banner34

banner50

banner6

Bebecilerden 137 ülkeye ihracat

Türkiye’den ocak-eylül döneminde 137 ülkeye 200 milyon 336 bin dolarlık “bebe giyimi ve eşyası” ihraç edildi. Uludağ İhracatçı Birlikleri’nden (UİB) verilerine göre, sektörün ihracatında özellikle yeni tip koronavirüs salgını nedeniyle yüzde 5,57 gerileme yaşandı.

Gündem 26.10.2020, 20:50 26.10.2020, 20:50
Bebecilerden 137 ülkeye ihracat
Türkiye’den ocak-eylül döneminde 137 ülkeye 200 milyon 336 bin dolarlık “bebe giyimi ve eşyası” ihraç edildi.

Uludağ İhracatçı Birlikleri’nden (UİB) verilerine göre, sektörün ihracatında özellikle yeni tip koronavirüs salgını nedeniyle yüzde 5,57 gerileme yaşandı.

Sektörde üretimin yarısından fazlasının yapıldığı Bursa başta olmak üzere sanayi kentlerinde imal edilen ürünler, yılın 3 çeyreğinde en fazla İspanya’ya gönderildi.

Bu ülkeye dış satım 26 milyon 353 bin dolar olarak kayıtlara geçti. İhracatçılar listede ikinci sırada bulunan Irak’a ise 22 milyon 126 bin dolarlık dış satıma imza attı.

Sektör temsilcilerinin ocak-eylül döneminde İspanya ve Irak’a ihracatı, toplam dış satımın yaklaşık 4’te birini oluşturdu. İhracatta üçüncü sırada yer alan İngiltere’ye 18 milyon 863 bin, dördüncü sıradaki Almanya’ya ise 15 milyon 242 bin dolarlık ürün satıldı.

Kazakistan, Fas, Sırbistan ve ABD’ye ihracat arttı

Geçen yılın ilk 3 çeyreğinde 2 milyon dolarlık ihracat kaydedilen Kazakistan’a 2020’nin aynı döneminde yüzde 60,45 artışla 3 milyon 210 bin dolarlık dış satım yapıldı. Sektörün önemli pazarlarından Fas’a ise yüzde 88,81 ihracat artışı görüldü. Bu ülkeye dış satım 1 milyon 674 bin dolardan, 3 milyon 161 bin dolara yükseldi. Sırbistan’a ihracat ise yüzde 82,40’lık artışla 1 milyon 677 bin dolardan 3 milyon 59 bin dolara çıktı.

Sektör temsilcileri 2020’nin ilk 9 ayında ABD’ye ihracatlarını da yüzde 46,83 artırarak 2 milyon 10 bin dolardan, 2 milyon 951 bin dolara taşıdı.

Bebe giyimi ve eşyası ihracatçıları ayrıca Suudi Arabistan’a 9 milyon 342 bin, Libya’ya 7 milyon 951 bin, İtalya’ya 7 milyon 644 bin, İsrail’e 6,5 milyon, Ukrayna’ya 6 milyon 369 bin ve Hollanda’ya ise 5 milyon 31 bin dolarlık dış satım gerçekleştirdi. Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan  sektör temsilcileri, bebe giyim ve konfeksiyonun dinamik bir sektör olduğunu vurgulayarak, pandemi şartlarına rağmen gerçekleştirilen bu ihracatın önemli bir başarı olduğuna dikkat çektiler. Avrupa ülkelerine olan ihracatın artması hakkında da değerlendirmelerde bulunan sektör temsilcileri, Bursa’da üretilen ürünlerin dünya kalitesinde olduğunu ve Covid-19’dan dolayı Avrupa ülkelerinin Çin pazarını terk ettiğini ifade ederek, Türkiye’nin konumu ve üretim kalitesiyle önümüzdeki dönemde sektörün parlayan yıldızı olacağını söylediler.

BEKSİAD YK Başkanı Ömer YILDIZ

Tüm dünyayı saran pandemiye rağmen sektörümüzün ortaya koyduğu ihracat başarısı umut vericidir.  İhracatın en çok İspanya’ya gerçekleştirilmesini ise salgının Çin’de ortaya çıkmasından sonra büyük tekstil firmalarının üretiminin bir kısmını Türkiye’ye kaydırmasına bağlayabiliriz. Konfeksiyon üreticileri, başta Zara grubu olmak üzere Türkiye’yi üretim üssü haline getirdiler. Avrupalı firmaların Türkiye’yi tercih etmesinin temel sebeplerinden bir tanesi ülkemizin konumu itibariyle lojistik olarak sağladığı kolaylıklar. Ancak kalite olmazsa lojistik de bir işe yaramaz. Biz onların istediği kalite ve standartlarda ürün üretiyoruz. Ayrıca bizim ürünlerimiz dünya kalitesinde olmasına rağmen, fiyat açısından da daha uygun ve rekabetçi. Bunun yanı sıra Irak zaten bizim en büyük pazarlarımızdan bir tanesiydi ve bu konumunu muhafaza etmeye devam ediyor. Fas, Türkiye’den gelen ürünlere yönelik yeni vergiler getirdi ama buna rağmen Kuzey Afrika’ya olan ihracatımız, sektörel olarak devam etmekte. Kuzey Afrika artık Türk ürünlerine alıştı. Son 10 yılda Kuzey Afrika, Ortadoğu ülkeleri bizim ürünlerimizi kullanıyor. Onların devlet politikalarına, ekonomiyi siyasete alet etmelerine rağmen bizim ürünlerimizden vazgeçilemeyecek bir noktaya geldiklerini düşünüyorum.Bu veriler ışığında ben gelecek dönem için umudumu koruyorum. Önümüzdeki 1 - 2 ay, pandeminin gidişatı bizim de önümüzdeki dönem beklentilerimizi şekillendirecek.

A.H Atalay Tekstil YK Başkanı Halil ATALAY

Koronavirüsten dolayı dünyada bir sıkışmışlık, daralma olsa da hayat devam ediyor. Artık dünyanın her bir tarafına ürün satabilir hale geldik. Bursa’daki imalatçılar olarak altyapı sorunumuzu hallettik. Dünyayla iletişim halindeyiz. Dünyada yaşanan gelişmeleri yakından takip ediyoruz. Teknolojik malzemeleri kullanıyoruz. Önümüzdeki dönemde daha da güzel çalışmalara imza atacağımıza inanıyorum. Biz bu çalışmaları uzun yıllardır BEKSİAD ve BTSO ile birlikte yürütüyorduk ve şu anda da bunun meyvelerini topluyoruz. Bu anlamda ihracat başarımızı sektörümüzdeki birlik ve beraberliğin bir neticesi olarak değerlendirebiliriz.

Tüm dünyada üretimde bir daralma yaşandı, bu bizim ülkemiz için de geçerli. Ama bizim sektör olarak dinamik bir yapımız var. Hızlı hareket edebilmenin ve karar vermenin faydalarını görüyoruz.

Artık ikinci kuşaklar firmalarımızda daha etkin hale geldi. Yeni teknolojilere daha hızlı adapte olabiliyoruz. Avrupa’ya mal satıyor olmamız sektörümüzün Bursa’da kalıcı hale geldiğinin ve öneminin artığının bir göstergesidir. Biz uzun zamandır 5 kıtaya mal sattığımızı söylüyorduk. Açıklanan veriler de bizim söylemlerimizi destekler nitelikte.

Teknolojik doneleri artık kullanır hale geldik 2. Kuşak firmalarımızda etkin hale geldi dolayısıyla bunun başarısıdır diye düşünüyorum Avrupa’ya mal satıyor olmamız bu bizim Bursa’da da kalıcı hale geleceğimizi işaret ediyor diye düşünüyorum

Bebekevi Firma Sahibi Serkan ÇETİNTAŞ

Sektörümüzdeki ilk 9 aylık ihracat rakamlarını Türkiye’nin bebe sektöründeki gelişmesine bağlı olarak bir başarı olarak görüyorum. Müşterilerin Çin’e gidememesi ve ülkemize güven duyması da ihracat başarımızda önemli rol oynamıştır. Sektördeki firmaların kurumsallaşması, BTSO ve BEKSİAD’ın kıymetli çalışmaları ve bakanlığımızın bebe sektöründeki kümelenmeye verdiği önemin meyvelerini topluyoruz. En çok İspanya’ya ihracat gerçekleştirmemizi, İspanya’nın Kuzey Afrika’ya ürün satmak için bir merkez olmasından kaynaklandığını düşünüyorum. Buradan giden ürünler İspanya üzerinden Kuzey ve Orta Afrika ülkelerine ihraç ediliyor. Bu anlamda İspanya bir basamak görevi görüyor. Dünyadaki önemli firmaların bazıları üretimlerini Çin’den çekiyor. Çin’de yaptırmadıkları fason imalatları İstanbul, Ankara ve Bursa’daki firmalara yaptırmaya başladılar. Biz de şu anda İngiltereli büyük bir grupla görüşüyoruz. Onlar da bize, daha önce Tayvan ve Çin’de üretim yaptırdıklarını ifade ettiler. Bursa’da bu tarz bazı firmalar olduğunu biliyoruz. Özellikle Avrupa’daki önemli markaların üretimlerini Türkiye’ye kaydırması önümüzdeki dönemde ihracatımızı daha da artıracaktır.

Cevval Minimen Firma Ortağı Ömer Faruk ÇEVİK

İlk dokuz aylık ihracat başarımızı sektörümüzün dinamizmine bağlıyorum. Sürekli arayış içerisinde olan bir sektörüz. 2-3 büyük firmadan ziyade yüzlerce irili ufaklı firmadan oluşan bir sektör olunca, hareketli, gelişime açık ve sürekli yeni pazar arayışları içerisinde olabiliyoruz. Sektörümüzde iki bin firmanın olduğunu düşünürsek, iki bin tane yeni pazar arayan elemanımız var diyebiliriz. Böyle olunca yeni pazarlara ulaşmamız daha hızlı oluyor. Rusya’yla aramızda yaşanan uçak krizinden önce bizim ana pazarımız Rusya’ydı. Fakat bu sorunun ardından yeni ülke arayışlarına başladık. Özellikle Avrupa Birliği ülkelerine yönelik ihracatımız büyük ölçüde arttı. Kendi firmamız olarak da imalatımızın büyük bir bölümünü AB ülkelerine gerçekleştirdiğimizi söyleyebilirim. Bunun yanında genç nesiller de artık firmalarda görev almaya başladı. Eğitimli, Avrupa’da ve Amerika’da eğitim görmüş bir kuşak geliyor. Bunlar modern dünyaya ve ekonomik gelişmelere hakim gençler. Bu gençlerimizi ve üretimdeki kalitemizi düşünürsek hem AB ülkelerine hem de ABD’ye ihracatımızın önümüzdeki dönemde daha da artacağını ifade edebilirim. Yani artık şunu diyebiliriz; Vişne Caddesi yüzünü Batı’ya döndü.

BEBÜŞ Tekstil YK Başkanı Zahide ARI

Ülkemizdeki bebe çocuk hazır giyim ürünlerinin yüzde 80’i Bursa’da imal edilmektedir. Biz de BEBÜŞ Tekstil olarak 30’uncu yılımızda Vişne Ticaret Bölgesi’nde ve Orhaneli’nde üretim ve ihracat yapan firmalardan birisiyiz. Son yıllarda özellikle tasarım ve koleksiyon hazırlama konusunda çok önemli gelişmeler kaydettik. Tasarımlarımızı kendi markalarımızla üretiyor ve dünyaya satıyoruz. Bu durum iç piyasanın yanı sıra ihracatımıza ve yurtdışındaki pazar hakimiyetimize de yansıyor.

Mart ayında başlayan pandemi belirli ölçüde ihracatımıza yansımış olsa da bu dönemde önceden beri devam eden e-ticaret uygulamalarımız sayesinde dünyanın dört bir tarafındaki müşterilerimiz bize rahatlıkla ulaşım sağlayabildiler.

Gerek firmamız gerekse sektörümüz, üretmeye, istihdama, ihracata, kısacası ekonomiye katkı sağlamaya devam ediyor. Bunun için de ayrıca mutluyuz ve bu hususta gayret gösteren herkesi de kutluyorum.

Yorumlar (0)
12
kapalı
banner35
Günün Anketi Tümü
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
banner18
banner51