banner6

Ev tekstilinde bahar

Ev tekstilinde bahar

Gündem 05.06.2006, 21:00 05.06.2006, 21:00
Ev tekstilinde bahar
Ev tekstilinde bahar
Tekstil sektörü üzerinde kara bulutlar dolaşırken, markaları ile yabancıların
karşısına çıkan ev tekstilcileri ise yeni koleksiyonlarıyla rekabet gücünü gösteriyor.
DIŞ PAZAR BAŞARISI
Tekstil sektöründe ihracattaki sorunlarla birlikte gündeme gelen olumsuzluklar ve kapasite daralması, ev tekstilinde görülmüyor. Sektörde iyimserliğin en önemli kaynağı; dış pazar başarısı.
EN YENİ KOLEKSİYONLAR
Görüşlerini aldığımız ev tekstili üreticilerinin bir bölümü yaza en yeni koleksiyonları ile girmeye hazırlandıklarını ifade ederken, yeni ürünler adeta firmaların iç ve özellikle dış piyasadaki umudu oldu.
Tekstil sektöründe ihracattaki sorunlarla birlikte gündeme gelen olumsuzluklar ve kapasite daralması, ev tekstilinde görülmüyor. Sektörde iyimserliğin en önemli kaynağı; dış pazar başarısı. Görüşlerini aldığımız ev tekstili üreticilerinin bir bölümü yaza en yeni koleksiyonları ile girmeye hazırlandıklarını ifade ederken, yeni ürünler adeta firmaların iç ve özellikle dış piyasadaki umudu oldu.
Görüşlerini EKOhaber'e açıklayan ev tekstilcilerinin dinamizmi yansıtan ifadeleri şöyle:
Zorlu Holding Yönetim Kurulu Eş Başkanı Ahmet Zorlu, yabancı firmalardan büyük beğeni alan ev tekstilinin yeni trend ürün ve koleksiyonlarının, 'öldü' denilen tekstilin içinde sektörü yıldız gibi parlattığını söyledi.
Zorlu'da yenilik bitmiyor
Türkiye'nin ev tekstilinde dünya devi kuruluşu Zorlu Tekstil Grubu, Avrupa pazarında sattığı Valeron ile Benetton Home ürünlerini, Evteks Fuarı'nın ardından TAÇ satış noktalarında Türk tüketicisiyle de buluşturdu.
Valeron; Zorlu Tekstil'in üst gelir grubu için pazara sunduğu bir marka. Avrupa ve İsrail pazarı için üretilen Valeron, iç piyasada da satışa sunuldu. İç pazarda satışa sunulan bir diğer marka ise Benetton Home. Hazır giyim markası Benetton'un ev tekstili lisansını alan Zorlu Tekstil Grubu, Benetton Home markalı ürünleri yurtdışında Benetton mağazalarında, iç pazarda ise TAÇ satış noktalarında tüketicinin beğenisine sundu.
Erol Türkün
(Türkün Şirketler YKB):
"Dünyadaki gelişmelere baktığımızda Türkiye'nin içinde yer aldığı ev tekstili sektörü hatırı sayılır bir seviyeye ulaştı. Büyüklükten ziyade firmaların gelişimi beni daha fazla ilgilendiriyor. Dünya çapında söz sahibi olan firmalarımızın sayısı sürekli artıyor. Çok kısa zaman içinde aleyhimizdeki tüm yorumlara, gelişmelere rağmen ben geleceğin daha iyi olacağına inanıyorum. Bursa bir tekstil şehri. Osmanlı'dan beri tekstille uğraşıyor. Bu, bir dede, baba mesleği. Bursa bu işte, çok daha fazlasını yapacak, daha büyük yerlere gelecek. Bursa sadece ev tekstilinde değil moda, giyim konusunda da ürettiği kumaşlarla önde. Polyester iplikte en önde gelen şehiriz. Bursa'nın tekstilde ve ev tekstilinde başarılı olması bir rastlantı değil. Bursa'nın başarısı Türkiye'nin başarısıdır."
İsmet Adıgüzel
(Adoksan ortağı):
"Viskon ağırlıklı ürünlere yöneldik. Geçen haftalarda katıldığımız Evteks, bu gidişle Heimtextil'i geçecek. İyi gidiyor, yabancı alıcı da çok geliyor. Biz genelde Ortadoğu kökenli müşteri aldık. Yeni ürünlerimiz şönil ağırlıklı gidiyor. Bizde teknoloji sürekli yenileniyor. Sanıyorum biz İtalya'dan sonra sektörün en iyisiyiz."
Engin Ocak
(Güleser Gen. Müd.):
"50 ülkeye ihracatımız var. Ev tekstilinin de yükselen bir trendi söz konusu. Katıldığımız fuarlar içinde bir numara İstanbul Evteks. Bu yıl da çok iyi geçti. İki numara Decosit, üç numara ise Heimtextil."
Ferhat Küçüker
(Küçükerler Gen. Müd.):
"Sektör için umudum var. Güzel şeyler yapıyoruz. Firma olarak üretimimizin yaklaşık yüzde 80'i yurtdışına gidiyor. Ürün kreasyonumuz çok geniş. Entegre bir tesisiz. Hem içeride hem de dışarıda bir kriz var. Bunu inkar etmek doğru olmaz. Yeni kalkınan ülkelerin çoğu tekstile girdi. Pazar daralıyor. Biz de payımızı kaptırmamak için kaliteli ürünlere yöneldik."
Mesut Moral
(Moral Tekstil YKB):
"Tül perdede bin 200 ayrı desenimiz var. Farklı 55 ülkeye mal satıyoruz. İç pazarımız yok, ürünlerimizin tamamını ihraç ediyoruz."
Emin Nallar
(Minteks'in ortağı):
"Döviz kurunun düşük, girdilerin pahalı olması, üstüne üstlük Uzakdoğulu üreticilerin damping yapması ve ABD ile Avrupa ülkelerine ürün satması bizi çok olumsuz etkiliyor. Dövizdeki hareketlenme biraz nefes aldırdı. Artık düz, standart mallardan çok Uzakdoğu'nun yapamayacağı kendi tasarım ve dizaynlarımızla bir yere geleceğimize inanıyorum, Minteks de bunu yapıyor. Kendi desenlerimizle bütün dünyaya mal satıyoruz."
Önder Işık
(Işıkser ortağı):
"Perdelik ve döşemelik ürünlerde yeni koleksiyonlar hazırladık. Yeni renk ve iplik kaliteleriyle öndeyiz. İki markamız var. Perdelikte, Dafne Home, döşemelikte ise Tual Konsept ile piyasaya çıktık."
Emir Kırayoğlu
(Kırayteks Gen Müd.):
"20 yıldır yatak yüzü kumaşı üretiyoruz. Son yıllarda da store perde kumaşları... Bu yıl yeni getirdiğimiz plise perde kumaşları var. Türkiye pazarına yeni sokuyoruz. Store perdede de yeni ürünler var. Düz ve baskılı olarak otel sektörüne soktuğumuz yeniliklerimiz de söz konusu."
Ertuğrul Bağdaş
(Bağdaş YKB):
"Ev tekstilinde ne varsa üretiyoruz. Yüzde 70-80 Avrupaya üretim yapıyoruz. Fotosel baskı ön planda ve firmamız da konsept olarak bunları öne çıkarıyor. Ama müşterilerin isteğine göre desen yapabiliyoruz."
Murat Zümbülyuva
(Akarca Gen. Müd.):
"Bu yıl EVTEKS'e çok fazla yenilikle katıldık. Perdelik ürünlerimiz var. Bu yıl daha fantazi, üst gruba hitap eden ürünler yaptık. Çok da ilgi görüyor. Daha fazla yabancı müşteri ve ihracat için çalışıyoruz."
Osman Uyar
(Rateks sahibi):
"Koleksiyonumuzun yarısını yeniledik. Ağırlıkla dış piyasaya çalışıyoruz. Yabancı müşterinin ne istediğini bildiğimiz için alanımızda gayet başarılıyız."
Ahmet Berber
(Seba Gen. Müd.):
"Özellikle EVTEKS, kendi ürün grubumuzda yeni kreasyonların devreye girmesi noktasında bir dönüm noktasıydı. Çok güzel çalışmalar yaptık. Bunun semeresini de Fuarda gördük. Kumaşta yumuşatma işlemi olan 'biankaleni' teknolojisini kullanıyoruz.
Olumlu tepkiler de alıyoruz. Hedefimiz, sektörde lider olan İtalyan ve Fransız firmaların standardını yakalamak. Ama fiyatlarımız tabii ki onların altında. Avantajlı olduğumuzu düşünüyorum."
Nuri Baytimur
(Dilhan YK üyesi):
"Daha çok tül ve kalın perde üretiyoruz. EVTEKS Fuarı için hazırladığımız yeni desenler yabancı alıcılardan çok ilgi gördü."
Necip Şahin
(Ekart sahibi):
"Yeni kumaş ve renkler hazırladık. Döşemelik mobilya kumaşları ağırlıklı çalışıyoruz. Üretimimizin yüzde 60'ını ihraç ediyoruz."
Resul Bozdoğan
(Çapa İplik'in sahibi):
"Bu yıl sektörde adeta koşacak iplikler yaptık. Şu an çok revaçtalar. Naturel elyaflara her zaman talep var. Ama daha çok göze hitap eden ürünler öne çıkıyor. Firma olarak çeşitlilik açısından memnunuz."

Sayı: 526 - Sayı'nın Kapağı

Yorumlar (0)
12
kapalı
Günün Anketi Tümü
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
banner18
banner51