banner21

banner17

banner28

banner6

Ev tekstiline yön veriyoruz

Türk ev tekstili sektörünün en büyük buluşması HOMETEX, 650’ye yakın katılımcıyla dünyanın dört bir yanından gelen alıcıları bir araya getirdi. 250’ye yakın firmanın katılımıyla adeta Bursa tekstilinin şovuna dönüşen HOMETEX Fuarı’nda, sektördeki yeni trendler belirlendi.

Gündem 23.05.2022, 23:35 23.05.2022, 22:48
Ev tekstiline yön veriyoruz

Semih AYDIN – Göksel BAŞARAN

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Bilgin’in katılarak destek verdiği fuarın açılış töreninde BTSO Başkanı İbrahim Burkay, TETSİAD Başkanı Hasan Hüseyin Bayram, İTO Başkanı Şekib Avdagiç, TİM Başkanı İsmail Gülle, İSO Başkanı Erdal Bahçıvan, İTHİB Başkanı Ahmet Öksüz, UTİB Başkanı Pınar Taşdelen Engin, DENİB Başkanı Hüseyin Memişoğlu ve TÜGİAD Genel Başkanı Nilüfer Çevikel ile birlikte kurum ve kuruluşların yönetim kurulu üyeleri ve sektör temsilcileri hazır bulundu.

“Türkiye üretim gücüyle ayakta” 

Türkiye’nin üretim zenginliğini görmek ve tekstil sektörünün ulaştığı üretim gücünü hissetmek için HOMETEX’i gezmenin yeterli olacağını belirterek, “Tekstil bizim çok güçlü olduğumuz bir sektör. İmparatorluk döneminde dünyanın birinci ipek üreticisi Türkiye ve onun merkezi de Bursa. İstanbul Kapalıçarşı dünyanın en büyük fuar alanıydı. Yüzyıllardır böyle oldu. Şimdi Türkiye yeniden gücünü toparlıyor. Türkiye üretim gücüyle ayakta duruyor” dedi.

“HOMETEX sektörün güç birliğinin eseri”

BTSO Başkanı İbrahim Burkay, “Sürdürülebilirlik başarının olmazsa olmaz anahtarlarından bir tanesi. Sektörümüzün 26 yıldır aynı yerde üstüne basa basa bu fuarı hayata geçirmesi, fuarın uluslararası hüviyete kavuşmasını ve dünyadaki tüm oyuncuların buluşmasını sağlayan en önemli faktörlerden bir tanesi. HOMETEX, sektörün güç birliğinin eseri. Bu fuarın en büyük özelliği birlik ve beraberliğimiz. İstanbul, Ankara, Denizli, Bursa, Adana, Gaziantep başta olmak üzere sektörümüzün tüm aktörleri bir araya gelerek bu fuarı gerçekleştirdik” diye konuştu

TETSİAD Başkanı Hasan Hüseyin Bayram da, Türkiye’nin Çin, Hindistan ve Pakistan’la birlikte dünyanın en büyük ev tekstili tedarikçilerinden biri olduğuna dikkati çekti. Bayram, “TETSİAD’ın ev sahipliğinde, BTSO iştiraki KFA Fuarcılık Şirketi organizasyonu ve İTO’nun da destekleriyle ‘Daha Güçlü ve Daha Katılımcı HOMETEX’ mottosuyla düzenlediğimiz bu fuar inanıyorum ki krizlerin fırsata çevrildiği bir fuar olacak” diye konuştu.

İTO Başkanı Şekib Avdagiç, İSO Başkanı Erdal Bahçıvan ve TİM Başkanı İsmail Gülle de ev tekstili sektörünün ülkeye sağladığı katma değere vurgu yaparak, HOMETEX’in sektör için önemine değindiler.

Yüzlerce yerli ve yabancı markanın katılımıyla 5 gün boyunca açık kalan HOMETEX’in 1 milyar dolarlık iş hacmi sağlayacağı öngörülüyor.

Pınar TAŞDELEN ENGİN

UTİB YK Başkanı – Polyteks YK Başkanı

Ev tekstilinde dünya liderleri arasındayız

Fuara kavuştuğumuz için mutlu olduk. Pan­demi nedeniyle iki edisyonu yapılamamış fuarda ciddi bir yoğunluk vardı.

Alım heyetleriyle, trend alanlarıyla ilgili fuar ön­cesinde ciddi çalışmalar yapıldı. Firmaların zaten ciddi hazırlıkları vardı. Yapılan hazırlıkların boşa gitmemesi ve ziyaretçilerin alım için fuarda olması bizleri mutlu etti.

Fuara farklı bir kimlik kazandırıldı. Artık HOME­TEX adıyla yapılıyor. Sektör, fuarına yıllardır sahip çıkıyordu ama şu anda fuarın yönetimi olarak da söz sahibi olmanın fuara sağladığı katkıyı gördük. Inspiration Zone bölümlerindeki kumaşların çeşit­liliği, trendi takip ediyor olması beni ayrıca mutlu etti. Dünyanın gündeminde olan sürdürülebilirlik konusunda fuaye alanımızda özel bir bölüm açtık. Burada da çok çeşitli kumaş­larda sergilendi. Türkiye, ev tekstili sektöründe dünya lider­lerinden. En büyük dört ihracat­çıdan biriyiz. Ev tekstili de en güçlü olduğumuz alt sektörlerden. Bulunduğu­muz konum olarak da çok stratejik bir yerdeyiz. Rusya, Avrupa ve Orta Doğu’ya yakınız. Bunun ya­nında ürünlerimiz çok beğeniliyor. Ukrayna-Rusya savaşının bir an önce bitmesini diliyoruz. Fakat, ondan sonraki süreçte bölgelerde ciddi fır­satlar var. Bu bölgelerde daha öncesinde yaptığı­mız çalışmalar vardı, bunların devamını getireceğimize eminim. Bursa’da kurumlar olarak güzel bir ahenk içinde çalışıyoruz. BTSO ile birlikte etkinlikler yapıyor, birbirimize destek oluyoruz.

Ersan ÖZSOY

BTSO OSB Konseyi ve DOSAB Başkanı

Firmalar fuardan memnun

Pandemi süreci fuarlar için ciddi bir darbe oldu. Bazı dijital fuarlar denendi fakat tekstilde bu çok verimli olmadı. Yüz yüze yapılan ticaret ve fuarlar tekstil sektörünün olmazsa olmazı. Hem katılımcılar hem de ziyaretçiler açısından özlenen fuar oldu. Ev tekstili, Türkiye’nin güçlü olduğu bir sektör. İhracata önemli katkı sağlıyor. Dolayısıyla HOMETEX’in sektör için önemi bir kez ortaya kondu.

DOSAB’da ev tekstili üretimi yapan firmalarımız büyük oranda ihracata çalışıyor. Onların da fuar hakkındaki yorumları pozitif yöndeydi.

Fuarın mekânsal ve fiziki olarak eskiye göre daha iyi olduğunu söylediler.

Ziyaretçilerin alım odaklı olduğunu belirttiler. Rusya-Ukrayna savaşının bir an önce bitmesiyle işlerin hızlanacağı yönünde bir görüş var. Savaşın sonlanmasıyla Türkiye daha ön plana çıkacak.

KFA’nın 200 bin metrekarelik bir alanda düzenlenen, ev tekstili alanında dünyanın en büyük ikinci fuarı olan organizasyonu başarıyla gerçekleştirmesi bizleri mutlu etti. Kendilerini tebrik ediyorum.

Nilüfer ÇEVİKEL

TÜGİAD ve DOSABSİAD Başkanı

HOMETEX dünyada bir numara olabilir

Fuar inanılmaz kalabalıktı. Çok nitelikli alıcılar fuarı ziyaret etti. Bundan da tüm fir­malarımız oldukça mem­nundu. Pandemi süreci içerisinde firmalar Ar-Ge ve inovasyon çalışmalarına ağırlık verdiği için yeni ve güzel ürünlerinin lansmanlarını yaptılar. Dolayı­sıyla HOMETEX inovatif ürünlerle, recycle iplikler­den imal edilmiş koleksiyonlarla dünyada ev tekstili sektöründe yeni trendleri belirlemeye aday bir fuar. Bu anlamda sektörümüz, ülke sanayimiz ve DOSABSİAD adına HOMETEX’ten oldukça mem­nun kaldık. Fuara Demirtaş Organize Sanayi Bölge­si’nden 46 firma katıldı. Bu sene katılamayan firmalar da oldu. Ancak, önümüzdeki dönemlerde bu fuarın dünyada bir numarada yerini alacağını düşünüyoruz. Şimdiye kadar hep Heimtex Fuarı dünyada bir numara olarak lanse edilirdi ama bu­rada sergilenen yeni ürünleri gördükten sonra HO­METEX’in dünyada bir numaraya yerleşeceğine ilişkin inancımız arttı.

Avrupa ülkelerinin ve ABD’nin Rusya’ya am­bargo uygulamasının Rus pazarında Türkiye için önemli fırsatlar doğuracağı kanaatindeyim. Haliha­zırda ev tekstili ile hazırgiyim ve konfeksiyonda fir­malarımız Rusya ile ticaret yapıyorlardı. Bu noktada hükümetimizin yürüttüğü politikalar da sanayicimize olumlu yansıdı. Bu ülkelerden sipa-rişlerin ve yatırımların Türkiye’ye dönmesi anla­mında son derece pozitif gelişmeler yaşanıyor.

Barış MERT

Korteks Genel Müdürü

Pet şişeden ürettiğimiz polyester iplikleri sergiledik

Sürdürülebilirlik odaklı yatırımlarla büyümeye devam Avrupa’nın önde gelen entegre ve inovatif polyester iplik üretim merkezlerinden olan Korteks olarak, HOMETEX’te yerimizi aldık. Fuarda, pet şişeden ürettiğimiz polyester iplikleri katılımcılara tanıttık. Zorlu Grubu’nun sürdürülebilirliği bir iş yapış biçimi haline getiren Akıllı Hayat 2030 stratejisi doğrultusunda 10 milyon dolar yatırımla devreye aldığı Polimer Geri Dönüşüm Tesisi ile Avrupa ve Türkiye’de bir ilki gerçekleştiren firmamızın bu tesiste yüzde 100 pet şişeden ürettiği polyester iplikler ziyaretçilerden büyük ilgi gördü.

Korteks olarak yerli ve yabancı müşterilerimize, giyimden ev tekstiline ve otomotive kadar polyesterin kullanıldığı tüm alanlarda kullanılabilen, çevreci bir üretim tekniğiyle üretilmiş, geniş bir ürün yelpazesi sunuyoruz. Bu da bizim HOMETEX’te en çok ziyaret edilen firmalardan biri olmamızı sağladı.

Fuar süresince, TAÇ UV Resistant, otomotiv iplikleri, DRY TOUCH, recycle ve pek çok fonksiyonel özellikle farklı tuşeli ipliklerimizi de ziyaretçilerin beğenisine sunduk.

Türkiye’nin öncü üretim tesislerinden biri olarak, farklı alanlarda kullanılan, rekabet tekstil pazarlarında rekabet gücü yüksek ürünlerimizi, teknoloji ve yeniliklerle birleştirerek, müşterilerimizin ilk tercihi olmak adına çalışmalarımıza devam edeceğiz.

Özkan İRMAN

Minteks Şirketler Grubu YK Başkanı

Hem firmaların hem alıcıların fuara ihtiyacı vardı

Üretici firmalar olarak mal satmaya muh­tacız. Minteks markamız altında ürünle­rimizi hem iç piyasaya satıyoruz hem de farklı ülkelere ihracat gerçekleştiriyoruz. Pandemi sürecinde bizim satış yaptığımız, tedarikçisi ol­duğumuz müşterilerimiz de mal satmadıkları gibi para da kazanamadılar, rafları boş. Biz de Minteks olarak sektördeki bu talebe cevap ve­rebilmek adına fuara hazır bir şekilde geldik. Fuara büyük bir ilgi olduğunu gözlemliyoruz. Fuara katılan firmalar olarak umarız bu ilgiyi satışa çevirebiliriz. Minteks olarak yurt içinde aktif pazarlama yaptığımız için yerli alıcıya ulaşıyoruz. Bu yüzden fuarda daha çok ya­bancı ziyaretçilerden ilgi gördük. Ev tekstili sektö­rünün dünyadaki ikinci büyük ihtisas fuarı olan HOMETEX’e yabancılar da büyük ilgi gösterdi. Ağırlıklı olarak Rusya, İs­rail, Arap ve Kafkasya coğ­rafyasından çok fazla müşteri ağırladık. Bu fuarda sergilediğimiz ürünlerde daha çok doğal ve rahat ürünlere ağırlık verdik. İnsanla­rın ilk çağlarda kullandığı, 4000 – 5000 yıl önce giyilen keten, yüzde 100 pamuklu ürünlere yö­neldik. Bunlara hem dış giyimde hem de ev tekstili ve bornozlarda yer verdik.

Fuarın sektöre önemli kazanımlar sağlayaca­ğını düşünüyorum. Herkes çok doldu hem ürün stoku hem de beklenti açısından. Bu yüz­den HOMETEX’in Türkiye’ye önemli getiri sağ­layacağı kanaatindeyim.

Ufuk OCAK

Güleser Tekstil YK Başkanı

Nitelikli alıcılar firmaları mutlu etti

Fuar beklentilerimizi fazlasıyla karşıladı. Oldukça başarılı bir fuar geçirdik. Yabancı ziyaretçilerin ilgisi yoğun oldu. Orta Doğu ve Avrupa ülkelerinden gelen alıcılar yoğunluktaydı. Fuarı ziyaret edenlerin nitelikli alıcı olması ise firmaları memnun etti.

Fuarda, doğal elyaflarla ürettiğimiz sürekliliği arz eden ürünlerimizi, özel iplik ve dokumalarla ürettiğimiz ürünleri sergiledik. Avrupalı müşterilerimiz yün, keten, viskon, pamuk ve kenevir gibi doğal ürünleri çok sevdiği için bunlarla ilgili çalışmalarımız çok beğeni gördü.

Ev tekstili ihracatta artı veren bir sektör. Her geçen gün sağladığımız katma değer artıyor. Sektörümüzün kilogram başı ihracat değeri 7,5 dolar seviyesinde. Türkiye ortalamasının 1,5 dolar olduğunu düşünürsek ülke ortalamasının 5 kat üzerinde ihracatımız var. Bu da sektörümüz adına büyük bir artı. Bunun böyle fuarlar sayesinde artarak devam edeceğini düşünüyorum.

Seda YILMAZ

Prestige Mensucat YKB Yardımcısı

Fuarlar ülkemize katma değer sağlıyor

Üç senedir pandemiden dolayı fuarlar ya­pılamadığı için hareketli bir fuar geçir­dik. Güzel bir kalabalık vardı. Hem yerli hem de yabancı ziyaretçilerin ilgisi yoğun oldu. Ya­bancı ziyaretçiler daha çok Arap ülkeleri, Orta Doğu ülkeleri ve İran ağırlıklıydı. Çok yakın süre önce İtalya Como’da fuar olması nede­niyle Avrupalı müşteriler orayı tercih etti diye­bilirim. Biz de İtalya’daki fuarda Avrupalı müşterilerimizle buluşma fırsatı yakalamıştık. Biz de HOMETEX’te iç piyasadaki müşterileri­mizle ve Orta Doğulu müşterilerimizle bir araya geldi.

Firma olarak her fuara yeni koleksiyonları­mızla katılıyoruz.

Bunlarda seneye ve mo­daya uygun renklerle çalış­malar yapıyoruz. HOMETEX Fuarı için de ha­zırladığımız kadife ve ja­karlı kumaşlar ağırlıklı yeni koleksiyon, yeni desenler ve yeni kumaşlarımızı sergiliyoruz. Apre, yanmaz­lık apresi ve kullandığımız bazı ham madde­lerle sektördeki sürdürülebilir dönüşüme ayak uyduruyoruz.

Fuarlar bizim gibi üreticiler için ve ülke eko­nomimiz için önemli katma değer sağlıyor. Bunu pandemide gördük. Fuarların olmayışı bizim rahat sergileme alanlarımızı kaldırma­mıza neden oldu. Bu süreçte müşterilerimizle online iletişim kurduk ama fuarlarda, yüz yüze iletişim kurup, ürünlerimizi göstermek işin doğrusu.

Murat CANİK

Elvin Tekstil Genel Müdürü

İki yıl aradan sonra düzenlenen fuarda önemli bir hareketlilik yaşandı. İnsanlar uzun zamandır fuar görmedi. Burada yapılan görüşmelerin önümüzdeki süreçte iş birliklerine dönüşmesini temenni ediyoruz.

Fuar boyunca yerli ve yabancı alıcılarımız eşit ağırlıktaydı.

Firma olarak GRS Belgeli, geri dönüştürülmüş şişelerden yapılan ürünleri uzun zamandır imal edip bunun ticaretini yapıyoruz. Bu ürünlerimizin satış oranı her geçen yıl artmakta. Aynı zamanda güç tutuşur, yüksek ışığa dayanan, outdoor gibi teknik kumaşlar da imal ediyoruz.

HOMETEX’in ihracat odaklı bir fuar olmasından dolayı, yabancı alıcıların siparişleri sektöre ve ülke ekonomisine katkı sağlayacaktır.

Yaşar KÜÇÜKÇALIK

Küçükçalık Tekstil YK Başkanı

Üretimin önemi Türkiye’yi öne çıkardı

Türkiye, ev tekstilinde dünyada önemli bir konumda. Dünyada, Çin üretim ka-pasitesiyle birinci sırada. Bunun ardından Hindistan, Pakistan ve Türkiye geliyor. Biz daha çok Hindistan ile benziyoruz. İki ülke de ürünlerinde kendi kültürlerini yansıtıp, kendi ürünlerini dün­yaya satıyor. Çin ve Pakistan ise dünyada kendilerine gelen si­parişleri imal ediyor. Bu durum Türkiye’nin ev tekstili sektöründeki önemini artırıyor.

Pandemi ile birlikte dünyada birçok farklılıklar yaşandı. Dünya artık üretime eskisi gibi bakmıyor. Tedarik zincirindeki problemler bütün dünya milletlerinin üretmek zorunda oldu­ğunu gösterdi. Üretimin çok basit bir şey olmadığı konusunda farkındalık oluştu. Bu noktada ülkemiz ön plana çıktı. Türkiye inovatif, yeniliklere açık ve yenilikleri yapabilecek eğitim ve bilgi düzeyine geldi.

Fuarımız her sene daha iyiye gidiyor. BTSO’nun fuara yap­tığı yatırım yüzlerimizi güldürdü. TETSİAD’ın da bu başarılı or­ganizasyonda imzası olması mutluluk verici.

Murat ZÜMBÜLYUVA

Akarca Tekstil YKB

Alıcıların ilgisinden oldukça memnunuz

Pandemiden sonra iki yıl aranın ar­dından bu başlangıcın oldukça başa­rılı olduğunu düşünüyorum. Salgının etkilerinin hala devam etmesinden dolayı uzak ülkelerden gelmeyen müşteriler olsa da katılım önümüzdeki süreç için oldukça umut verici.

ABD ve Batı Avrupa’dan görece az müş­teri gelse de hemen hemen dünyanın her yerinden ziyaretçi HOMETEX’i ziyaret etti. Orta ve Doğu Avrupa, Rusya, Kuzey Afrika ve Orta Doğu’dan gelen yabancı alıcılar daha ağırlıklıydı.

Fuarda sergilediği­miz koleksiyonlarımız, sektörümüzde gün­demde olan geri dö-nüştürülebilir ürünlerden oluşuyor. Çalışmalarımız bunlar üzerine yoğunlaştı. Alı­cıların da bu ürünlerimize olan ilgisinden oldukça memnunuz.

HOMETEX, sektörümüzün uzun zaman­dan beri beklediği bir fuardı. Bu fuarın hem yerli hem yabancı çok sayıda ziya­retçi ağırlaması oldukça memnun edi­ciydi. Hem kendi firmamız özelinde hem de katılan diğer firmalar için HOMETEX’in oldukça verimli geçtiğini düşünüyorum. Bu fuarın geri dönüşünün ülke ekonomi­mize faydalarını hep birlikte göreceğiz.

Ali Can TUTAR

Harput Tekstil Genel Müdürü

İhracat ayağında başarılı bir fuar

Oldukça güzel, beklentilerimizi hayli karşılayan bir fuar oldu. Fuar süresince ihracat odaklı çalıştığımız için daha çok yabancı alıcıları ağırladık.

Özellikle Avrupa ülkeleri ve Rusya’dan çok sayıda yabancı alıcı standımızı ziya­ret etti. Kuzey Afrika’dan da Fas, Tunus ve Cezayir gibi ülkelerden misafirlerimiz oldu. İhracat ayağında oldukça başarılı bir fuar geçirdiğimizi söy­leyebilirim. Geri dö-nüştürülebilir, pet şişelerden elde edil­miş ipliklerden imal edilmiş ürünlerimiz var. Bu ürünlerimizi ziyaretçilerimizin beğenisine sunduk ve bu ürünlere de büyük ilgi oldu. Geçtiğimiz iki yıl fuar dü­zenlenemedi. Üçüncü yılda yapılan bu fuarın yoğun geçmesini bekliyorduk ve bu beklentilerimiz de gerçekleşti.

Cabir SÖKÜCÜ

Sökücüler Tekstil YKB

Fuarın ekonomiye katkısı olacak

Yaklaşık iki yıl aradan sonra yapılan bu fuar anlamlı ve önemli. Fuarın ülke ekonomimize ve sektörümüze ekonomik anlamda ciddi bir katkı sağlayacağına inancımız tam. Fuarın potansiyeli ve yelpazesi oldukça geniş. Avrupa’dan Afrika’ya, Afrika’dan Rusya ve Türki Cumhuriyetler, Orta Doğu ve Amerika’ya kadar geniş yelpazeden alıcı kitlesi var. Bu kapsamda yurt dışı ziyaretçilerin fuarda ağırlıklı olduğunu söyleyebilirim. Tekstilde son 10 – 15 yılda öne çıkan argümanlara baktığımızda, her yeni ürün yeni bir anlamlı içerikle ortaya çıkıyor. Gerek geri dönüşüm gerekse de farklı metotlarla. Bu yüzden sürekli kendimizi yenilemek zorundayız. Aksi takdirde piyasada geçerli bir oyuncu olma şansınız çok zor. Rusya – Ukrayna savaşının etkilerini fuarda da gözlemleyebiliyoruz. Bu savaşın etkilerini ilerleyen süreçte de yaşamaya devam edeceğiz. Çünkü savaşın kısa zamanda son bulacağı konusundaki ümidimiz maalesef çok zayıf. Savaşın devam edeceğini ve bölgenin biraz daha karışacağını düşünüyoruz.

Hasan MORAL

Moral Tekstil YK Üyesi

Sektöre sinerji katacak

Yeni ismiyle HOMETEX Fuarı oturmuş, uluslararası bir fuar. Biz de uzun bir aradan sonra burada misafirlerimizi ağırladık. Fuara olan ilgiden memnun kaldık. Firma olarak daha çok ihracat ağırlıklı çalıştığımız için gelen müşterilerimiz de yabancı oldu. Ancak pandeminin etkileri hala devam ettiği için ağırlıklı olarak çevre ülkelerden ziyaretçiler geldi. Balkan ülkeleri, Orta Doğu ülkeleri ve Rusya’dan yoğun katılım oldu. Rusya-Ukrayna savaşında Türkiye dengeli bir politika sürdürdüğü için Rusya’yla olan ticari ilişkilerimiz devam ediyor. Bunun yansımalarını da fuarda gördük. Üç senedir fuarlar olmuyordu. Biz bu süreçte Ar-Ge çalışmaları-mızı sürdürerek yeni ürünler ortaya koyduk. Fuarda da bu ürünlerimizi daha çok kişiye ulaştırma şansı bulduk. Dünyanın içinde bulunduğu konjonktürde beklentileri çok yüksek tutmamak gerektiği kana-atindeyim. Ancak HOMETEX elbette sektöre bir sinerji katacak ve moral olacaktır. Bu kapsamda fuarın olumlu yansımaları olacağına inanıyorum.

Ali GÜZELDAĞ

AG Mensucat YKB

Orta Doğu ve İran’dan yoğun katılım oldu

Pandemi sonrasındaki süreçteki ilk fuarımız. As­lına bakarsanız ev tekstili sektörünün dünya­daki ilk fuarı. Bu yüzden iyi bir alıcı beklentimiz vardı. Otel ve uçak rezervasyonlarına baktığımızda da bunu net bir şe­kilde görebildik. Ağırlıklı yabancı alıcılar fuarı ziyaret etti. Ancak bir o kadar yerli alıcıyı da fuarda ağırladık. Çünkü pandemi sonrası ilk fua­rın vermiş olduğu heyecan vardı. Ayırca yeni ekonomiye bakış bu fuar sonrası belli olacak. Bu anlamda ben HOMETEX’in başarılı bir or­ganizasyon olduğu düşüncesindeyim. Rusya-Ukrayna savaşı ne yazık ki bu fuarı da etkiledi. Özellikle Rusya’da uçak biletlerinin çok pahalı olması bu ülkeden gelen ziyaretçilerin sayısının düşmesine neden oldu. Ancak Orta Doğu ülkeleri ve İran’dan yoğun katılım gözlemle­dik. Fuarda sergilediğimiz ürünlerde geri dönüşümden elde edilmiş iplikler kullandık. Yeni koleksiyonlarımızın tamamında doğal görü­nümlü ürünler üzerine odaklandık. Fuarın dizaynı ve organizasyonu oldukça başarılı. Geçmiş dönemden kalan bazı eksikliklerin HOME­TEX’te giderildiğini gördük. Organizasyon anlamında bir eksik göre­medim ve fuardan gayet memnun kaldım. Fuarlarda aslolan stant satmak değil yabancı müşteri getirebilme kabiliyetidir. HOMETEX’te bunun başarılı bir şekilde yapıldığını gördük. Bunun olumlu sonuçla­rını ilerleyen süreçte göreceğimizi düşünüyorum.

Onur KIRAYOĞLU

Kırayteks YK Üyesi

Yeni ürünlerimize ilgi büyüktü

Fuara katılım beklen­tilerimizin üzerinde, oldukça kalabalık oldu. Standımızı ziyaret edenlerin yüzde 70’ten fazlası yabancı alıcıydı. Daha çok Avrupa ülkeleri ağırlıklı olmak üzere Rusya ve Orta Doğu ülkelerinden de mi­safirlerimizi ağırladık. Stor perde üre­timi konusunda Türkiye’de lideriz. Bu alanda inovatif çalışmalarımız netice­sinde ortaya çıkardığımız iki yeni mar­kamız var. Bunlardan birisi Duocell. Bu Türkiye ve Avrupa’da ilk defa yapılan bir üretim. Bunun üzerinde üç yıldır çalı­şıyorduk. Bu petek pilize diye geçen, uluslararası adı honeycomb olan özel bir kumaş tipi. Bu ürünümüzün yüzde 100 karartma özelliği olan, çok yüksek ısı ve ses yalıtımına sahip bir perde. Bu ürünümüzde çok geniş bir koleksiyon sunduk; cam balkonlara ev içi kullanım, tavan balkonlar, VIP araçlar ve tekneler gibi birçok kullanıma uygun. Bir de bu fuarda lansmanını yaptığımız Vedura markamız var. Bu da ‘all weather fab­rics’ dediğimiz outdoor kumaşlar. Bu ürünler de tekne, outdoor oturma grup­ları, şezlonglar, tenteler gibi birçok farklı alanda kullanıma uygun. Ziyaretçiler de bu ürünlerimize büyük ilgi gösterdi.

Berk Noyan

Berteks YKB

Türkiye güçlü bir tekstil gücüne sahip

Berteks olarak üretimi­mizin yüzde 85’ini ihraç ederken 5 kıtada 55’i aşkın ülkede kumaşlarımız ve ürünlerimiz kullanılıyor. İhracatımızın yüzde 40’ını Av­rupa’ya gerçekleştiriyoruz. Fuarda da Orta doğu ve Avrupa ülkeleri ağırlıklı ziyaretçi profilimiz var. Türkiye güçlü bir tekstil gü­cüne sahip. Özellikle de teknik tekstilde ba­şarılı işler ve ürünlere imza atıyoruz. Burada Ar-Ge çok önemli, bunu Türk üreti­ciler olarak erken kavradık ve büyük yol kat ettik. Rusya’ya uygulanan ambargo yeni fırsatlar doğuracaktır. Burada da sa­dece bizim değil pek çok üreticimizin ciddi deneyimi bulunuyor. Berteks gücünü yeni­likçi üretim anlayışından alan 100 yıllık bir çınar. Ar-ge merkezimiz Türkiye’deki onaylı yerinde ar-ge merkezleri arasında 19.sı­rada. Bu bağlamda fuarda sergilenen ürün­lerimizin hemen hepsi yeni ve inovatif. Sürdürülebilirlik artık hayatımızın her anında bizlerle. Grs’in yanında c2c belge­mizi de mevcut sertifikalarımız arasına ek­ledik; daha nicelerini de eklemeye devam edeceğiz. Bu tür organizasyonların yeni ve mevcut ürünlerin tanıtımında önemli bir rolü bulunuyor. Yeni iş birlikleri için uygun zemin oluşturabileceği gibi portföyünüzü dinç tutacaktır.

Hulusi KARAKUŞ

Halıca YKB

Sektörümüz fuarlarla çağ atladı

HOMETEX, uzun zamandır bek­lenilen bir fuar. Halı sektörümüze yönelik ihtisas fuarı Gaziantep’te yapıldı ve başarılı bir şekilde geçti. HOMETEX de aynı şe­kilde oldukça başarılı bir fuar oldu. Oldukça fazla yabancı fuarı ziyaret etti. Firma olarak ağırlıklı olarak Rusya’dan gelen misafirlerimizi standımızda ağırladık. Şu anda pi­yasada oldukça rağbet gören ma­kine ipek halılarımızı bu fuarda sergiliyoruz. Bunun yanında natürel deri halılar tekrardan moda oldu. Onları da HOMETEX’e getirdik. Bir de kişiye özel halı koleksiyonu getir­dik. Müşterilerimizin istekleri üze­rine yapılabilecek halılarımızı onlara sunuyoruz. Bunlarla birlikte otel, cami ve yurt halılarımızın kata­loglarımızı da talebe göre müşterile­rimize sunuyoruz. Türkiye’de fuar kültürü başladığından beri sektörü­müz çağ atladı. Fuarlar üreticiyle alı­cıyı bir araya getirip, alıcıların ürünlerini dokunup, görerek seçme­sinde ve aynı kategorideki ürünleri kıyaslayıp, kontrol ederek alma­sında faydalı oluyor.

Ayhan DENİZCİ

Ayhan Denizci Teks. Firma Sahibi

Üç senedir fuar yoktu. Pandemiden dolayı seyahatler neredeyse durma noktasına geldi. Bu sürecin ardın­dan böyle bir fuarın düzenlenmesi bizi ger­çekten heyecanlandırdı ve mutlu etti. Fuara olan ilgiden ve ziyaretçi yoğunluğundan çok memnun kaldık. Umarız ki geçtiğimiz üç yılın kaybını bu fuarla birlikte telafi et­meye başlarız. Fuara gelen ziyaretçiler daha çok yabancıydı. Bunlar da Arap ülke­lerinden ve Rusya’dan gelenler ağırlıktaydı. Rusya – Ukrayna savaşı, Rusya’dan gelen ziyaretçileri pek fazla etkilemedi. Uk­rayna’da ciddi sıkıntı olmasına rağmen, Rusya’da bir sorun yaşanmıyor. Rusya’dan Türkiye’ye ticari yönelimler artıyor. Türkiye bunu doğru yönde kullanabilirse, ticaret anlamında iyi yerlere gelebiliriz. Perdelik kumaş üretimi yapan bir firmayız. Bu an­lamda kendi alanımızda ne gibi yenilikler or­taya koyabiliriz üzerinde çalıştık. Yenilenebilir, geri dönüşümlü, yanmaz, su itici kumaşlar üretip, fuarda müşterilerimi­zin beğenisine sunduk. HOMETEX, aslında marka olarak yeni bir fuar. Fuarın eski tari­hine dönmesi güzel. Fuarın sektördeki firma­lara önemli katkı sağlayacağını düşünüyoruz. Önümüzdeki senelerde bu fuarın etkisini daha net bir şekilde göreceğiz.

Yorumlar (0)
17
açık
banner14
Günün Anketi Tümü
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
banner18