banner34

banner6

Bursa İstanbul arası 2 saat 15 dakikaya inecekmiş!

Bursa İstanbul arası 2 saat 15 dakikaya inecekmiş! Hızlı tren projesinin temeli bu yazı yayımlandığı tarihte atılmış olacak, hayırlı olsun. Bursa'nın alternatif ulaşım olanaklarına kavuşması şüphesiz olumlu bir gelişmedir.

Finans 24.12.2012, 22:00 24.12.2012, 22:00
Bursa İstanbul arası 2 saat 15 dakikaya inecekmiş!
Bursa İstanbul arası 2 saat 15 dakikaya inecekmiş!

Hızlı tren projesinin temeli bu yazı yayımlandığı tarihte atılmış olacak, hayırlı olsun. Bursa'nın alternatif ulaşım olanaklarına kavuşması şüphesiz olumlu bir gelişmedir. Özellikle Bursa'nın karayolu taşımacılığına mahkûm olan durumu mutlaka değiştirilmelidir. Bu açıdan atılan adıma genel olarak pozitif bakmaktayız ancak bazı çekincelerimiz mevcuttur.
Hızlı tren Bursa-İstanbul yolculuğuna alternatif olmayacaktır. İstanbul'a Bilecik üzerinden gidilmesini düşünmek abesle iştigaldir. Bursa hakkında hükümet düzeyinde söz sahibi olan kişilerin ulusal basına verdiği bilgilerle, "Bursa-İstanbul arası 2 saat 15 dakikaya inecek" manşetleri atıldı geçtiğimiz günlerde. Hadi İstanbul basınını anladık ama yerel basınından bu garip bilgiyi eleştiren olmaması bizi hayrete düşürdü. Bugün Mudanya feribotu Yenikapı' ya 2 saat 15 dakikada yanaşsa yolcular haklı olarak kıyameti koparır. Sanırız sözü edilen 2 saat 15 dakika içerisinde Bilecik'te yapılacak transfer de yoktur. Hızlı trenin İzmit Körfezi2ni köprüyle geçmemesi büyük bir hatadır.
Ankara'ya Bilecik üzerinden hızlı trenle gitmenin karayoluyla karşılaştırıldığında hala avantajlı olduğu söylenebilir. (En son Eskişehir-Ankara seyahatimizin 1 saat 45 dakika sürdüğünü burada not etmek istiyoruz.) Ancak Bursa-Ankara yolcu sayısının ne olduğunu kestirmek zordur. (Sabah- akşam bir seferin bu yükü alabileceği olasıdır.)
Bursa'dan hızlı trenin Bandırma'ya uzanacağı söylenmektedir. Bandırma'da ne kadar yolcu kapasitesi vardır ki güzergah buradan geçmektedir???
Gelelim Bursa'da yapılan istasyona...
İstasyonun Geçit' te yapılması her açıdan devasa bir hatadır. Bursa'nın en değerli arsalarının kamulaştırılması ve bu bedelin vatandaşa ödetilmesini kim açıklayabilir?
Toplu taşımanın gelmediği (ve daracık Geçit yolunun kullanılacağı), nüfusun en düşük yoğunluklu olduğu ve şehir merkezine bu kadar uzak olan bir yere tren istasyonun yapılmasına nasıl bir zihinsel çalışmayla karar verilmiştir? Cevabınızı duyar gibiyiz," Bursa'dan İstanbul'a Bilecik üzerinden gitmeyi karar veren düşünce sistematiği neyse burada da aynısı geçerlidir".
Geçit'e yük taşıma amaçlı depoların da yapılacağından söz edilmektedir. Bu bilginin yanlış olduğunu duymak isteriz. Çünkü hızlı tren teknolojisinde yük diye bir şey yoktur, ray sistemi buna izin vermez. Trenin Bandırma' ya (liman) ulaşması, Bursa'da yük terminalinin yapılması hızlı trenle bağdaşır tarafı yoktur.
Diğer bir husus, dünyanın her yerinde tren istasyonlarının etrafının şehrin en köhne yeridir. Siz yeni yerleşime açtığınız yere bu istasyonu getirdiğiniz taktirde bu yeni gelişen bölgeyi doğmadan öldürürsünüz.
Hadi bakalım, 2020' ye yaklaşıldığında trenle 2 saat 15 dakikada İstanbul'a varacağız, hayırlı olsun.

Sayı: 868 - Sayı'nın Kapağı

Yorumlar (0)
12
kapalı
banner35
Günün Anketi Tümü
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
banner18