banner8

banner6

Borçelik’ten Tofaş’a özel Ar-Ge 

Borçelik, hissedarlarından Arcelor Mittal, Tofaş için Ar-Ge projesi geliştirdi. Çalışma sonucunda Fiat Egea için 3000 ton arka kapı iskeleti Borçelik sacı ile üretildi. 

Gündem 06.04.2021, 01:33
Borçelik’ten Tofaş’a özel Ar-Ge 

Borçelik, Tofaş ile gerçekleştirdiği iş birliği ile 2015 - 2020 yılları arasında 284 bini aşkın satış adediyle Türkiye’nin en çok tercih edilen otomobili olan Fiat Egea’nın üretim sürecine katkıda bulundu.  İş birliği kapsamında Borçelik Ar-Ge departmanının üstlendiği rolden büyük gurur duyduklarını söyleyen Borçelik Ar-Ge, Bilgi Teknolojileri, Dijital Dönüşüm ve Yönetim Sistemleri’nden sorumlu İcra Kurulu Üyesi Mustafa Ayhan, “Tofaş’la gerçekleştirdiğimiz çalışmaların sonunda 40.000 Fiat Egea’nın arka kapı iskeletinin oluşturulmasına destek olmaktan dolayı mutluluk duyuyoruz” dedi. 
Ar-Ge süreci iki sene sürdü
Ortak çalışmalar ile Fiat Egea’da kalıp set-up sürelerini azaltmaya ve hızlı bir seri üretimin gerçekleştirilmesine odaklandıklarını belirten Ayhan, Ar-Ge süreci hakkında şunları söyledi: “Çalışmalarına 2018 yılında başladığımız projede, mekanik karakterizasyon testlerinden elde edilen ham verilerin hızlı ve doğru olarak işlenmesi ile derin çekme proses simülasyonuna malzeme kartları oluşturduk. Seri üretim öncesi kalıba uygulanacak kuvvet, pot çemberi basıncı gibi kalıp parametreleri hakkında gerçeğe yakın çıktılar elde ettik. Projede geliştirlen malzeme kartı algoritması ile saatler süren test verisi işleme süresini dakikalara indirdik“ dedi.
İnovatif çözüm BORMECH süreci hızlandırdı  
Ayhan, proje çıktılarının 2019 yılında Tofaş ile paylaşılmasının ve onayının  ardından deneme bobinlerinin üretildiğini ve deneme sürecinin başarısı sonrasında 2020 yılı için ürünlerinin Tofaş tarafından tercih edildiğini söyledi.
 

Yorumlar (0)
10
parçalı bulutlu