banner8

banner6

Turizmci yeni yol haritaları arıyor

Gündem 28.12.2020, 20:25 28.12.2020, 20:25
Turizmci yeni yol haritaları arıyor


Covid – 19 salgını gölgesinde geçen 2020 yılında, turizmde de ciddi kayıplar yaşandı. Gerek ülkeler arasındaki uçuş kısıtlamaları, gerekse de insanların salgından korunmak için evde kalmaları turizm sektörünü de derinden etkiledi.

Koronavirüsün Bursa turizm sektörü ve paydaşlarına etkisi hakkında değerlendirmelerde bulunan TÜRSAB Güney Marmara BTK Başkanı Murat Saraçoğlu, pandeminin yaralarını sarmak için yeni yol haritaları üzerinde çalıştıklarını söyledi.
Türkiye ve dünyada koronavirüsten en çok etkilenen sektörlerin başında turizm geliyor. Öyle ki Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü (BMDTÖ) tarafından yapılan açıklamada dünyada turizm sektörünün koronavirüsten dolayı en kötü yılını geçirdiği bildirildi. BMDTÖ verilerine göre, 2020’nin ilk 10 ayında uluslararası seyahat edenlerin sayısı geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 72 düştü. Geçen yılın aynı dönemine göre turist sayısında 900 milyon azalma yaşanırken, bunun sektöre olan ekonomik zararı ise 935 milyar dolar oldu.
Çin’de başlayıp kısa sürede dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgınının, mart ayında ülkemizde görülmesiyle birlikte her sektörde olduğu gibi turizmde de ciddi kayıplar yaşandı. Seyahat kısıtlamaları, bazı ülkelerin yurtdışı uçuşları yasaklaması ve tatilcilerin alternatif turizm rotalarını tercih etmesi bu dönemde tur operatörlerinin, seyahat acentaları ve otellerin önemli sıkıntılar yaşamasına sebebiyet verdi. Turizm sektörü olarak 2020 yılına iyi başladıklarını ve hedeflerini büyüttüklerini dile getiren Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Güney Marmara Bölge Temsil Kurulu Başkanı Murat Saraçoğlu, Covid-19 salgınının Türkiye’de görülmesiyle birlikte turizm faaliyetlerinin durma noktasına geldiğini ifade etti.

Sektörün talepleri üstlere iletiliyor
Bu süreçte devletin sunmuş olduğu Kısa Çalışma Ödeneği, vergi ötelendirmesi ve borç yapılandırması gibi imkanların sektöre bir nebze de olsa can suyu olduğunu söyleyen Saraçoğlu, bunlara rağmen stratejik sektör olarak nitelendiren turizmin destek ve teşviklerden hak ettiği payı alamadığının altını çizdi. Saraçoğlu, “Sektör olarak beklenti içerisindeyiz. Bize özel, sektör paydaşlarına can suyu olabilecek ve işlerimizi tekrardan düzene koymamızı sağlayacak teşvikler ile faizsiz kredi taleplerimiz var. Bunları milletvekillerimiz aracılığıyla ilgili devlet birimlerine iletiyoruz” dedi.
TÜRSAB Güney Marmara Şubesi olarak pandeminin başlamasıyla birlikte, sektörde yaşanan sıkıntıların giderilmesi adına üyeleriyle daha sık bir araya geldiklerine belirten Murat Saraçoğlu, “Üyelerimizin katıldığı bir WhatsApp grubu oluşturup, onlarla sürekli iletişim içerisinde kaldık. Sektörel ve kurum olarak içinde bulunduğumuz problemleri istişare içinde olarak, katılımcı bir krizden çıkış reçetesi oluşturduk. Nisan ayının başında Bursa’daki basın mensuplarının katılımıyla düzenlediğimiz online toplantıda krizden çıkış için hazırladığımız yol haritasını kamuoyuyla paylaştık” diye konuştu.

“Pandemi nedeniyle planlar ertelendi”
Pandemi nedeniyle 2020 yılı için planlanan birçok program ve projenin ertelendiğini kaydeden Saraçoğlu, “Bursa turizm sektörü olarak Turizm Platformu çatısı altında bir oluşum içerisindeyiz. Böyle bir yapıyı Türkiye’de ilk defa biz hayata geçirdik. Valimiz, Büyükşehir Belediye Başkanımız, ilgili Turizm müdürlükleri, Bursa Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı Turizm Tanıtma Birliği, İlk Kültür Turizm Müdürlüğü, üniversitelerimiz, BEBKA, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası, TÜRSAB, GÜMTOB, Aşçılar Federasyonu, Rehberler Odası ve turizmle ilgili bütün paydaşlar bu yapının içerisinde yer alıyor. Burada aldığımız kararları eyleme dönüştürme sürecimiz oluyor. Ancak 2020 yılı için hazırladığımız eylem planında birçok şeyi başaramadık” şeklinde konuştu.
Saraçoğlu, pandemi sebebiyle ertelemek zorunda kaldıkları projeleri şöyle sıraladı; “Geçen sene Uzakdoğu’ya açılarak Güney Kore, Japonya, Malezya’dan Bursa’ya turist getirme planımız vardı. Bursa şu anda Güney Kore’de bir reklam ve tanıtım ajansı tarafından sürekli gündemde tutuluyor. Fakat seyahat kısıtlamalarından dolayı Güney Kore’den şu anda arzu ettiğimiz o turist gruplarını göremedik. Yine 2020 başı itibariyle Avrupa’daki gücümüzü artırmak adına çalışmalarımız olmuştu. Şubat ayında Almanya’da Bursa tanıtım gecesi ve etkinliği düzenledik. Bunların yanı sıra Bursa halkının, iş dünyasının turizme ilgisini artırmak adına herkes kendi şehrinin bir günlük turisti olsun projemiz vardı. Bunu da pandemi den dolayı erteleme durumunda kaldık. Fakat önümüzdeki yıllarda bunları illa ki devreye sokacağız. Hiçbir hedefimizden şaşma olmayacak. Hatta hedeflerimizi daha da büyüttük diyebilirim.”

“Krizi fırsata çevirmeliyiz”
Bursa’nın sahip olduğu turizm çeşitliliğiyle pandemi sonrası dönemi fırsata çevirmesi gerektiğini dile getiren Saraçoğlu, TÜRSAB olarak bu alandaki çalışmalara hız verdiklerini kaydetti. Saraçoğlu, “Bursa’nın geri planda kalan değerlerini öne çıkartmaya başladık. Doğa, kamp ve karavan turizminde yeni rotalar sunacağız. Doğa, arkeoloji ya da sağlık turizmiyle ilgilenen kitlelere yönelik tanıtım faaliyetlerinde bulunacağız. Bursa’nın Osmanlı Başkenti markasıyla öne çıkması konusunda çalışmalarımız sürüyor. Bunun yanı sıra, TÜRSAB olarak il ve ilçe belediyelerimize bölgelerindeki keşfedilmemiş turistik değerleri bizlere bildirmesi konusunda yazı gönderdik. Biz bu bölgeleri tur programlarımıza dahil ederek, tanıtma faaliyetleri gerçekleştireceğiz. Böylece ilçeler de kalkınacak” dedi.
Bursa’nın sahip olduğu sağlık altyapısıyla, sağlık turizmi alanında da büyük avantajlara sahip olduğuna dikkat çeken Saraçoğlu, “Bursa Şehir Hastanemiz de dahil olmak üzere, kamu ve özel hastanelerimizin Bursa’daki hastanelerimizin altyapıları çok sağlam. Doktorlarımızın tecrübeleri ve bilgi birimleri sağlık için şehrimize gelen yabancılara güven veriyor.
Dolayısıyla sağlık turizminde biraz daha fazla tanırım yapmaya, daha fazla insanı sağlık turizmi için Bursa’ya çekme noktasında çalışmalarımız var” diye konuştu.

Yorumlar (0)
20
parçalı az bulutlu