banner34

banner6

Bursada iletişim yönetimi

Bursada iletişim yönetimi Bursanın vizyonunun değişmesi, hedeflerini yükseltmesi fikrini kendime misyon edindim. Her hafta muhtelif yayınlarda fikirlerimi paylaşıyorum.

Gündem 03.05.2010, 21:00 03.05.2010, 21:00
Bursada iletişim yönetimi
Bursada iletişim yönetimi

Bursanın vizyonunun değişmesi, hedeflerini yükseltmesi fikrini kendime misyon edindim. Her hafta muhtelif yayınlarda fikirlerimi paylaşıyorum. Yıl içersinde onlarca konferans veriyorum, bu konuları anlatıyorum, dönüşüm için insan yaratmayı hedefliyorum.
Şirketlerin kendi iletişimlerini yönetmesi için neler yapması gerektiğini anlatıyorum. Kendi imkânlarımla, Bursanın evrensel bir anlayışın hâkim olduğu bir kente dönüşmesini sağlamak için çaba harcıyorum.
Şirketler iletişimlerini yönetmek için ne yapmalı?
Öncelikle farklılaşma noktalarını belirlemeleri gerek. Mevcutta nasıl algılandıklarını ölçmeliler. Günümüz rekabetinde, kavramların ve ürünlerin birbirine bu kadar benzediği bir dönemde bu çok önemli. Sonra iletişim paydaşlarını ve mecralarını belirlemeliler.
Tabii bu mecralarda ne söyleneceği, kimin söyleyeceğinin de tespiti önemli. Sonrasında hedefledikleri algıya, mevcut algıdan gelmek için stratejik iletişim planlarında iş sonuçlarına uygun iletişim projeleri üretmeliler.
Bu süreç artık olmazsa olmazlar arasında. Küresel krizle birlikte firmalar, iletişimi ve algılamayı yönetmenin ne kadar önemli olduğunu daha iyi anladılar. İletişimin doğru yönetilmesi dediğiniz zaman, kriz dönemi en önemli uygulama safhasıdır. Şirketlerin aldığı radikal kararların, hedeflenen algıya zarar vermemesi, bu kararların sosyal paydaşlar ve kamu ile paylaşılırken bir strateji izlenmesi çoğu facianın önüne geçer. Siz iyi bir sistematik oluşturmuşsanız, itibarınızın korunması anlamında iletişim yönetimi geminin dümenine oturur ve her hamlenizin doğru yansıması yönetilir. Olağanın dışında birçok şey yapmak zorunda kalırsınız, kriz anında ve iletişimin doğru yönetilmesi bu yaptıklarınızı daha hesaplı, daha itibarlı ve daha sorunsuz yapmanızı sağlar.
Beyin işi yapmak, fikir üretmek, yaratıcı işler çıkarmak sonuçla alakalı olunca bir ederi vardır. Bu sebeple "Bursa işi diye bir tanımlamayı kabul etmiyorum. Bizim evrensel, tüm dünyada kabul görmüş bilgiyi harmanlayıp, herkesin kabul edeceği aslanlar vurmamız lazım. Aksi hem Bursaya hem sektöre kaybettirir.
Ancak, sadece kendi haberlerinizin veya bilgilerinizin bir bülten yazılarak basında görülmesinden bahsetmiyorum. Bazen bu karıştırılabiliyor. Sektördeki moda deyimleri kullanmayı seven arkadaşlarım kendine iletişim danışmanı diyebiliyorlar. Medya ilişkileri, etkinlik yönetimi, stratejik iletişim, itibar yönetimi, kriz iletişimi, görsel işler, araştırma ve inceleme işleri, halkla ilişkiler gibi çok alt dalı olan bir sektörde, herkes aynı kavramı kullanıyor.
Benim dediğim anlamda bir stratejik iletişim danışmanlığı pahalı bir iş değildir, faydalı bir iştir. Ancak sektörün bildiği ve basın bülteni danışmanlığı ile karşılaştırıyorsanız, fiyatı yüksek gelebilir. Burada fayda-maliyet analizi yaptığınızda ise kendinize uygun bir iletişim danışmanı ile çalışmak, fikri anlamda da destek alacağınızdan kendinizi emanet ettiğiniz bir uzmanlık almış olmanızı sağlar ki, bu da uygun bir bedele çok fayda getiren bir kazanım üretir.
Bursanın geleceği için, Bursanın şirketlerinin kuvvetli ve dünya markaları ile güreşir bir halde olması lazım. Hem Bursayı, hem de şirketlerimizi iyi anlatmamız lazım.
Geçtiğimiz günlerde kıymetli büyüğüm Yılmaz Akkılıçı, Yılmaz Amcayı kaybettik. Toprağı bol olsun. Allah bizlere de sabırlar versin.

Sayı: 730 - Sayı'nın Kapağı

Yorumlar (0)
12
kapalı
banner35
Günün Anketi Tümü
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
banner18