Haber Detayı - 'Herkese satmak istersen kimseye satamazsın'
“Herkese satmak istersen kimseye satamazsın”

'Herkese satmak istersen kimseye satamazsın'


Süleyman Orakçıoğlu, 'Hangi işi yaparsanız yapın hedef kitle çok önemlidir. Hedef kitle belirleyemezseniz alan daraltamazsınız. Alan daraltamazsanız markayı satamazsınız. Çünkü bir ürünü herkese satmak istersen kimseye satamazsın' dedi.

Elif Didem DANACIOĞLU

MÜSİAD Bursa Şubesi, Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu'nun katılımıyla 'Tekstilin Türkiye'deki Konumu ve Geleceği'ni konuştu. Süleyman Orakçıoğlu, 'Hangi işi yaparsanız yapın hedef kitle çok önemlidir. Hedef kitle belirleyemezseniz alan daraltamazsınız. Alan daraltamazsanız markayı satamazsınız. Çünkü bir ürünü herkese satmak istersen kimseye satamazsın' dedi. MÜSİAD Bursa Şubesi Tekstil ve Deri Sektör Kurulu toplantısında Damat, Tween ve D'S Damat markalarını bünyesinde barındıran Orka Holding'in Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, MÜSİAD Bursa Şubesi üyeleri Genel Merkez Sektör Kurulu üyeleri ile bir araya geldi. Tekstilin artık sona geldiğini söyleyenlere inat tekstilin hala ihracatta zirve noktasında olduğunu ifade eden Tekstil ve Deri Sektör Kurulu Başkanı Rıdvan Güler, 'Kendimize güvenmeye devam etmeliyiz. Tekstilin bu zirve durumu yıllarca devam edecek. Bursa tekstil anlamında ana merkez' dedi. MÜSİAD Bursa Şubesi Başkanı Mustafa Gürses, 'Ürünün pazarlaması çok önemlidir. Dünya hızlı değişiyor ve gelişiyor. Ayrıca dünyanın her yerinde sorunlar var. Biz işimize bakalım, işimize yoğunlaşalım gelişmeleri takip edelim' dedi.
TEKSTİL BİR DEĞİŞİM
SÜRECİ YAŞIYOR
Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, 30 yıldır tekstil ve hazır giyim sektörünün içinde olduğunu ve tekstilin bir değişim süreci yaşadığını vurguladı. Grup olarak dünyanın birçok noktasında olduklarını ifade eden Süleyman Orakçıoğlu, sektörün geleceğiyle ilgili umutsuz olmadığını söyledi. Süleyman Orakçıoğlu, 'Tekstil ve hazır giyim sektörü büyük bir değişim ve dönüşüm sürecini yaşıyor. Zaman zaman sektörün gelişimine yönelik kaygılarımız oluyor yada bir takım haksız eleştiriler motivasyonumuzu azaltabiliyor. Ancak global baktığımız zaman markalarımızla dünyada bir çok yerde faaliyet gösteren bir grubuz. Sektörün geleceği ile ilgili umutsuz değilim. Rakiplerle ilgili bir değerlendirme yaptığımız zaman, geçmiş dönemlerde markaların çok etkin olduğu ülkeler olan İtalya ve Fransa'nın başarılı olduğunu kabul edebiliriz ama bir çoğunun da yorgun ve enerjilerinin düştüğünü gözlemleyebiliyoruz. Bu da aslında bizlere büyük bir fırsat yaratıyor.
Markalarımız, giderek dünya markaları ile rekabet konusunda ülkemizde ve dünyada önemli bir aşama katettiler. Bizde bunu başaran gruplardan biriyiz. Bu da bize büyük bir fırsat yaratıyor. Şunu söylemek istiyorum, siz mal ve hizmet noktasında iyiyi yapmaya çalışın piyasada görünmeyen el sizi destekler' dedi.
BURSA BİR
ÜRETİM ÜSSÜ
'Bursa bir üretim üssü' diyen Süleyman Orakçıoğlu, 'Bursa bizim için çok önemli bir şehir. Bir çok firmamız yeniliklerle dolu önemli çalışmalar yapıyor. Bursa, tasarım dışında Ar-Ge ve inovasyona da önem veriyor ve bir çok ilimize de öncülük yapıyor. Kendi içerisinde birikimi de olan bir şehir. İtalya'nın Napoli bölgesi'nde nasıl o birikim varsa Bursa'da oraya benziyor. 2 ve 3. jenerasyonun önümüzdeki dönemde bu birikimin üzerine özellikle dijital konusunda bir şeyler katabileceklerini ve çok daha iyi yerlere gelinebileceğini düşünüyorum.
Bursa üretim üssü ve bizim için çok özel bir yer. Otomotiv, tekstil ve hazır giyim olarak sanayinin kalbi diyebilirim. Tedarikçilik veya perakende de dijitalleşme konusunda kendilerini geliştirip, geçmişte oluşturulan bu değerin üzerine daha fazla yenilik katacaklarını düşünüyorum' dedi.
İŞİNİZİ İYİ YAPIN
BİR EL SİZİ
DESTEKLER
Süleyman Orakçıoğlu, 'İtalya ve Fransa ülkelerine baktığımızda burada dünya çapındaki markaların birçoğunun enerjisinin düşük, yorgun olduğunu gözlemleyebiliyoruz. Bu da bize fırsat oluşturuyor, markalarımız da giderek dünya markalarıyla rekabet edebilme konusunda büyük bir aşama kaydetti. Son 20 günde Botsvana, Beyrut ve en sorunlu yerlerden biri olan Bağdat ve Erbil'de mağazamız açıldı. Biz iki sorunlu tarafı bir masada oturtabiliyorsak - Bağdat ve Erbil müşterisini kast ediyorum - bu bizim geldiğimiz noktayı gösterir. Bizler, 'Siz mal ve hizmet olarak iyisiniz yapmaya çalışın piyasada mutlaka görünmeyen bir el sizi destekler' sözünü felsefe edindik ve bu anlayışla yol alıyoruz' dedi.
TASARIM KADAR
KALIBA DA ÖNEM
VERİYORUZ
Süleyman Orakçıoğlu, 'Hangi işi yaparsanız yapın hedef kitle çok önemlidir. Hedef kitle belirleyemezseniz alan daraltamazsınız. Alan daraltamazsanız markayı satamazsınız. Çünkü bir ürünü herkese satmak istersen kimseye satamazsın. Ayrıca her şeyin bir hikâyesi olmalı. Ürününüzün ya da markanızın bir hikâyesi varsa mutlaka ilgi görecektir. Tasarım önemlidir evet ama biz, tasarım kadar kalıba da önem veriyoruz. Bir kalıbın oluşması için bazen 2 yıl çalıştığımız oluyor. Dünyanın en iyi ürününü yapsanız da kalıbı kötüyse satma şansınız yok. Tasarımcı konusunda 20'nin üzxerinde farklı üniversitemiz var. Biz sadece tasarım okullarrını açıp iki ayrı dünyaların insanları olup birbirimize mesafeli yaklaştığımız zaman işleri çözmemiz mümkün değil. Tasrımcılığı belli bir kalıp içerisinde düşünüyoruz. Aslında sadece tasarımcılıkla iş bitmiyor. İşin mutfağına da bakmanız lazım' dedi.
ENDÜSTRİ 4.0
TEKSTİLLE
ENTEGRE
EDİLEBİLİR Mİ?
Süleyman Orakçıoğlu, 'Dijitalleşme ile ilgili yapılabilirlik konusunda bir birikimimiz var. Sadece perakende de değil, tedarik zincirinde de yapmamız gerekli. Kendi ekibinizi gelişim konusunda ne kadar yönlendirebilir, heyecanlandırabilirseniz ve motive edebilirseniz daha başarılı olabilirsiniz. Herkes kendi alanındaki başarıyı ortaya koyduğu zaman işinin bittiğini düşünüyor. Endüstri 4.0'da da herşeye bütüncül yaklaşımla bakabilmek önemli. Bizim işimizde müşterilerin duygularını ihmal etmemek gerekiyor. E - ticarette dijitalleşmeyi sonuna kadar kullanabiliriz' dedi.
Rekabet
sektörünü
geçmek için
marka
olabilmek
önemli. Firmalar
bunları nasıl
sağlayabilirler?
Süleyman Orakçıoğlu, 'İnovasyon, tasarım, Ar-Ge ve üretim kalitesi bunların hepsi önemli. Bizim ortaya koyacağımız performans katma değeri mutlaka arttıracaktır. Markalarımızın yurtdışında mağaza sayısı artıyor. 3 bin olarak değerlendirirken bu sayının 5 bin'e çıkmasını hedefliyoruz. Bu firmaların satacağı ürünlerin katma değeri ile ilgili çok önemli bir avantaj elde etmiş olacağız. Kalite, inovasyon ve tasarımda gerekli olan herşeyi yapın. Lüks malı üretme konusunda herşeyi yapın ama, fiyatlarınız ulaşılabilir olsun. Tüketiciler son derece bilinçli, farkındalıkla bir talep ortaya koyabiliyorsunuz' dedi.
İTALYA'DA 14 SATIŞ
NOKTAMIZ VAR
Süleyman Orakçıoğlu, 'Önceleri, İtalya gibi tekstil ülkesinde mağaza açacaksınız deseler güler geçerdim ancak şimdi İtalya'da 14 satış noktamız var. 2017 ilk yarısı itibariyle Türkiye'de 210, yurt dışında 160 mağazamız bulunuyor. Hedeflerimiz büyük, bu doğrultuda çalışıyoruz' dedi.
Facebook
Sayı: 1125 - Tarih: 28.11.2017
Yazarlarımız