Haber Detayı - 'junıoshow' bugün başlıyor
‘junıoshow’ bugün başlıyor

'junıoshow' bugün başlıyor


BTSO öncülüğünde TÜYAP ve BEKSİAD işbirliğiyle gerçekleştirilen Junioshow fuarı 10-14 Ocak tarihleri arasında kapılarını ziyaretçilerine açıyor.

Elif Didem DANACIOĞLU
Bebe Çocuk Konfeksiyonu Sektörü Sanayici İşadamları Derneği (BEKSİAD) Başkanı Halil Atalay ve yönetim kurulu üyeleri, 'Junioshow Fuarı' öncesi BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay'ı makamında ziyaret etti ve Türkiye'nin bebek ve çocuk konfeksiyon üretiminin yüzde 80'ini karşılayan Bursa'daki son gelişmeleri değerlendirdi. BTSO'nun destekleri ile firmaların ihracatının arttığını ifade eden BEKSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Halil Atalay, sektörün uluslararası arenada daha rekabetçi bir konuma yükselmesini sağlayan BTSO'ya teşekkür etti. BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, konuşmasında, sektörde üretimin yüzde 80'ini Bursalı firmaların karşıladığına dikkat çekti. Bursa'nın bebek çocuk konfeksiyonu sektöründe Türkiye'nin lider kenti konumunda olduğunu ifade eden İbrahim Burkay, şöyle devam etti:
'Bebek çocuk konfeksiyonu sektörünün üretimin merkezi Bursa'yı modanın ve tasarımın da merkezi haline getirmek istiyoruz. Fuarda 'JuniodDefile', 'Trend Alanları' ve 'Trend Sohbetleri' etkinlikleri de gerçekleştirilecek. 11 yıl önce bir salonda gerçekleştirilen Junioshow Fuarı geçtiğimiz yıl yenilenen bir konseptle tekrar hayata geçirildi. 4 salonda 20 bin metrekarelik platformda kurulan fuarı 44 ülkeden 24 bine yakın kişi ziyaret etmişti. Ur-Ge projesi kapsamında Ekonomi Bakanlığı'nın destekleriyle başta Rusya, İran ve Ukrayna olmak üzere birçok ülkeden alım heyetleri Bursalı firmalarla işbirliği masasında buluşuyor. Sektörlere uluslararası alanda rekabet gücü kazandırma hedefiyle başlatılan 10 Ur-Ge projesiyle Bursa'ya Ekonomi Bakanlığı'nın sunduğu 150 milyon lira kaynak kazandırıldı. Uluslararası Rekabeti Geliştirme Projesi (UR-GE) kapsamında BTSO öncülüğünde bebek çocuk giyimi sektöründe iki ayrı proje hayata geçirildi. Toplam 9 milyon dolarlık kaynak sektörün kullanımına sunuldu.Bu kaynak sayesinde firmalar sektörleriyle ilgili gerçekleştirilen eğitim, fuar ve yurt dışı alım heyetleri gibi etkinliklerden faydalanıyor. Ur-Ge projeleri ile firmalar fuarlarda sadece ziyaretçi olarak değil stand açarak katılımcı olarak da yer almaya başladı. Yılın ilk on aylık döneminde sektörün genel ihracatı yüzde 15 seviyesinde artış gösterirken Ur-Ge projesi üyesi firmaların ihracatı yüzde 116 artış gerçekleştirdi. Gerçekleştirilen projelerle Bursa son iki yılda 700 yeni ihracatçı kazandı.'


Fuarda 'Barış' mesajı
Bursa Ticaret Ve Sanayi Odası (BTSO) öncülüğünde bu yıl 2'ncisi düzenlenen 'Junioshow Genç Tasarımcılar Yarışması', genç yeteneklerin sektör ile buluşmasına öncülük ediyor. Bu sene 'barış' temasıyla yapılan yarışmada, katılımcılar hayallerindeki tasarımlarla dereceye girmek için kıyasıya yarıştı.
2. Junioshow Genç Tasarımcılar Yarışması, BTSO öncülüğünde Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı (BEBKA) destekleriyle düzenleniyor. Yarışma ile bebek ve çocuk giyim sektöründe yenilikçi fikirlerin desteklenmesi, Türkiye'yi uluslararası pazarda temsil edecek ve katma değeri yüksek özgün tasarımların ortaya çıkartılması hedefleniyor. Aynı zamanda yarışmayla, genç yeteneklerin ilgisinin bu alana çekilerek sektörle buluşması amaçlanıyor. 2. Junioshow Genç Tasarımcılar Yarışması'nın jüri toplantısı, BTSO Altıparmak temsilcilik binası'nda gerçekleştirildi. Yarışmanın Jürisi ise BTSO Meclis Başkan Vekili Mesut Okyay, akademisyen Binnaz Meriç Kaplangiray, moda tasarımcısı Büşra Azizoğlu, bebek ve çocuk giyim tasarımcısı Gülin Özen, akademisyen Nesrin Türkmen, bebek ve çocuk giyim tasarımcısı Nurcan Sönmez, Özlem Üzümcüoğlu ile adademisyen Sinem Budun Gülas'tan oluştu. Junioshow Genç Tasarımcılar Yarışması'nın bu yıl ki ana teması 'arış' oldu. Yarışmaya, üniversitelerin güzel sanatlar, sanat ve tasarım fakültelerinin lisans ve ön lisans programları ile yüksekokulların tekstil, tekstil mühendisliği, tasarım ve moda ile ilgili bölümlerinin öğrencileri yarışmaya katıldı. Proje başvurularının 23 Aralık'a kadar kabul edildiği organizasyon ile katılımcılardan, 'barış ve sevgi'yi çocukların umut ve sevgi dolu dünyasından ilham alarak tasarımlarında anlatılması istendi. Yarışmada 52 başvuru değerlendirmeye alındı. Jüri üyeleri temaya uygunluğu, özgünlüğü, koleksiyon oluşturabilmesi, işlevselliği ve üretilebilirliği kriterlerine göre tasarımları değerlendirdi. Değerlendirmelerin ardından 3 farklı kategoride ilk 3'e giren tasarımcılar ile 'En İnovatif Tasarım Ödülü', bugün Junioshow Fuarı Kapsamında Gerçekleştirilecek 'genç Tasarımcılar Yarışması' Ödül Töreni'nde sahiplerini bulacak.

Sektörde Bursa ağırlığı...
BTSO öncülüğünde BEKSİAD ve TÜYAP Bursa işbirliğiyle gerçekleştirilen ve 2017 yılının ilk fuarı olan Junioshow, yerli ve yabancı ziyaretçilerini ağırlamaya hazır.
Junioshow Fuarı'nın sektörün beklentilerin üzerinde bir fuar olduğunu ve geçtiğimiz yıl ilki gerçekleştirilen Junioshow fuarının bu yıl çok daha fazla katılımcıyı ağırladığını ifade eden BEKSİAD Başkanı Halil Atalay, Bursa'nın bebek ve çocuk konfeksiyonu üretiminde Türkiye'nin merkezi durumunda olduğunu belirtti. Bebek, ve çocuk giyim sektörünü ulusal anlamda Bursa'nın yönlendirdiğini ifade eden Halil Atalay, 'Dolayısıyla bizlerin global yenilikleri daha fazla takip etmesi ve dünya pazarına yön veren markaları oluşturması gerekiyor. BTSO öncülüğünde faaliyetlerini sürdüren kümelerimiz, uluslararası arenada sektörün nabzını tutuyor. Elimizdeki bu fırsatı çok iyi değerlendirmeliyiz. 13 yıl boyunca hem yerel yönetimler, hem de üniversitelerimizle ilişkilerimizi geliştirdik. Bölgemize fayda sağlamak adına sektörümüzün eksikliklerini gidermeye çalıştık. Bursa'da BTSO ile işbirliği içerisinde düzenlediğimiz fuar sektöre ulusal manada yön verecek. KOBİ niteliğinde sektörlerin gelişmesi için fuarlar önemli. BTSO gibi kent dinamiklerimizin destekleriyle firmalarımızın büyümesi bu yıl da devam edecek.'
Junioshow Fuarı'nın Bursalı bebek ve çocuk konfeksiyon sektörüne ivme kazandırdığını dile getiren TÜYAP Bursa Fuarcılık Genel Müdürü İlhan Ersözlü, fuarın 5 ayrı salonda 30 bin metrekarelik özel dekor stantlarla ziyaretçileriyle buluştuğunu, BTSO'nun destekleriyle Junioshow Fuarı'nın güzel bir çıkış yakaladığını ve Ticari Safari Proje kapsamında 800 yabancı iş dünyası temsilcisini ağırlamayı planladıklarını ve rezervasyon iptalinin olmadığını ifade etti. Bursalı firmaların Türkiye bebek ve çocuk konfeksiyonu üretimini tek başına karşıladığını söyleyen BTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Kuş, fuarın bebe ve çocuk konfeksiyonu üretimi yapan firmaların rekabetçiliğine ve ihracatına güç kattığını belirtti. 2016 yılında Junioshow Fuarı'nın 44 ülkeden 25 bin yerli ve yabancı ziyaretçiyi ağırladığını hatırlatan İsmail Kuş, 2017 yılında firma sayısı bakımından fuarın yüzde 50'ye yakın bir büyüme ile kapılarını açtığını vurguladı. Ar-Ge ve tasarım unsurlarıyla oluşturulan bir ürünü marka haline getirmenin en önemli yollarından birisinin fuarlar olduğuna dikkatleri çeken İsmail Kuş, şöyle devam etti: ' Bir ürünü ne kadar kaliteli yaparsanız yapın, pazarlama ve tanıtım olmadığı sürece firmaların dünyaya açılması zor. Fuarımızda Ekonomi Bakanlığımızdan aldığımız Ur-Ge destekleriyle çok sayıda yabancı iş dünyası temsilcisini ağırlıyoruz. Yaklaşık 200 firmamız da sektörümüzün yurt içindeki bu en önemli buluşmasında fuardaki yerlerini alıyor. Junioshow Fuarı, bu yıl da sektörümüze ve kent ekonomimize değer katmayı sürdürecek. Junioshow Fuarı'na Rusya'dan 100'ün üzerinde iş dünyası temsilcisi katılıyor. '

Facebook
Sayı: 1079 - Tarih: 10.01.2017
Yazarlarımız