Haber Detayı - OSB'ler bağlantı yollarını bekliyor
OSB’ler bağlantı yollarını bekliyor

OSB'ler bağlantı yollarını bekliyor

Marmara ve Ege'yi birbirine bağlayan İstanbul-Bursa-İzmir otoyolu üzerinde sadece Bursa'da 5 büyük organize sanayi bölgesi bulunuyor. Organize Sanayi Bölgesi Başkanları, bölge girişimleri ile otoyol bağlantılarına onay aldıklarını ve OSB'lerin de çeşitli bağlantı noktalarıyla otoyola bağlanmasının Bursa sanayi için olumlu olacağının altı çizdi.

Bursa Organize Sanayi Bölgeleri bölge başkanları ile bölgelerinin otoyol bağlantılarını incelediğimizde, Demirtaş Köyü ile DOSAB arasından güney kuzey yönünde çıkan Yıldız Sokak üzerinden, kuzeydeki otoyola bağlantı kavşağı projesi oluşturuldu. DOSAB girişimleri ile Karayolları bağlantıya onay verdi. Büyükşehir Belediyesi tarafından yatırım programına alınan otoyol bağlantısının yapımı için Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş'tan da bağlantının yapılması için söz alındı. Bu bağlantının yapılmasının DOSAB'da her geçen gün artan trafik yoğunluğunu azaltacağının altı çizildi. NOSAB ise, Şehir Hastanesi Kavşağı'na bağlanmak için çalışmalarını başlattı. Şehir Hastanesi Kavşağı da otoyola ulaşmak için, NOSAB'da faaliyet gösteren kuruluşlara fayda sağlayacağı ifade edildi.HOSAB'da ulaşım konusu bölge yöneticilerinin yıllardır gündemde tuttuğu önemli bir proje. HOSAB, Başköy Kavşağı üzerinden otoyola bağlantı için bir proje geliştirdi. HOSAB'ın kuzey batısı yönünde yaklaşık 3 kilometrelik bir bağlantı yolu ile HOSAB'ın ve diğer sanayi bölgeleri ile yerleşim alanlarının Başköy Kavşağı üzerinden otoyola bağlanması mümkün olarak ifade edildi. MKP Organize Sanayi Bölgesi otoyoldan ulaşmak için, İstanbul yönünden gelenler Karacabey, İzmir yönünden gelenler Susurluk Kavşaklarından çıkıyorlar. Otoyoldan en yakın bağlantı noktaları buralarda. Mustafakemalpaşa bölge yöneticileri ise, daha yakın bir bağlantı, mevcut durumdan daha faydalı olacağını ve bu bağlantıyı beklediklerini ifade etti. İstanbul-Bursa-İzmir otoyolun son bir yılık sürecinden açılışına kadar her aşamasını yakından takip eden AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Esgin, Ekohaber Gazetesi'ne özel açıklamalarda bulundu.
İstanbul-Bursa-İzmir otoyolunun yatırımcılara, sanayicilere, ihracatçı ve vatandaşlara katkı sağlayacak son dönemde dünyanın en önemli 10 projesinden birisi olduğuna dikkati çeken Esgin, şunları söyledi: 'İstanbul, Gebze, Orhangazi, Bursa, Karacabey, Mustafakemalpaşa, Susurluk bölgeleri üzerinden açılacak yeni ihracat kanalı ülke ekonomisine büyük katkı yaratacak. Ulaşımda özellikle süre ve maliyet kazancı dış ticaretin etkinliğini de artıracak. Ulaşım kolaylığı özellikle yabancı yatırımcıları bölgemize çekecek. Otoyol ile ayrıca nakliyelerin kolaylaşacak olmasıyla maliyetler de ciddi ölçüde düşecek. Bu da Marmara, Trakya, Batı Anadolu, Ege Bölgelerimizdekisanayi, ticaret ve hizmet sektörlerine ivme kazandıracak. Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi, Hasanağa Organize Sanayi Bölgesi, Mustafakemalpaşa OSB'nin de otoyola bağlantısı yakın takibimizde olan konuların başında geliyor. Bu noktada Bursalı sanayicilerimiz ve iş insanlarımızın yanındayız.' İşte, çok yönlü bir otoyola sanayi bölgeleri tarafından kolay ulaşılabilir noktalarda çıkış verilmesi gerektiğinin altını çizen sanayiciler ile otoyol projesini görüştük.

Ersan Özsoy - DOSAB YKB
'Yıldız Sokak üzerinden kuzeyimizdeki otoyola bağlantı kavşağı projesi oluşturduk'
Demirtaş Organize Sanayi Bölgemiz, Yalova Yolu üzerindeki kavşak ile otoyola bir kaç kilometre mesafeden bağlı… Ancak bizim Büyükşehir Belediyemiz ve Karayollarımız ile geliştirdiğimiz yeni bir bağlantı noktası projemiz daha var. Buna göre, Demirtaş Köyü ile DOSAB arasından güney kuzey yönünde çıkan Yıldız Sokak üzerinden, kuzeyimizdeki otoyola bağlantı kavşağı projesi oluşturduk. Bizlerin girişimleri ile Karayolları bağlantıya onay verdi. Büyükşehir Belediyesi tarafından yatırım programına alınan otoyol bağlantısının yapımını için Büyükşehir Belediye Başkanımız Alinur Aktaş ile de bir kaç kez görüştük. Bağlantının yapılması için söz aldık.Bu bağlantının yapılması DOSAB'da her geçen gün artan trafik yoğunluğunu azaltacaktır. Bunun yanında Yeşilşehir, Demirtaş, Panayır gibi noktalarda trafik yoğunluğunu önemli ölçüde azaltacak, şehrin trafiğini rahatlatacaktır. Özellikle DOSAB'ın ana caddesi olan Mustafa Karaer Caddesinin trafik yükünde ve ağır taşıt trafiğinde önemli bir azalma söz konusu olacaktır. Projeyi çok faydalı görüyoruz.

Erol Gülmez – NOSAB Başkanı
'Şehir Hastanesi Kavşağı'na bağlanmak için çalışmalarımızı başlattık'
Organize Sanayi Bölgelerine ulaşımın kolay olması hammaddenin fabrikaya alınması, ürün olduktan sonra pazara nakledilmesi bakımından önemli bir konudur. İstanbul ve İzmir'i birbirine bağlayan otoyol, iki ticari bölgeyi birbirine yaklaştıracak ve iki bölge arası ulaşımda rahatlık sağlayacak. Ulaşım zamanını düşürerek, zamandan tasarruf ettirecek. Böylesine çok yönlü bir otoyola sanayi bölgeleri tarafından kolay ulaşılabilir noktalarda çıkış verilmesi gerekir. Biz NOSAB olarak Şehir Hastanesi Kavşağı'na bağlanmak için çalışmalarımızı başlattık. Sanıyorum, Şehir Hastanesi Kavşağı da otoyola ulaşmak için, NOSAB'da faaliyet gösteren kuruluşlara fayda sağlayacaktır. Ancak yol üzerindeki diğer OSB'lerimizin de çeşitli bağlantı noktalarıyla bu otoyola bağlanması Bursa sanayi için olumlu olacaktır.

Ömer Faruk Korun - HOSAB YKB
'Başköy Kavşağı üzerinden otoyola bağlanması mümkün'
HOSAB'a ulaşım konusu bizim yıllardır gündemde tuttuğumuz önemli bir meselemiz. Zira ekonomik faaliyetin olduğu bölgemize gerek üretim için malların, çalışanlarımızın sağlıklı ulaşımı gerekse imal ettiğimiz ürünlerimizin gönderimi için ulaşım alt yapımızın yetersiz olduğunu her platformda gündeme getiriyoruz. Mevcut durumda İzmir yolu üzerinden 7 kilometrelik bir gidiş-geliş bağlantı yolumuz var. Ancak bu yol çok dar ve asfaltı sık sık bozuluyor. Geçici bakım önlemleri ile idare ediliyor. Bu yolun kamulaştırılıp 20 metrelik bulvar şeklinde yapılması için Büyükşehir Belediyemizin çalışması başladı ancak bu uzun sürecek bir çalışma. Bunun dışında bizler Başköy Kavşağı üzerinden otoyola bağlantı için bir proje geliştirdik. Konuyu Bursa Valimizle, milletvekillerimizle, Büyükşehir Belediyemizle, siyasi partilerimizin temsilcileri ile paylaştık. HOSAB'ın kuzey batısı yönünde yaklaşık 3 kilometrelik bir bağlantı yolu ile HOSAB'ın ve diğer sanayi bölgeleri ile yerleşim alanlarının Başköy Kavşağı üzerinden otoyola bağlanması mümkün. Karayolları bu konuda olumlu ve projeye onayı var. Büyükşehir Belediye Başkanımız Alinur Aktaş'a da konuya hakim ve yapılması için çalışmalarını sürdürüyor. Umuyoruz kısa sürede yatırım gerçekleşir.

İlker Er - TEKNOSAB - Bölge Müdür Vekili
'TEKNOSAB, bağlantı kavşağı ile kavşağa entegre çalışacak'
Bursamız ve ülkemiz adına katma değeri yüksek ürünlerin, endüstri 4.0 anlayışıyla üretileceği akıllı fabrikaların planlandığı Bursa Teknoloji Organize Sanayi Bölgesi, 837 hektarlık alanı ve çevresinde yer alacak nitelikli teknik altyapı alanları ve lojistik merkezi ile geniş bir endüstri bölgesi olmaya adaydır. Bu alanda kurulacak birçok üretim tesisi nedeniyle bölgeden üretilen ürünlerin dış pazarlara, hedef noktalara sağlıklı ve verimli bir şekilde taşınması ve TEKNOSAB çevresinde oluşacak kent dokusu nedeniyle bölgeden çıkacak tüm araçların İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu'na bağlantısının sağlanması gerekmektedir. Bu kapsamda; milli sanayimizin gelişmesi ve ölçek ekonomisine ulaşmamız için büyük önem arz eden TEKNOSAB'ın, ülkemizin en önemli ulaşım akslarından birisi olan İstanbul-İzmir Otoyolu ile tam uyumlu ve entegre bir şekilde çalışabilmesi için başta Yönetim Kurulu Başkanımız Sayın İbrahim Burkay olmak üzere, Yönetim Kurulu üyelerimiz ve Müteşebbis Heyetimiz tarafından yürütülen gayretli çalışmalar neticesinde TEKNOSAB Otoyol Kavşağı olarak nitelendirilen 1/5000 ölçekli Kavşak Genel Yerleşim Planı teklifimiz, 2018 yılı itibariyle Karayolları Genel Müdürlüğümüz tarafından uygun bulunarak projeye dahil edilmiştir. Kavşak imalatına biran önce başlanabilmesi için Bursa Valimiz Sayın Yakup Canbolat'ın insiyatifiyle Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı nezdinde girişimde bulunulmuş, Bursa Teknoloji OSB Kavşağı'nın, otoyolun Bursa-Karacabey arasında kalan bölümünde kavşak bulunmaması ve adı geçen bölgede planlanan ve yapımı devam eden büyük çapta OSB'lerin yer alması nedeniyle inşa edilmesinin hem bölgeye hem de otoyol trafiğine katkı sunacağı öngörüsüyle olumlu olarak değerlendirildiği bildirilmiştir. Tarihimizin önemli ulaşım yatırımlarından biri olan İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu'nun yanı başında yer alan TEKNOSAB, bağlantı kavşağı ile kavşağa entegre çalışacak Mudanya-Zeytinbağı yolunun bir an önce tamamlanması sadece TEKNOSAB'a değil tüm bölge sanayicilerine önemli katkı sağlayacaktır.

Levent Kalın-MKP OSB YKB 'Mustafakemalpaşa için
daha yakın bir bağlantı faydalı olacaktır'
Mevcut durumda Mustafakemalpaşa İlçesi ve MKP Organize Sanayi Bölgemize otoyoldan ulaşmak için, İstanbul yönünden gelenler Karacabey, İzmir yönünden gelenler Susurluk Kavşaklarından çıkıyorlar. Otoyoldan en yakın bağlantı noktaları buralarda. Elbette sanayisi gelişen, nüfusu artan Mustafakemalpaşa için daha yakın bir bağlantı, mevcut durumdan daha faydalı olacaktır. Bu bağlantıyı bekliyoruz.

Mustafa Esgin
'İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu ihracata büyük ivme kazandıracak'
Türkiye'nin en büyük otoyolu İstanbul-Bursa-İzmir, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 4 Ağustos'ta hizmete açıldı. Otoyolun son bir yılık sürecinden açılışına kadar her aşamasını yakından takip eden AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Esgin, Ekohaber Gazetesi'ne özel açıklamalarda bulundu.

Marmara ve Ege Bölgesi'ni otoyol ile birbirine bağlayan İstanbul-Bursa-İzmir otoyolunun 2011 yılında başladığına ve planlanandan bir yıl önce açıldığını belirten AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Esgin, otoyolun açıldığından bugüne kadar yaklaşık 2.5 milyon araç geçtiğine dikkati çekerek, 'İstanbul- Bursa- İzmir Otoyolu'nun sadece insanları bir yerden bir yere ulaştıracak yol olmadığını yüksek araç geçiş rakamlarıyla göstermiştir. Otoyol direkt olarak İstanbul- Bursa, Balıkesir- Manisa- İzmir illerini kapsıyor. Burada yaklaşık 25 milyonluk bir nüfustan ve Türkiye'nin gayrisafi milli hasılasına yüzde 65 oranında katkı sağlayan bir bölgeden bahsediyoruz. Otoyol sadece bir ulaşım aracı değil bölgemizin ve Türkiye'nin ekonomisine, ticaretine, tarımına, turizmine çok önemli katkılar sağlayacak çok yönlü bir yatırımdır' diye konuştu.
OTOYOL
TASARRUFTUR…
İstanbul-Bursa-İzmir otoyolunun açılmasıyla birlikte duble kamu yolda trafik sıkışıklığının ortadan kalktığına dikkati çeken Esgin, otoyol ile birlikte önemli tasarrufların da ülke ekonomisine kazandırıldığını belirtti. Esgin, ' Bu arada çok önemli tasarruflar söz konusu oldu. Bunun hesaplamaları yapıldı. 1 yılda yaklaşık 3 milyar 500 milyon lira otoyoldan Türkiye'nin ve Türk halkının tasarrufu var. Bunu bireysel olarak bir iş seyahatine indirgediğimiz zaman 228 lira zaman kaybından tasarrufumuz var. 76 lira da yakıt tasarrufu söz konusu. Yani toplam 304 lira tasarruf var. Bunun yanı sıra karbondioksit emisyonlarında çok önemli azalmalar saptadık. Araç başına yaklaşık olarak 26 kilogram karbondioksit emisyonunda azalma söz konusu oldu ve bir yılda toplam kümülatif olarak 375 bin ton karbondioksit salınımında azalma olacak' dedi.İstanbul-Bursa-İzmir otoyolunun yatırımcılara, sanayicilere, ihracatçı ve vatandaşlarımıza katkı sağlayacak son dönemde dünyanın en önemli 10 projesinden birisi olduğuna dikkati çeken Esgin, şunları söyledi:
BÖLGEYE YABANCI
YATIRIMCI ÇEKECEK
'Türk ekonominin can damarı olan Marmara ve Ege Bölgesi'ndeki etkinliği hızlandıracak ulaşım projesi özellikle ihracatçı ve sanayicilerimiz büyük avantajlar sağlıyor. Otoyol sadece Marmara ve Ege'yi birbirine bağlamakla kalmıyor, Batı Anadolu ve Batı Akdeniz'den Avrupa Birliği ülkeleri ve özellikle de Bulgaristan ve Yunanistan'a hızlı bir şekilde yük hareketlerinin de önemli bir geçiş noktasını oluşturuyor. Bu özellikle Bursa gibi güçlü sanayisi ve ekonomisi olan illerimiz için her açıdan önemli bir avantaj sağlıyor.
İSTİHDAMA
YÜZDE 100 ETKİ
İstanbul, Gebze, Orhangazi, Bursa, Karacabey, Mustafakemalpaşa, Susurluk bölgeleri üzerinden açılacak yeni ihracat kanalı ülke ekonomisine büyük katkı yaratacak. Ulaşımda özellikle süre ve maliyet kazancı dış ticaretin etkinliğini de artıracak. Ulaşım kolaylığı özellikle yabancı yatırımcıları bölgemize çekecek. Otoyol ile ayrıca nakliyelerin kolaylaşacak olmasıyla maliyetler de ciddi ölçüde düşecek. Bu da Marmara, Trakya, Batı Anadolu, Ege Bölgelerimizdeki sanayi, ticaret ve hizmet sektörlerine ivme kazandıracak. Söz konusu otoyol sadece bir ulaşım aracı değil bölgemizin global dünyada ekonomisinin artmasına, sanayi, tarım ve turizmine büyük katkı sağlayacak. Bu da istihdam ve iş demektir.'
GÜNDEMDE
OTOYOL ENTEGRELİ BAĞLANTI
YOLLARI VAR
Marmara ve Ege'yi birbirine bağlayan İstanbul-Bursa-İzmir otoyolu üzerinde sadece Bursa'mızda 5 büyük organize sanayi bölgemiz bulunuyor. Bursa Organize Sanayi Bölgemiz Mudanya Kavşağı üzerinden otoyola bağlanabilecek. Yakın bir zamanda da Büyükşehir Belediyesi tarafından yapımı tamamlanacak Özlüce bağlantı yolu ile de Şehir Hastanesi Kavşağı üzerinden otoyola bağlanabilecek.
Bununla birlikte otoyol bağlantılı TEKNOSAB Kavşağı projeye eklendi. Aynı şekilde Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi, Hasanağa Organize Sanayi Bölgesi, Mustafakemalpaşa OSB'nin de otoyola bağlantısı yakın takibimizde olan konuların başında geliyor. Bu noktada Bursalı sanayicilerimiz ve iş insanlarımızın yanındayız.


Facebook
Sayı: 1215 - Tarih: 10.09.2019

Yazarlarımız