banner8

banner6

banner11

Otomotivde Brexit Endişesi

Otomotiv sektörü temsilcileri, Birleşik Krallık’ın Avrupa Birliği’nden çıkma kararının ardından, işbirliklerin alt yapısını oluşturan gümrük birliği yapısında yaşanacak değişiklikler konusunda endişeli. Türk otomotiv sektörünün ihracattaki tek koordinatör kuruluşu olan Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB), pandemi sürecinde yavaşlayan ihracatı canlandırmak amacıyla mevcut ve alternatif pazarlara yönelik çalışmalarını sürdürüyor.

Gündem 19.10.2020, 20:52 19.10.2020, 20:52
Otomotivde Brexit Endişesi
Otomotiv sektörü temsilcileri, Birleşik Krallık’ın Avrupa Birliği’nden çıkma kararının ardından, işbirliklerin alt yapısını oluşturan gümrük birliği yapısında yaşanacak değişiklikler konusunda endişeli.

Türk otomotiv sektörünün ihracattaki tek koordinatör kuruluşu olan Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB), pandemi sürecinde yavaşlayan ihracatı canlandırmak amacıyla mevcut ve alternatif pazarlara yönelik çalışmalarını sürdürüyor.  Haziran ayından itibaren başlattığı Dijital Sektörel Ticaret Heyeti etkinlikleriyle Türk firmalarını hedef pazarlardaki firmalarla buluşturan OİB, son olarak İngiltere’ye yönelik Dijital Sektörel Ticaret Heyeti programına imza attı. Programda, iki ülkenin ticaretini etkileyecek en önemli faktör olarak görülen Brexit ile ilgili de görüş alışverişinde bulunuldu. Otomotiv ihracatından yaklaşık yüzde 80 pay alan AB ülkelerinin öneminin yadsınamayacağını belirten Çelik, “İngiltere buradaki en büyük pazarlarımızdan biri. İngiltere’ye yönelik otomotiv ihracatımız 2018 yılında 3 milyar dolara ulaşmış durumdaydı. 2019 yılında 2,5 milyar dolar olarak gerçekleşti. Tedarik endüstrisinde ise İngiltere’ye yönelik 600 milyon doların üzerinde ihracatımız bulunmakta” dedi.

“Brexit belirsizliği giderilmeli”

Brexit sürecine de değinen Çelik, “AB ile Türkiye arasındaki gümrük birliği anlaşması nedeniyle Türkiye ile İngiltere arasında hali hazırda herhangi bir gümrük vergisi bulunmamakta. Bu durum yılsonuna kadar bu şekilde devam edecek. Ancak Brexit süreci ile birlikte Birleşik Krallık ile mevcut iş birliğimizin alt yapısını oluşturan gümrük birliği yapısında meydana gelecek olası değişikliklerin sonucunda bir dizi sorun ortaya çıkacak. Brexit sonrası ana sanayinde yüzde 10, tedarik sanayinde ise yüzde 5 seviyelerinde gümrük vergileri gündeme gelecek. Bu durum ise otomotiv endüstrisinin maliyet rekabetçiliğini etkileyerek Birleşik Krallığa ihracatımızda düşüşe sebep olabilir. Girilecek olan Brexit sürecinde gerekli altyapının oluşturulmalı” diye konuştu.

Yorumlar (0)
14
açık
banner12