banner34

banner50

banner6

Kurumlarda İtibar Yönetimi üzerine

Kurumlarda İtibar Yönetimi üzerine Yazılarımı düzenli takip edenler için tekrar olacak ama Bursadaki bazı girişimleri görünce makale okuma tembelliğinde olanlar için tekrar yazmak istiyorum. Heykelde soyunan bir insan, ulusal ana habere konu olur mu? Olur.

Finans 12.04.2010, 21:00 12.04.2010, 21:00
Kurumlarda İtibar Yönetimi üzerine
Kurumlarda İtibar Yönetimi üzerine

Yazılarımı düzenli takip edenler için tekrar olacak ama Bursadaki bazı girişimleri görünce makale okuma tembelliğinde olanlar için tekrar yazmak istiyorum.
Heykelde soyunan bir insan, ulusal ana habere konu olur mu?
Olur.
Peki, ne için soyunduğu merak konusu olur mu?
Olur.
Bir anda bu insan tüm Türkiyenin tanıdığı bir insan haline gelir mi?
Gelir.
Bu insanı tanıyan, bilen kişiler kendi mallarını veya canlarını emanet ederler mi?
Hayır.
Aslında bilinir olmak ile itibarlı olmak arasındaki temel farkı açıklayan en iyi örneklerden biridir. Bir kişi, bir ürün, bir marka, bir kent için bu örneği çoğaltabilirsiniz.
Bursada bu ince ayrımın yapılamadığı günlerden geçiyoruz. İletişim sektörü zaten yok denecek gibi, reklam sektörü de bu anlamda müşterilerine strateji önerirken, geçmişten gelen bilgilerini pek yenileme ihtiyacı duymadan, her şeyi bir arada sunmak istiyor. Bildiği, bilmediği her şeyi Sektördekiler de haklı, çünkü bu kaotik bir döngü; Müşterisi gerçek hizmet bedelini ödemiyor, o işine yatırım yapamıyor, o işine yatırım yapamıyor, müşteri bu yüzden gerçek hizmet bedelini ödeyemiyor.
Bu kaotik döngüyü kırmadığımız sürece de, dünyanın çeşitli yerlerinde yemek yiyenler en iyi mönüyü, fuarlardan çok katalog toplayanlar en iyi mobilya katalogunu, gazetelerin her yerini okuyanlar en iyi gazete ilanını tasarlama çabasına giriyorlar.
İletişim projeleri üretilirken de strateji eksikliği yüzünden bazen güme gidiyor, bilinir olmak ile itibarlı olmak arasındaki ince fark.
Bir yeri tanıtmak istiyorsunuz, kısa vadede, örnek turizm olsun, gelen turist sayısını arttırmaya yönelik bir iş yapıyorsunuz diyelim. Buraya harcayacağınız tüm para sadece bilinirlik ile alakalı. Ama marka değerinizi yükseltecek, kısa-orta-uzun vadede kalıcı başarıyı elde edebilmeniz için esas yapmanız gereken ise, kendi değerlerinizin en olumlu yanlarını sistemli ve planlı bir şekilde ortaya koyacağınız itibar yönetimi.
Bazen bir kurumun yıllar önce strateji iletişim planında, sosyal paydaşları için hazırlamış olduğu bir alt proje, bu ayrımın iyi yapılamamasından dolayı, bambaşka beklentilerle yanlış yerlere konumlandırılıp, olduğundan büyükmüş algısı yaratılabiliyor.
Umarım, bir gün birisi çıkıp da bu adam çıplak demez.

Sayı: 727 - Sayı'nın Kapağı

Yorumlar (0)
12
kapalı
banner35
Günün Anketi Tümü
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
banner18