Ekohaber
Haber : 13.878 Yorum : 6.347 Yazar : 42 Sayı : 936
Çarşamba / 16-04-2014



geri
En ekonomik jeep Chery Tiggo 3

En ekonomik jeep Chery Tiggo 3
Sevgili okurlar, bu hafta sizler için yine bir Çin aracını test ettim. Chery Tiggo3. Chery'nin en çok satılan aracı. Böylesine durgun piyasada, Bursa'da ilgi yüzünden kapısında kuyruk olan, parayı peşin bile verseniz üç haftadan daha kısa sürede sahip olamayacağınız bir araçtan söz ediyorum...
Ne o? Şaşırdınız değil mi? Satışların yerlerde süründüğü bir ortamda kapışılan bir araç! Ama önce size kendi yaşadığım şaşkınlığı anlatmak istiyorum. Chery Tiggo'nun test sürüşü için Yalova Yolu üzerindeki İnallar Plaza'ya gittiğimde karşımda duran araç 4X4 yepyeni bir arazi aracıydı. Yani jeep... İlk şok, üzerine yazılmış fiyatı: 33 bin 900 YTL. Peki 70 bin YTL'nin altında jeep satılmayan bir ülkede bu nasıl oluyordu? Aracın fiyatı düşük bile olsa vergiler zaten faturayı kabartıyordu...
Neyse sırrı Satış Danışmanı Faruk Kaya açıkladı: "Bu araç 4X4 değil. 4X2, öncen çekişli bir otomobil. 1.6 litre, 16 valf ve 119 beygir güce sahip."
Bunu aracın dış görünüşünden fark etmek mümkün değil. Benzer bir aracı Hindistan markası Mahindra'da görmüştüm. Ama onun dizaynı daha çok Doblo'yu andırmıştı ve sanıyorum tutulmadı. Chery Tiggo3 dizaynı, tekerlerinin boyutu, yerden yüksekliği, arkaya yerleştirilmiş stepnesi... Tam bir jeep görünümünde.
Düşünüyorum da, jeepin asıl farkı 4 tekerlekten çekiş özelliği. Ama bu araçların neredeyse tamamı kent merkezlerinde kullanılıyor. Arazi vitesleri ve dört teker özelliği kullanılmıyor. Chery Tiggo 3, sanki daha gerçekçi gibi. Lüks jeep gibi bir otomobil. Dikkatinizi çekerim bu aracın ağırlığı 1.375 kilo. Benzinli. 57 litrelik yakıt deposu var.
Chery Tiggo 3'ün Forza ve Lusso versiyonları var. Bizim kullandığımız, deri döşeme ve açılır tavanı olan lüks versiyon Lusso oldu. 1.6 litrelik Acteco motor çok noktadan püskürtmeli elektronik yakıt sistemine sahip. Helezon yaylar, viraj denge çubuğuna sahip gelişmiş süspansiyon sistemi, hava soğutmalı 4 disk frenler, ABS ve EBD, sürücü ve yolcu hava yastıkları, alüminyum alaşımlı jantlar, elektrikli camlar ve sunroof, deri döşeme, arkada istediğin düzeni sağlamana olanak veren koltuklar, 12 v elektik soketi, ısıtmalı ön koltuklar, buğu önleyici cam silecekleri, kendiliğinden kararan iç dikiz aynaları, krom kaplı ön ızgara, usb girişli mp3 çalar, stereo ses sistemi, direksiyondan kumandalı müzik, stepne koruyucu, çatıda bagaj ızgarası... Araç 3 yıl veya 100 bin kilometre garantisi ile satılıyor.
Kullanma sırasında dikkatimi çeken şey, kolaylık oldu. Dört çeker özellik olmadığı için jeep değil otomobil gibi kullanıyorsunuz. Bastıkça giden bir araba. Ekonomik olsun diye 1,6 motor konulmasına, hafifliğe dikkat edilmiş olmasına rağmen yokuşlar çok kolay çıkılıyor, kasislerde pek savurmuyor. Dışarının gürültüsünü de almıyor. Deri döşemeler, krom kaplamalar araca gerçekten şık bir görüntü vermiş.
Sonuçta, pek de kullanılmayan dört çeker özelliğini bir kenara bırakırsanız, gerçekten şık bir jeepe 34 bin YTL'ye sahip olma şansı var. Motorlu Taşıt Vergisi taksidi de 280 YTL. Ancak örneğin Temmuz ayı başında başvuranlara ayın son haftasına kadar sıra veriliyordu. İlgi gören ve yakın gelecekte Bursa sokaklarında çokça görebileceğimiz bir araç.

Yazarlarımız
w
ÖDEME ŞEKLİ TAKASLA BAŞLAYIP TAKASLA BİTMEYEN...
Ahmet Özenalp
w
MUHASEBE VE ETİK Etik olgusu, son yıllarda d...
Ali Rıza Akbulut
w
LEASİNGLİ MAKİNE ALIMLARINDA İNDİRİMLİ KURUML...
Cevdet Akçakoca
w
KORKULAN OLUYOR!!! Özel İdarelerin kalkması, ...
Erdem Saker
w
İŞLER HIZLANIRSA METALLER FİYATLARI ARTAR FOM...
Eren Ertoksöz
w
HORMONLARLA OYNAMAYA GELMEZ Son günlerde bazı...
Esin Şeker
w
Hazine faizi Merkez Bankası faizi farkı TC Me...
Prof. Dr. İlker Parasız
w
“Marifet: Fazla Üretmek Değil, Yeni Teknoloji...
Kemal Yamankaradeniz
w
“Marifet: Fazla Üretmek Değil, Yeni Teknoloji...
Meftun Tayan
w
ANAYASA MAHKEMESİNİN İNTERNETLE İLGİLİ BULUTL...
Dr. Mevci Ergün
w
HAFTAYA BAKIŞ Moody's derecelendirme kuruluşu...
Mustafa Karagöz
w
KONUT YAPI KOOPERATİFLERİNDE ORTAĞIN İHRACI...
Av. Öztürk Yazıcı
w
EKOHABER 19 yılda ne yaptı? EKOHABER, 19 yıld...
Sercan Uslubaş
w
EKOHABER, Bursa sanayinin iletişim gücü Bu k...
Tahsin Ardıç
w
PİYASALARDA BAHAR... Seçimlere iki gün kala ...
Yalçın Aras
w
Yeni yıl, yeni yüz, tecrübeli bir heyecan Y...
Yılmaz Ardıç
w
BELEDİYELERDE YÖNETİM ANLAYIŞI NASIL OLMALIDI...
Ziya Güney

Powered By VİTALTEKNOLOJİ
Hosting Server Web Tasarımı Sunucu Cloud Alan adı Domain
Copyright © 2013 Ekohaber
Adres: Tophane Meydanı Kale Sokak No: 2/A BURSA
Telefon: 0 224 223 29 29 (pbx) Fax: 0 224 223 47 48 E-mail: ekohaber@ekohaber.com.tr
ekohaber
twit twit twit