Firmalardan e-ticaret atağı
Haber Detayı - Firmalardan e-ticaret atağı
Firmalardan e-ticaret atağı

Firmalardan e-ticaret atağı

Salgın sebebiyle tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarının değiştiği bu dönemde bazı şirketler Covid-19 salgını döneminde e-ticaret yoluyla elde ettiği cirolarla adeta pandemi döneminin parlayan yıldızları oldu. 



Gelişen teknoloji ve değişen tüketici davranışlarıyla birlikte Covid-19 salgının tüm dünyayı kısa sürede etki altına alması, firmaların e-ticaret süreçlerini hızlandırmasına sebebiyet verdi. Halihazırda e-ticaret altyapısı olan firmalar altyapılarını geliştirirken, bu alana yeni giren şirketler de adeta bir başarı hikayesi yazdı.25 yıldır Bursa iş dünyasının nabzını tutan EKOHABER Gazetesi ‘Firmaların E-Ticaret Atağı’nı mercek altına aldı.





4M Altın Elektrik & 4monline.com Dijital Pazarlama Uzmanı Kağan TUNÇ

E-ticaret online satış alanına sektörde bulunan müşteri ve son kullanıcı müşterilerimize daha iyi hizmet daha kolay bulunulabilirlik ve tüm ürün portföyümüzü düzenli bir şekilde (hangi ürün ne işe yarar, bilgileri nelerdir, görseli nasıldır) online satış sitemiz üzerinden kıyaslayabilmesi için haftanın her günü 7/24 evinden, iş yerinden vb. her yerden rahatlıkla alışveriş yapmalarını sağlamak için ‘siz sipariş verin biz kapınıza getirelim’ sloganını baz alarak yönelmeye karar verdik.

Bu yönde e-ticaret departmanı oluşturup görsel düzeni ve yazılım düzenlerini yerine getirecek personel kadrosu oluşturup, yazılımsal tüm güvenlik tedbirlerini alarak müşterilerimizin kolay ulaşır olacağı kullanıcı dostu dediğimiz website ara yüzü ve 3d security güvenli ödeme yazılımlarını oluşturarak en büyük adımları attık.

Bu sürece geçişte teknik açıdan bizi zorlayan konular olmadı, müşteri portföyümüzü de çok kısa sürede bu alanda bilgilendirip kolay alışveriş yapma keyfini yaşatmanın gururunu yaşıyoruz.

E-ticaret alanına yaklaşık 15 ay önce başladık, E-ticaret olarak şirketimiz içerisinde ayrıca bir departmanımız, bu departmanda online satış sitemiz ve e-pazaryeri platformları ile günlük ilgilenen ve geliştirme aşamalarında çalışan profesyonel ekibimiz vardır.

Online satış ciromuzun genel ciromuza etkisi 15 aylık süreçte %25 ortalamalarındadır.

Pandemi sürecin de fiziksel mağazaların kapalı olmasından dolayı sanal mağazalara ilginin arttığını söyleyebilirim. Ülkemiz de online satışın hızlı bir şekilde artışını gözlemliyorduk ve pandemi süreci bu ivmeyi daha da yukarıya çekip büyüme oranını daha çok arttırdı diyebilirim. Süreçte satışlarımızın hızlı olması bizi memnun etti ancak kısıtlı zamanlar da açılan depolarımızda sipariş birikmesinden dolayı yoğunluklar yaşadık ayrıca kargo şirketlerinin yoğunluğunu ülkemizde herkes gözlemlemiştir, anlaşmalı olduğumuz kargo şirketleri ile sürekli temas halinde olup ivedi şekilde müşterilerimizin taleplerini kendilerine ulaştırmaya çalıştık zorlu bir süreçti ancak yazılım ekibimiz, depo ekibimiz ve anlaşmalı kargo şirketlerinde ki personel arkadaşlar ile sürekli sipariş takipleri ve görüşmeler yaparak zorlu ve yoğun süreci hiç aksatmadan başarıyla tamamladık.

Pandeminin ardından global olarak dijital platformlara daha fazla artış olacaktır. Dijital platformları kullanmayan kitle vardı ve bu süreçte ki analizlerimizden baz alarak söylüyorum tüm bu kitle online alışverişin konforu ve rahatlığını yaşadığı için artık kolay kolay vazgeçmeyecektir. Hedefimiz bu kitleyi online platformlara küstürmeden hızlı ve kolay sipariş vermelerini sağlamak ve ürünlerini eksiksiz hızlı teslimatlar ile kapılarına kadar götürmek, genel olarak hali hazırda olan ve pandemi sürecinden kazandığımız müşterilerimize daha anlatıcı öğretici ürünler ile alışveriş yapmalarını sağlamak ve yaptıkları alışverişlerde ‘ Para puanlar, Kupon Hediye Çekleri ayrıca anlaşmalı olduğumuz firmalardan ufak ufak hediyeler’ ile online satıştan kopmamalarını sağlamak için ekibimiz ile sürekli fikirler geliştirip uygulamaya çalışıyoruz.

E-ticareti başarılı bir şekilde gerçekleştirmek insanlara kolay ulaşabilir olmak ve güven vermekten geçer, müşteriler ile siparişlerinden sonra iletişim kurmak gerekebilir. Her zaman karşılarında problem yaşayacaklarını düşünerek muhatap olmak isteyecekleri bir insan ararlar, online satış sitesinde ürünlerin ve görsellerin hangi alanda kullanılacağına ne işe yarayacağına yer vermek gerekir akıcı bir dil ile kendinizi müşteri gibi görüp müşterinin bakış açısıyla ürünü anlatıcı açıklamalar ve görseller kullanmak gereklidir. E-ticaret Puzzle gibidir bu ve bunun gibi kriterleri yerine getirdiğiniz zaman tüm parçaları toplamış ve akıcı olan iş zinciri tamamlamış olursunuz. 

E-ticarette en büyük engel kargo şirketlerinin aşırı yoğunluğundan dolayı operasyonel süreçleri tam anlamıyla yönetememeleri çok büyük engel oluyor sürekli kargo şirketleriyle temas kurup ürün depodan çıkıp müşteriye gidene kadar takip etmek zorunda kalıyorsunuz ve bu çok büyük zaman kayıplarına yol açıyor ülkemizde son zamanlarda ki hızlı tempo kargo şirketlerini de yorduğu için artık kargo şirketleri e-ticaret alanını daha dikkate alarak daha profesyonel adım atma aşamalarına geçiş yapmış bulunmaktadır eminim kısa sürede bu sorun da ortadan kalkacaktır. Bir diğer sorun ise güven konusudur müşteriler alışverişini yaptıktan sonra hesaplarının güvende olmalarını istiyorlar bunun için de iyi bir yazılım ekibiniz varsa şanslısınız demektir. Yazılımızda tüm güvenlik tedbirlerinizi müşterinize şeffaf olarak anlatıp onlara bilgilendirici bildirimler göndermeniz gerekecektir.

Yurtdışına ürün satışlarımız vardır, e-ticaret alanı artık ülkemiz de büyük önem taşıyan seviyeye gelse de geliştirilmesi gereken birçok husus mevcuttur tüm bunları yerine getirdiğimiz de en büyük önem verdiğimiz alanlardan bir tanesi de e-ihracattır bununla alakalı yazılımları devam etmekte olan birçok projemiz mevcuttur.

Ülkemizde bu işi yapan tüm firma ve arkadaşlara başarılar diliyorum. Türkiye eminim ki bu alanda genç nüfuzu ile çok büyük başarılara imza atacaktır.





Bargello Parfüm Yönetim Kurulu Başkanı Cemalettin CAN

2014 yılından bu yana e-ticaret faaliyetimizi sürdürmekteyiz. Pazarlama Müdürlüğümüzün çatısı altında, diğer birimlerimizle koordine olarak faaliyet gösteren bir e-ticaret ekibimiz bulunuyor. E-ticaretin genel ciromuzun içindeki payı, normalleşme süreci ile birlikte yüzde 5’e ulaşmış durumda.

Pandemi döneminde e-ticaret operasyonumuz büyük bir yoğunlukla karşılaştı ancak ilk adımdan itibaren, kendi dengeleri olan bir süreç olduğunun bilinciyle ve ilgili tüm noktalarla entegreolarak kurgulanmış bir e-ticaret operasyonu yürütmemizin yanında, üretici firma olmanın avantajıyla kargo süreçlerindeki yoğunluk dışında bir sorun yaşamadan bu sürece adapte olarak operasyonumuzu sürdürdük.

Bunun dışında gerek çalışanlarımızın gerekse müşterilerimizin sağlığına verdiğimiz önem gereği görevli personellerimizin düzenli sağlık kontrollerinin yanı sıra gönderilerimizin dezenfeksiyonu adına da gerekli tüm önlemleri aldık.

Pandemi süreci öncesinde de dijital platformlar üzerinden alışveriş her geçen gün artmaktaydı. Pandemi süreciyle beraber bu platformlara uzak duran kitle de cesaretlenerek online alışverişle tanışmış oldu. Bargello olarak uzun soluklu e-ticaret planlamalarımıza, pandemi süreciyle artan rekabet ve talebi de göz önünde tutarak yeni kampanya ve sürprizler eklemek için çalışmaktayız.

E-ticaret operasyonu en başta, her sürecinin operasyonun tamamına etkisi düşünülerek kurgulanmalı ve devamında geliştirmeye açık olmalıdır. Ürünün yayınlanmasından müşterinin ürünü teslim aldığı ana kadar tüm süreci bir bütün halinde ele almak gerekir. En önemli başarı kriterimiz mutlu müşterilerdir. Satın alma işlemine kadar değil, satış sonrasında da müşterilerimizin kolayca ulaşabileceği destek birimlerimiz müşterilerimizden gelen şikayet ve önerileri hızlıca çözüme kavuşturarak memnuniyet sağlamaya özen göstermektedir.

E-ticaretin önündeki en büyük engel güvensizliktir. Potansiyel müşterilerin bildikleri bir markaya ait dahi olsa bir e-ticaret sitesine güvenememesi mağazalardan ya da bilindik online pazaryerlerinden alışverişe yönlenmelerine yol açabilmektedir. Bu durum e-ticaret sitelerinin karşılaştığı sorunlardan pazaryerlerinin tekelleşmesi durumunu da tetikliyor. 

Güvensizliğin yanı sıra kargo süreçlerindeki aksaklık ve yoğun dönemlerdeki gecikmeler e-ticaret işletmeleri için sorun teşkil ediyor.



 



 



Bitmeyen Kartuş Genel Müdürü Birol ÇİL

E-ticarete 2009 yılında başladık, tabi o dönemlerde e-ticaret hacmi çok düşüktü, ancak ona rağmen Türkiye’de birçok ile satış yapıyorduk. Müşterilerde güven eksikliği vardı, daha çok kapıda ödeme sistemi ile sipariş vermekteydiler. Günde 10-20 sipariş aldığımızda inanılmaz mutlu oluyorduk. O yıllarda işin bu kadar büyük olacağına tahmin edemezdim. Ancak biz heyecanlı bir şekilde işi büyütmek için çok çaba sarf ediyorduk.

Yaklaşık 50 kişilik bir ekibimiz var. 2 sektörde faaliyet göstermekteyiz. Bitmeyenkartus.com’da yazıcı ve sarf malzemeleri satışı yapmaktayız, Bitmeyen.com’da ise kişiye özel hediyelik ürünlerin satışını yapmaktayız. 2 sektörde de uzak ara pazar lideriyiz. Aynı zamanda yaklaşık 100 ülkeye gönderim yapıyoruz. E-ihracatta iyi bir pay sahibiyiz. E-ticaret ciromuzun %95’ni oluşturmaktadır.

Pandemi döneminde e-ticaret adeta zirve yaptı, insanlar en ufak ihtiyaçlarını bile internetten satın almaya başladı. Stok konusunda her zaman stoklu bir firma olduğumuzdan dolayı hazırlıklıydık. Ancak kargo firmaları teslimatlara yetişmekte zorluk yaşadı. Bu sebeple teslimatlarda biraz gecikmeler oldu. Ancak her siparişimizi teslim ettik.

Aslında biz her zaman internet sitelerimizi devamlı dinamik tutan bir firmayız. Bu sebeple özel bir çalışma yapmadık. Her zaman yaptığımız şeyi yaparak devamlı iş geliştirme yapmaya devam ediyoruz.

En büyük kriter bana göre çok çalışmak ve devamlı iş geliştirmek. Çok çabuk değişen müşteri ihtiyaçlarına anında karşılık vermek. Her zaman bir sonraki aksiyonu planlamak.

Şuan için en büyük sorun lojistik firmalarının E-ticaret büyüme hızına yetişememesi. Umarım en kısa zamanda gerekli yatırımlar yapılarak bu sorun çözülür.

Yaklaşık 100 ülkeye ihracat yapıyoruz.10-15 günde Avrupa ülkelerine teslimat yapabiliyoruz.

En büyük hedefimiz e-ihracatın genel ciromuzun %50 sine sahip olmasıdır.



 





BİSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Dağhan UZGUR

Tüm dünyada görülür şekilde artan çevrimiçi hizmetler, e-ticaret ülkemizde de yükseliş trendinde. E-ticareti sadece internet üzerinden ürün almak olarak düşünmek e-ticareti günümüzde tam olarak tanımlamaya yetmiyor.  E-ticaret ürün alımı dışında birçok hizmetinde çevrim içi satın alınmasını içeriyor. Taksi/ulaşım hizmetleri yanında son dönemde popüler olan eve servis hizmetleri de e-ticaret hacmini ve yaygınlığını arttırıyor. Tanıma bu şekilde bakıldığında ülkemizde de dünyaya paralel şekilde sürecin ilerlediğini görmekteyiz. Ülkemizdeki banka kart güvenliğinin, taksit olanaklarının dünyanın ilerisinde olduğunu da belirtmek isterim. Mevzuat ve yasaların yaşanan deneyimler sonucunda güncellenmesiyle de yaygınlık ve e-ticarete güven ülkemizde giderek artıyor.

Türkiye'de e-Ticaret Raporu 2019'a göre bir önceki yıl ile karşılaştırıldığında ülkemizde e-ticaret hacmi %18 büyüyerek 2019 yılında 14,6 Milyar $'a ulaştı. Türkiye e-ticaret pazarının %48'ini online perakende kategorisi oluştururken, online perakende sektörünün toplam perakende sektörü içerisinde %6,2'lik bir paya ulaştığı görüldü. Ülkemizde çevrimiçi alışveriş yapanların oranı %68'e gelmiş durumda. Bizde %68 olan bu oran ABD'de %77 İngiltere'de %81 olarak açıklanıyor.  Bankalar arası Kart Merkezi 29 Kasım 2019 tarihli çeşitli isimlerle anılan büyük çevrimiçi alışveriş gününde (muhteşem cuma) tek gün içerisinde internetten ödemelerde 130 bin adedi ilk kez olmak üzere toplam 2,5 milyon üzerinde tekil kart kullanıldığını ve 1,4 milyar TL'lik bir harcama yapıldığı bilgisini duyurdu. Bu veriler bize gösteriyor ki çevrimiçi alışveriş pazarı için ülkemizde halen ciddi bir yükseliş imkânı mevcut. Yasal düzenlemeler ile özellikle ürünün teslim noktasında hizmet veren kargo şirketlerinin iyileştirilmesiyle Türkiye'de e-ticaret hacminin hızlı şekilde büyümesi çok olası...

BKM'nin yayınladığı Pandemi raporu, Covid-19 salgını nedeniyle yükselişe geçen e-ticaretin hızlandığı bilgisini destekler nitelikte. 2020 Mart ve Nisan boyunca toplam 5 milyon kart, ilk kez internetten alışveriş için kullanıldı. Raporda 2 milyon kartın ilk kez kullanıldığı ve Market-Gıda kategorisi cirosunun 2,36 Milyar TL'ye ulaştığı belirtildi. Kargo süreçleri ise daha önce zaten birçok sorun yaşanmasına sebep olurken bu yük ile daha fazla zorlandı. Ancak bu büyük yük kargo şirketlerinde de çalışma şekil değişikliklerine gidilmesini sağladı.

E-ticaret alışkanlığı bir kez kazanılınca kaybedilecek bir alışkanlık değil. Çevrimiçi alışverişin kolaylığı ve ürünün kapınıza kadar gelmesi büyük bir imkân ve özellikle ağır ürünlerin marketlerden taşınması noktasında (kiloluk temizlik ürünleri) daha çok e-ticaret kullanıldığını görüyoruz. Bununla birlikte satın alınan ürünün aynı gün veya dakikalar içinde kapıya teslim edilmesi emsalsiz bir kolaylık ve bu pandemi sonrası da devam edecek bir tercih olacak. Yapılacak yasal düzenlemelerle e-ticarete güvenin arttırılması, çevrimiçi pazaryerleri ile yurtdışına ihracatın kolaylaştırılması adına gümrük işlemlerinde kolaylıkların sağlanması yurtdışına açılma yönünde olumlu adımlar olacaktır.



 





Kitikate Bebek Giyim Genel Müdürü Süha ERBİLGİN

Bebek tekstili sektöründe edindiğimiz 30 yılı aşkın deneyimimizle 2018 yılında elektronik ticarete ilk adımlarımızı attık. E-ticaret alanındaki yatırımlarımız, Merkez Bebek’in kurucuları ile ikinci nesil genç kuşağın göz bebeği. Gelişen teknolojiyle ticaretin yön değiştirmesini takip ederek, özenle ürettiğimiz organik ürünlerimizi online olarak satmaya başladık. Kendi üretimini gerçekleştiren, yurt içi ve yurt dışı perakende mağazaları bulunan ve yurt dışına toptan ürün ihraç eden bir firma olarak, gerek üretim gerek stok yönetimi açısından e-ticaret için hazır bir altyapıya sahip olduğumuzdan dolayı hazırlık süreçlerimizi sorunsuz tamamladık. 

Günümüzde online satışlarımız özellikle pandemi süreciyle de hızlanarak, toplam satışlarımızın yaklaşık %11’ini oluşturmaktadır. Bu başarıyı firma içinde oluşturduğumuz e-ticaret sorumlusu, müşteri temsilcilerimiz ve grafiker arkadaşlarla yakaladık. Ayrıca mevcut durumumuzu geliştirmek amacıyla özellikle dijital reklamlarımızı yönetmek için çeşitli danışmanlıklar da almaktayız. 

Pandemi sürecinde üretimimizi durdurmak zorunda olduğumuz için, online satışlarımızın hızlandığı bu dönemde bazı ürünlerimizde stok problemi yaşamış olsak da genel olarak “kitikate” sevenleri mağdur etmedik. Hamile anne adaylarını, küçük bebeği ile sokağa çıkamayan anneleri evlerinden çıkarmadan istedikleri ürünlerle buluşturmanın mutluluğunu yaşadık. 

kitikate her zaman müşteri odaklı anlayışla annelerin yanında yer almaktadır. Bu zorlu süreçte, iade ve değişim taleplerini, normal prosedürlerin tamamlanmasını beklemeden ,ürünler depomuza ulaşmadan karşılayarak yardımcı olduk. Bu memnuniyet merkezli yaklaşımımız, ürün kalitemiz ve yapacağımız yeni online yatırımlar ile “kitikate” markamıza olan ilginin daha da artacağına inanıyoruz. E-ticarette başarılı olmanın en önemli kriterlerinden birini üretim gücünün oluşturduğunu çok iyi biliyoruz. Dolayısıyla organik bebek ürünlerini, var olan üretim gücümüzle daha çok anne ve anne adaylarıyla buluşturmaya devam edeceğiz.

Ülkemizde e-ticaret önemli aşamalar kat ediyor olsa da, bazı sorunları aştığımızda daha hızlı bir büyümeye sahip olacaktır. Ürünlerin zamanında teslim edilememesi ve lojistik problemler, vergisiz yapılan satışlarla fiyat rekabetinin artması, online satışlar için yetişmiş personel bulamama gibi sorunları çözdüğümüzde ülkemizdeki e-ticaret daha verimli ve performanslı olacaktır.

Yurtdışına toptan satış olarak yaklaşık 40 ülkeye ürün satışımız zaten uzun yıllardır mevcut. Fakat biz online olarak geleceği yaklaşık 4 yıl önce gördük diyebiliriz. Çekya Cumhuriyeti Prag şehrinde bir şirket kurarak, Avrupa merkezli operasyon başlatmak üzere online satış deposu ve mağaza yapılanmasına gitmeye karar verdik. Şu anda Prag’da 3 mağazamız ve online satış için kurulmuş depomuz ve bu operasyonu yöneten bir ekibimiz var. Yakın zamanda Amazon ile birlikte 5 farklı pazaryerine giriş yaparak etkinliğimizi arttıracağız. Yönetim Kurulu Başkanımız Taner Merden’in bir sözü bizi bu hareket planındaĞHÆ     ĞHÆ                     €Á             ·Ä     8IÆ             ğHÆ           ğHÆ             ıyız’’. Biz de marka bilinirliğimizi arttırmak için çalışmalarımıza hızla devam ediyoruz.



 



Macit Gümüş ve Kuyumculuk San. Tic. Ltd. Şti Genel Müdürü Gökçe BELGE

E ticarete yönelmek ilk olarak FSM mağazamızı açtığımız 2013 döneminde aklımıza geldi ve bununla ilgili çalışmalara başladık. Standart ürün görselleri, değişen gümüş fiyatının otomatik ürün fiyatlarına yansıtılması gibi çalışmaları başlattık ve bu şekilde e-ticarete entegre edilebilecek hazır bir iç stok takip sistemi hazırlattık. Ardından bu sistemi e-ticarete bağladık. Ve e ticarete 2015 yılında başladık ve her geçen gün kendimizi geliştirmekteyiz. E-ticaret ile ilgili tüm süreci bizzat kendim yönetiyorum. E-ticaretin genel ciromuzdaki payı 2019 itibari ile yüzde 20’dir.

Pandemi dönemi kargolara çok yüklenildiği için yoğunluk yaşandı ve ürünlerin alıcılara ulaşması gecikti. Ayrıca her yer kapalı olduğu için belirli bir süre üretim durma noktasına geldi. Stok konusunda bir problem yaşamadık fakat eksilen ürünlerimizin yerini bu süreçte üretim yapılamadığı için dolduramadık ama şu an için bir problem bulunmuyor.

Pandeminin ardından tüketicilerin daha çok dijital platformlar üzerinden alışveriş yapılacağı konuşuluyor. Bunu sadece pandemiye bağlamamakta lazım. Her geçen yıl e-ticaretin toplam ticaretteki payı artmakta, pandemi sadece bu süreci hızlandırdı diyebiliriz.

Şu an için e ticaretin önündeki en büyük engel lojistik. E-ticaret için çok çalışkan olmak gerekli, ürünleri fotoğraflamak, sisteme tanımlamak, fiyatlarını güncellemek ve sistemi e-ticarete açmak; bunların hepsi ayrı işler ve kolay değil. Ama bir yerden başlamak lazımdı biz de bunu başardık.

Şu an için yurt dışına ürün satmıyoruz ama yıllardır en büyük hayalimiz bu. Ancak kargo firmalarının mevcut durumu bunu yapmamızı zorluyor. Malum ürünlerimiz değerli ve hacimli, firmalarda yoğunluktan dolayı sipariş paketlerine nazik davranamıyorlar. Yurt içinde de bu sorunlar olabiliyor fakat biz bunları telafi edebiliyoruz ama yurtdışında işin içine gümrükleme de girince telafisi imkânsız hale geliyor. Bu sebeple şu an için hazırda olan e-ihracat platformlarımızı çalıştırmıyoruz.



 



Kayhan Köftecisi Yönetici Şef Orçun YAMAN

E-ticaret hedefimiz pandemiden önce de vardı. Elimizde veri tabanı, ekipmanlar ve ilgili hesaplamalar vardı. Bu yüzden pandemi döneminde hızlı bir şekilde aksiyon alıp, e-ticarete kısa sürede uyum sağladık. 6 hafta içerisinde Türkiye’nin birçok iline ürünlerimizi göndermeye başladık. 

Artık ticaret bambaşka bir boyut kazanıyor. Bu çağa ayak uyduranlar ham manevi hem de maddi olarak kazançlı çıkacaktır. Biz e-ticaretteki birinci önceliğimiz, sipariş geldiğinde ürünlerimizi Türkiye’nin dört bir köşesine güvenli ve sağlıklı bir şekilde gönderebilmektir. Bunun için de profesyonel destek alıyor ve değişen çağa hızlı bir şekilde ayak uyduruyoruz.

2,5 aydır bu operasyonun içerisindeyiz. Çeşitli aksaklıklar yaşansa da bunları en kısa sürede telafi etmek adına çalışıyoruz. Bu aksaklıkları minimuma indirmek için gerekli yatırımları ve ekipman desteğini sağlıyoruz. Gıda ürünlerinin sevkiyatı diğer ürünlere kıyasla biraz daha zor. Biz de yeni bir yatırım ve üretim ağı kurarak, müşterilerimize dondurulmuş veya taze olarak ürünlerimizi temin etme seçeneği sunacağız. 

Türkiye’de daha önceleri e-ticaret sistemini kullanan ve bununla büyüyen birçok firma vardı ama pandemiyle birlikte tüketiciler de bu sistemi daha yoğun kullanmaya başladı. Her geçen gün de bunu kullanan kişi sayısının daha çok artacağını öngörüyorum.

Biz butik bir restoran olarak kalıp, ulaşamadığımız insanlara ulaşmak istiyoruz. Bunun için online hizmet sektörüne yatırımlarımızı sürdüreceğiz. Sadece kendi ürünlerimizi değil Bursa’nın yöresel lezzetlerini de yurtdışındaki insanlara ulaştırma hedefimiz var. Bu doğrultuda yatırımlarımızı sürdürüyoruz. İnsanların, doğru pişirme teknikleri ve doğru ürünlerle, restoranımızda yaşadıkları hazzı, evlerinde de yaşamalarını istiyoruz. 





Fermanteci.com Firma Sahibi Mert MİLLİ

Gelişen dünya düzeni ve yeni ekonomi yayılımı bizi açılan bu yeni satış pazarından yararlanmaya yönlendirdi denilebilir. Fermanteci firmasının kuruluşunda sırasında ileriye yönelik bu alanda değişimlerin olacağını zaten bildiğimiz için firmamızın sitesini e-ticaret temelli kurmuştuk. Özellikle dijitalleşen çağın adımlarını planlı olarak attığımızı söyleyebiliriz. Elbette ki dijital çağda yaşanan birçok zorluk ile bizler de karşılaştık ama araştırmacı olmak ve doğru ekip ile çalışıyor olmak bizi ilerleten nokta oldu.

Aslında 2019 yılında başlamış olduğumuz bu ticaret alanı pandemi süreci ile ciddi bir ilerleme kaydetti. Firmamızda çalışan arkadaşlar ile çok yönlü ve planlı bir süreç izlediğimiz için zaten hazır bir ekibimiz vardı.

Pandemi süreci ile beraber % 30 oranlarına yükseldiğini söyleyebilirim.

Özellikle bizim sektörümüz sağlıklı ürünler gamında geçtiği için ve dünya genelinde yaşanan Covid-19 virüsü sürecinde bağışıklık sistemi ciddi bir önem kazanarak medya da gündeme getirildi ve ürünümüz bu süreçle bağdaştığı için bizim alanımızda yığılma gerçekleşti diyebiliriz. Elbette tüm sektörler gibi ön göremediğimiz bu yığılma bizi sıkı bir çalışma temposuna itti bu süreçte çalışma sürelerimizdeki artışlar yorucu olabildi ama tecrübeli ekibimiz ile birlikte bu süreci kısa sürede düzene soktuk ama ne yazık ki bizim elimiz de olmayan dış sebeplerde oluştu tabi özellikle kargo kısmında sorunlar yaşadık ama bu sadece bizim için değil diğer firmalar için de yeni bir süreçti ve anlayış ve sabır ile bir düzen içerisine giriyoruz.

Ürettiğimiz ürün %100 doğal sağlık üzerine bir ürün olduğu için bu sürecin ilk başında zaten fiyatlarımızda indirime giderek bir süreç başlatmıştık. Ama artık insanlar bu alışveriş düzeninin kolaylığına alıştıkları için bir azalma gerçekleşse dahi tabi ki de her gün daha çoğalarak devam edecektir. Çünkü süreçler artık dijitalleşiyor ve geleneksel düzen dijitale çevrilmeli, örneğin insanlar çarşı ya da AVM’lerde alışverişlerini yaparken belirli sayıda mağaza ile rakiptiniz ama şimdi dijitalle birlikte dünyanın öteki ucundan bile rakipleriniz var ve bunun içinde doğru hedef kitle stratejileri ve doğru teknoloji ile birçok hedef oluşturmak zorundayız. Fermanteci olarak önümüzdeki 5 yıllık süreçte yapacaklarımız, gerek ürün gamı gerek kampanyalar olarak şimdiden planlandı. Dolayısıyla gelişen her durumda değerli kullanıcılarımızın yanında olmaya devam edeceğiz.

Öncelikle ciddi bir reklam çalışması ve ekip çalışması ve hemen ardından bu düşüncelerin ana besleyicisi olan sabır süreci dünyada oluşan bu yeni ticaret ağında acele etmeden yerimizi en sağlam bir şekilde almak. İnanıyorum ki bu çalışmalarımız dünya çapında geri dönüşler sağlayacaktır ve biz buna da hazırlıklı olacağız

Kargo firmaları aslında firmaların en büyük partnerleridir çünkü satın alma sürecinden sonra taşıma ve hızlı lojistiği onlar sizin adınıza sağlıyorlar dolayısıyla kargo firmaları ile ortaklaşa yürütülecek anlaşmalar bu proseste yaşanacak sıkıntıların önüne geçebilir. Hem e-ticaret firmaları hem de kargo firmaları kendileriniz eğitmekten vazgeçmedikleri sürece her şeyi atlatabileceğimizi düşünüyorum. Tabi bu süreçte devletimize de büyük sorumluluklar düşmektedir daha çok teşvikler olmalı ve daha çok destek sağlanmalıdır.

Şu an ihracat çalışmamız bulunmamaktadır ama bunun üzerine network çalışmaları yaparak bir ağ oturtmaya çalışıyoruz ve yakında meyvelerini toplayacağımıza eminiz. Ciromuzda ki oranlarını %50’lere sabitlemek bir yıllık kısa vade hedeflerimizde.

Öncelikle bizlere bu fırsatı verdiğiniz için sizlere teşekkür ederken. Özellikle benim gibi genç arkadaşlarımın sabırdan vazgeçmemelerini ve kendimizi eğiterek daha çok çalışmamız gerektiğini düşünüyorum inanırsak başarırız. Sözlerimi ise Fermanteci firmamın sloganıyla da destekleyerek #edoğalolarak #evdekal Türkiye biz size getiririz

Facebook
Sayı: 1256 - Tarih: 23.06.2020

Yazarlarımız