İş Hayatına Doğru Bakış

Kurumsallaşmalı mı?



Kurumsallaşmalı mı?

Kurumsallaşmamalı mı?

İş ilanlarında hep karşımıza çıkan, aranan bir nitelik vardır. Neredeyse her işletme “Amatör ruhla, profesyonel çalışmak” cümlesini koymuştur aradığı personellerin özelliklerine. Bu cümlede amatör kelimesi “Aile yönetimini”, profesyonel çalışmada “Kurumsal yönetimi” ifade ediyor. Yani firmalar aslında kararını vermiş, ne aradığını biliyor! Düzenli çalışsın ama benim dediklerimi, söylediklerimi sorgulamasın, sistem sistem diye tutturmasın, ben den daha iyi bilmesin. Türkiye’nin kaldırabileceği kurumsallaşma modelinin temeli de bu olsa gerek.  Yalnız hep söylediğim bir şey var. Tek taraflı değil. Hem çalıştıran, hem de çalışan mutlu olmalı. Çalıştıran adaleti eşit dağıtabilmeli. Çalışana, hak edene hak ettiğini vermeli, hak etmeyenlerle yollarını en kısa zaman da ayırmalı. Bu kadar basit mi derseniz, evet bu kadar basit. Bu ülkenin, başkalarının omuzlarına basarak yükselen, başkalarının sırtından geçinen insanlara ihtiyacı yok. Çalışan, araştıran, harekete geçen, inovatif düşünen kişilere ihtiyacı var. Herkes üzerine düşeni yapacak ki, son yıllarda yeni girişimci şirketlerin yüzde 85’inin battığı bir ülkede sermaye, emek, zaman boşa gitmesin. Ama kurumsallaşmayı doğru anlayarak, doğru uygulayarak.

Covid-19 sürecinde İK’ya 10 ders

1) Uzaktan çalışma artık gerçeğin ta kendisi…

Bugün IBM insan kaynaklarının yüzde 95’i uzaktan çalışıyor.

2) Kişisel sağlık ve güvenlik her şeyden öncelikli…

İş yerleri de çalışanların sağlığı ve güvenliği için

uygun olmalı.

3) Dijitalleşmeden artık kaçamazsınız! Eğer hala “yeterince”

dijitalleşmediyseniz elinizi çabuk tutun.

4) Yöneticiler daha fazla dinlemeli, ilgilenmeli ve empati

kurmalı. Çalışanlar nasıl hayatlar yaşıyor, neler yapıyorlar?

Onlara daha fazla nasıl destek olunur?

Bu soruların cevaplarını bilmek İK’ya “insan”ı kazandırır.

5) Yönetimi ve otoriteyi tek elde toplamak yerine dağıtmak

olası riskleri en aza indirir.

6) Daha azıyla yetinmek gerekiyorsa bunu kabullenmek

gerekir. Kriz anlarında “büyük” projeler biraz ertelenebilir.

7) Hızlı hareket etmek, çabucak toparlanabilmek ve proaktif

olmak artık çok daha önemli.

8) Gerçek zamanlı veriler süreçleri yönetebilmek için

oldukça değerli.

9) Acil durumlar için senaryolar ve eylem planları

her an hazır olmalı.

10) Kriz anlarını, liderlik becerilerinin sergilendiği

önemli bir sahne olarak görmeliyiz.

Kaynak: Josh Bersin Academy, Nisan 2020

Bu köşe FAVEO Eğitim & Danışmanlık katkılarıyla hazırlanmıştır.

www.faveo.com.tr - barisgul@faveo.com.tr