora kavuşturan özelliklerinden kaynaklı örme kumaşlarımızı sergiledik. Bununla birlikte yaklaşık son 5 yıldır Türkiye ve dünyada yükselen trend olan outdoor kıyafetlere yönelik kumaşlarımızı da müşterilerimizin beğenisine sunduk. Fuarda ağırlıklı olarak Hollanda, İspanya, İngiltere, Cezayir, Tunus, Mısır, Hindistan, Portekiz, Kırgızistan, Danimarka, Kuveyt, Fas, İran ve  Balkanlar’dan bir kısım ülkelerin ziyaretçilerini standımızda ağırladık. Komisyon olarak yabancı ziyaretçileri seçerken gerçek alıcı niteliğinde olmasına dikkat ettiğimiz için hem kendi firmamız hem de diğer katılımcıların verimli iş görüşmeleri gerçekleştirdiğini düşünüyorum. Rusya, Türkiye’nin çok büyük bir pazarı. Ukrayna da Rusya kadar olmasa da önemli bir pazarı. Bu iki ülke arasındaki savaşın sektörümüzü bir süre boyunca olumsuz etkileyeceği aşikar. Bu süreçte bu ülkelerle yapılan ticarette lojistik ve ödeme kanallarında zorluklar yaşanacaktır fakat bunun kalıcı ve can yakıcı bir durum olacağını düşünmüyorum. Şahsi kanaatim orta ve uzun vadede Türkiye bu krizden önemli kazanımlarla çıkacaktır. Tabii biz o bölgelerdeki yaşanan insanlık dramının Türkiye’ye bir kazanım sağlamasını ellerimizi oluşturarak bekliyor değiliz. Ancak yaşanan gerçekliğe göre pozisyon almamız, gelecekle ilgili ticari hesaplar yapmamız da kaçınılmaz bir gerçeklik. Savaş öncesi ve savaş süreci duruşunu değiştirmeyen diplomatik ilişkileri ile dünya düzleminde beğeni ile öne çıkan Türkiye’nin, Rusya ile çoğu sektörde ticari ilişkilerini geçmiş yıllara oranla çok daha artıracağına, Türkiye’nin Rusya’ya ihracatının geçmişe göre çok daha fazla olacağını şimdiden görüyorum. 

Özlem ÖZEL
Marsala Tekstil YKB Yrd.

Rus firmaları tedarik için Türkiye’yi seçecek

Bu fuarda SS2023 koleksiyonumuzu sergiledik ama tabii ki sezonların kayması ve mevsim geçişlerinden dolayı AW22-23 kış koleksiyonumuza da yoğun ilgi gösterildi. Koleksiyonlarımızda doğru tema seçimlerimiz ve renklerimizin sezona uyumu ile övgüler aldık. 
Rusya - Ukrayna krizi sebebi ile fuardan beklentimizi oldukça düşük tutmuştuk. Bunun sonucunda fuarın beklentimizi karşıladığını ifade edebiliriz. Dolayısıyla gelen yabancı müşteri sayısından memnunuz. İspanya, İngiltere’den gelen müşterilerimizin yanı sıra Ortadoğu’dan gelen müşterilerle güzel görüşmeler gerçekleştirdiğimizi düşünüyorum.
Rusya, Ukrayna ve yakın coğrafyalardan ciddi sayıda müşterimizin son anda gelişlerini iptal ettiğini öğrendiğimizde çok üzüldük. Tabii ki bu bizim heyecanımızı ve fuar yoğunluğumuzu da büyük oranda etkiledi. En kısa sürede bu sorunun çözüleceğini Umut ederek çok büyük etkiler oluşturmaması temenni ediyoruz.
Öngörüldüğü üzere global markaların Rusya pazarından çekilmesi, oradaki halkı yerli ürünlerin tüketimine sevk edecektir. Bu da Rus firmalarını kısa vadede tedarikçi konumunda en yakın lokasyon olan Türkiye pazarına doğal olarak itecektir.

Aylin SÖZERİ
Zorluteks Pazarlama Müdürü

Kriz ziyaretçi sayısını düşürdü

Hedef müşterilerimizle bir araya geldiğimiz, verimli bir fuar geçirdik. Polonya, Hollanda ve İspanya’dan gelen müşterilerin ürünlerimize ilgisi yoğun oldu. Özellikle geri dönüşümden elde edilmiş, sürdürülebilir ürünlerimiz çok fazla talep gördü. Fuar geçtiğimiz yıllarda daha kalabalık ve hareketli oluyordu. Ancak Rusya – Ukrayna arasındaki savaş durumu ziyaretçi sayısında önemli oranda düşüşe neden oldu. Firma olarak Rusya pazarıyla ciddi bağlantılarımız olmasa da savaşın fuarı nasıl etkilediğini net bir şekilde görebiliyoruz.
Globalleşmeyle birlikte dünya küçüldü. Dünyanın herhangi bir noktasında yaşanan bir olay herkesi etkiliyor. Rusya ve Ukrayna arasındaki savaşın ne kadar süreceğini ve olayların ne kadar daha ilerleyeceğini dünyada kimse kestiremiyor. Dolayısıyla savaşın yaratacağı etkileri öngörmenin çok zor olduğunu düşünüyorum.

Engin SARIKAYA
Sarcan Tekstil Firma Ortağı

Savaşa rağmen verimli bir fuar

Rusya ve Ukrayna arasındaki olaylar hepimizin malumu. Bu durum tüm dünyayı etkiliyor. Buna rağmen verimli bir fuar geçirdiğimizi söyleyebilirim. İki ülke arasında yaşanan kriz sektörümüzü kısa vadede olumsuz etkileyecektir. Bu sürecin nasıl sonuçlanacağını kimse bilmiyor. Ancak sektörümüzün uluslararası büyük oyuncularının Rusya pazarından çekilmesinin uzun vadede bize yarayacağını düşünüyorum.
Bir önceki Bursa Textile Show’daki koleksiyonumuza kıyasla bu fuarda sergilediğimiz ürünlerde ciddi oranda yenilikler yaptık. Sergilediğimiz ürünlerin yüzde 30’u yeni tasarımlarımız. Büyük oranda erkek tekstiline yönelik çalışan bir firma olarak, yeni koleksiyonlarımızda kadına yönelik tasarımlara yoğunlaştık. Bu ürünlerimizle ilgili ziyaretçilerden de oldukça olumlu geri dönüş aldık.
Avrupalı ziyaretçilerin fuara yoğun ilgi gösterdiğini gözlemledik. Firma olarak çok sayıda İspanyol, Sırp ve Alman müşteriyi standımızda ağırladık. 

Duygu GÜLER
Gülipek Tekstil Pazarlama Sorumlusu

Rusya – Ukrayna  krizi fuarı etkiledi
Fuar daha iyi olabilirdi. Özellikle geçen yıllara baktığımızda bunun işaretlerini almıştık. Ancak Rusya – Ukrayna arasındaki kriz fuarı da etkiledi. Buna rağmen Bursa’da böyle bir fuarın olması ve gittikçe gelişmesi sevindirici. Rusya tarafını bir kenara koyduğumuzda bu yıl da fuarda beklediğimiz müşterilerle bir araya geldik. Standımıza Avrupa’dan gelen ziyaretçiler büyük ilgi gösterdi. Özellikle İspanya ve Sırbistan’dan çok sayıda müşteriyle temas kurma fırsatı yakaladık.
Müşterilerimiz her kalemde sürdürülebilir ürünleri talep ediyor. Bizim koleksiyonlarımız da öncelikli olarak bu tarz ürünlerden oluşmakta.
Rusya – Ukrayna arasındaki kriz nedeniyle global firmaların Rusya pazarından çekilmesi, Türk firmalarını hareketlendirecektir. Kısa vadede ulaşım, lojistik gibi konular sorun oluştursa da uzun vadede bu durumun Türkiye’nin lehine olacağı kanaatindeyim. 

Özden ÖZÇELİK
Bisem – Paradise Tekstil YK Başkanı

Savaşın uzaması ciddi sorunları beraberinde getirir

Fuar kötü geçmedi. Ancak Rusya – Ukrayna arasındaki savaştan dolayı uçuşların olmaması nedeniyle o bölgeden neredeyse hiç ziyaretçi gelmedi. Ama Bursa Textile Show ilk açıldığı günden bugüne olduğu gibi bu yıl da üzerine koyarak yoluna devam ediyor ve daha geniş çevrelere yayılıyor. Bu fuara Avrupa’dan çok sayıda ziyaretçi geldi. Onlar da geri dönüşüm, çevreci üretim ve sürdürülebilirliğe büyük önem veriyor. Firma olarak son yıllarda geri dönüştürülebilir ve sürdürülebilir ürünler konusunda çalışmalarımız vardı. Bu alandaki yatırımlarımıza 5 yıl önce başlamıştık. Dolayısıyla Avrupa’dan gelen müşterilerimizin taleplerini karşılamakta zorluk çekmedik. Firma olarak hem Rusya’ya ürün ihraç ediyor hem de oradan ham madde temin ediyorduk. Şu anda ticaretimiz durdu. Fakat bu bölgeyle olan ticaretimiz ciromuzun içerisinde çok küçük bir oran olduğu için krizden fazla etkilenmedik. Ancak savaşın uzaması ve daha geniş bölgelere yayılması durumunda ciddi sorunlarla karşı karşıya kalacağımızı düşünüyorum.

Yorumlar (0)
12
kapalı
banner35
Günün Anketi Tümü
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
banner18
banner51