Dünya markası: AROMA

Türkiyeyi aşıp bir dünya markası yolunda hızla ilerleyen Aroma, portföyündeki bilinçli tüketiciyi analiz eden bir anlayışla ambalaja değil, markaya yatırım yapıyor.

Türkiyenin en önde gelen meyve suyu üreticilerinden Aroma Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdürü Mahmut Atom Duruk, Aromanın dünya markası olma yolunda hızla ilerlediğini söyledi. Gıda sektöründe tüketicinin oldukça bilinçlendiğini belirten Mahmut Atom Duruk, ambalaja değil, markaya yatırım yapanın başarıya ulaştığını vurguladı. Duruk ile Aromayı ve sektörü konuştuk.
YÜZDE YÜZ ÜRÜNLER İYİ GİDİYOR
Şeker ilavesiz, elma ile tatlandırılmış yüzde 100 ürünlerimizi piyasaya sunduk. Yüzde yüz portakal-elma, yüzde yüz nar-elma, ananas-elma, yüzde yüz çilek-elma, üzüm-elma, şeftali-elma, kayısı-elma, vişne-elma var. Bunlar zaten çok güzel ve dünyada da karşıtı olmayan ürünler. Ayrıca da çok sağlıklı ürünler. Çünkü elmayla şekerlendiriliyorlar. Bu anlamda çok başarılılar. Bu ürünlerin ihracatını da yapıyoruz. Bizim ana kategorimizi şu an elma işleme tekniği oluşturuyor. Elma çok güzel bir ara meyve. Ham madde olarak elmanın yanına diğer ürünü koyarak yapıyoruz bu yüzde yüz ürünlerimizi.
AROMA SU İDDİALI
Bizim suyumuz mineral yönünden çok zengin. Biraz çaydanlıkta tortu bırakabilir ama minerali yüksek. Bedensel olarak da kemik gelişimine özellikle çocuklarda çok faydalı bir su. Zengin mineral içeriği ve düşük sodyum oranı ile sağlıklı, lezzetli ve kolay içimlidir. Biz su işini daha çok meyve suyunun yanında meyve suyuna katkı olarak kullanıyoruz. Ama bu şu demek değildir ki iddialı değiliz. Suyumuzun da belli bir müşterisi var ve bu anlamda da bayağı bir satışı var.
MEYVE SUYUNDA EN FAZLA ÇEŞİT BİZDE
Meyve suyu ikinci veya üçüncü sırada bizde hacimsel olarak. İnovativ anlamda baktığımız, çeşitsel olarak ve marka olarak değerlendirdiğimiz zaman meyve suyu olarak en çeşitli firma biziz. Marka olarak da en çok markayı bünyemizde barındırıp piyasaya lanse eden firmayız.
ÖNE ÇIKAN AMBALAJ DEĞİL MARKA
Merdiven altı firmaların hepsi elendi. Tüketici artık bilinçlendi. Tüketici belli markların dışında ürünlere gitmiyor. Eski tüketici yok artık. Markasız ürüne kimse ilgi göstermiyor, her ne kadar ambalajı güzel de olsa. Eskiden bir dönem ambalaj öne çıktı o yüzden her ürün satılabiliyordu. Şu an marka garantisi olmayan hiçbir ürüne tüketici talep göstermiyor. Tüketici markayı artık çok önemsiyor. Belli markalar belli kriterleri takip etmek zorunda. Tüketici kullandığı markadan emin olmalı. Bu markaları Türkiye genelinde saydığın zaman bir elin parmakları kadardır.

Sayı: 724 - Sayı'nın Kapağı