Haber Detayı - EV TEKSTİLİ tasarıma odaklandı
EV TEKSTİLİ tasarıma odaklandı

EV TEKSTİLİ tasarıma odaklandı

Üretim şartlarının her geçen gün gelişim göstermesi ve ekonomi atılımları ev tekstili sektörüne olumlu yansıdığı gibi sektörün bir trend haline gelmesini sağlamaya devam ediyor. Tüm bu alanları etkisi altına alan tekstilde ev modası yenileniyor ve cazibesini koruyor. Tasarım ağırlıklı çalışmaları ile kendi koleksiyonlarını oluşturarak sektördeki gücü eline alan ev tekstili üreticileri, sektörde trend belirleyici olmaya devam edeceklerini vurguladılar. 

'Türkiye ev tekstili sektöründe büyük bir değişim ve dönüşüm yaşanıyor. Üretimin her alanında kalite ve inovatif yaklaşım uluslararası alanda güçleniyor. Sektörde marka üretim ağırlığı hakimiyetini korumaya devam ediyor. Dünya ev tekstil sektöründe moda ve trendlerin belirlendiği en önemli merkezlerden bir tanesi Türkiye oldu. Bursa ev tekstilinde en önemli oyunculardan birisi. Geçen sene itibari ile özellikle ihracatta sağlanan artış bu senenin ilk çeyreğinde de olumlu olarak seyretmekte. Seçim sürecinin sonuçlanması ve dış belirsizliklerin azalması ile birlikte sektörde olumlu seyrin devam edeceği düşünülüyor.'

İş dünyasının odağı, Avrupa pazarına daha fazla Ar-Ge ve inovasyona çevirmiş durumda. Ev tekstilinde üretim ve tasarım alanaında önemli bir yere sahip olan Türkiye ve Bursa , ev tekstili sektöründe yönlendirici konumunda. Türk ev tekstili sektörü son zamanlarda yaptığı yatırımlarla, toplam 2.7 milyar dolar ihracat rakamına ulaştı. Yaklaşık 66 milyar dolarlık dünya pazarındaki payı yüzde 4.5 seviyelerinde. 2017 yılında dünyada bir toparlanma süreci yaşandı. Dünya ticaretinde ortalama yüzde 10'luk bir artış söz konusu.
Geçmişte olduğu gibi bugün de ekonomide köprü olan Bursa tekstili, yönlendiren ve aynı zamanda da bir üretici oldu. Türkiye, dünyanın en büyük ekonomileri arasındaki yerini hep korurken, Bursa ev tekstili sektörü firmaları da rekabetten hiçbir zaman korkmadı. Ev tekstili sektörünün geleceğinin sürdürülebilir rekabetten geçtiğine inanan Bursalı sanayiciler, ev tekstili sektörünün yüksek katma değerli ihracat rakamı ile dikkatleri çekiyor. Markalaşmış bir sektör olarak ciddi bir potansiyele sahip olan Türkiye ev tekstili, üretim ve pazarlamada dünyadaki en güçlü ülkelerden birisi konumunda. Türkiye için her zaman hedef pazarın Avrupa Birliği olduğunu ifade eden üreticiler, Bursalı firmaların tasarım , Ar-Ge ve inovasyona yatırım yaptığının altını çizdiler. Bursa ev tekstili Avrupa pazarında diyen üreticiler, ev tekstilindeki gelişmeleri değerlendirdi. İşte görüşler... 

Ahmet Nazif Zorlu - Zorlu Holding
'Türkiye ev tekstili dünyada bir marka haline gelmiştir. İftiharla söylemeliyim ki, Zorlu Grubu olarak öncüsüyüz.  Yeniliklerle beraber kalitenin önemi Ar-Ge ve inovasyondan geçiyor. Türkiye ev tekstilinde daha çok yapılacaklar var'

Ali Sami Aydın-TETSİAD Başkanı
'Türkiye, dünyanın en büyük ekonomileri arasındaki yerini hep korumuştur. Biz ev tekstil sektörü olarak dünyada hiçbir zaman rekabetten korkmadık. Sektörümüzün geleceğinin de sürdürülebilir rekabetten geçtiğine inanmaktayız.'

Hüseyin Özdilek - Özdilek
'Tekstil sektörü gelişimine devam ediyor. Markalaşmayla beraber Ar-Ge ve inovasyon noktasında gelişmeye önem veriyor.
En iyi sıralarda ciddi üreticilerimiz var. '

Osman Canik - Elvin Tekstil
'Ev tekstili sektörü özellikle perdelik ve döşemelikte Türkiye büyük hamleler yaptı. Gerek ürün yaratıcılığı, tasarım ve desenleriyle Batı Avrupa, Amerika'da bir çok ünlü firmanın imalatçısı konumuna yükseldi ve dünyada vazgeçilmez bir konuma yerleşti. Bu trendin devam edeceğini düşünüyorum.'

Hasan Moral-Moral Tekstil
'Özellikle son 10 yılda Türk firmalarının Ev tekstili sektöründe geldiği konuma bakarsak ; Türkiye trendleri belirleyen bir ülke konumuna geldi.Bu nedenle sektör ekonomik ve siyasi ilişkilerde meydana gelen dönemsel kırılganlıklara karşı daha dayanaklı diyebiliriz. Ar-Ge,markalaşma ve servise önem veren firmalarımız dünya pazarlarındaki yerlerini her geçen gün güçlendirmekte..'

Cengizhan Küçüker Küçükerler Tekstil
'Sektöre destekler devam ediyor. Yurdışında yaşanan olumsuz faktörlerden dolayı sektörde düşüş var. Yenilikleriyle beraber ev tekstil sektörü devam edecek.'


Alper Bursalı - Bursalı Tekstil
'Tekstil sektörü küresel ölçekte çok ciddi bir rekabete sahne oluyor. Bursalı Tekstil olarak, dünyanın dört bir yanındaki müşterilerimiz için katma değerli ve yenilikçi ürünler geliştirme gayretindeyiz. Bu noktada üretimde katma değere odaklanmış durumdayız. Ürün geliştirme ve markalaşma odaklı çalışmaya devam ederek, ülkemize ve sektöre katkı sağlamak en büyük hedefimiz.'

Onur Yılmaz- Yılsay Tekstil
'Ev tekstili sektörünün önü açık fakat özelllikle ar-ge ve teknik tekstile ağırlık verilirse rekabetimizi daha rahat yapabiliriz. Yatırım yaparak teknolojik ürünlere ağırlık veriyoruz.
Yeni yatırımlarla sektöre yatırım yapmaya devam edeceğiz. Üretenlerin yanında olup istihdam yaratmaya devam edeceğiz.'

Nilüfer Çevikel Çevikel Tekstil
'Sektörde ihracata dönük çalışmalar devam ediyor. Bizi sıkıntıya uğratan enerji maliyetleri. Enerji maliyetlerinde düzenleme yönünde çalışmaların yapılması gerekiyor.
ÖTV ile ilgili sanayiciye indirim sağlanması gerektiğini düşünüyorum. Sanayi olmadan ekonominin kalkınabilmesi mümkün değil. Sanayinin önünün açılabilmesi için enerji maliyetlerinde düzenleme yapılması gerekiyor.'


Pınar Taşdelen EnginUTİB YKB
'Türk ev tekstili sektörü son zamanlarda yaptığı yatırımlarla, toplam 2.7 milyar dolar ihracat rakamına ulaştı.Yaklaşık 66 milyar dolarlık dünya pazarındaki payımız da yüzde 4.5 seviyelerinde. Dünya ticaretinde ortalama yüzde 10'luk bir artış söz konusu. 2018 için ihracatta 3 milyar doları aşmak mümkün.'

Ahmet Okçuoğlu Kaçar Tekstil
'Ev tekstili sanayicileri hem ülkemize, hem de dünyaya çok önemli bir katma değer sunuyor. Pazar talebinin yüksek olması lazım. Firma olarak ihracat ağırlıklı çalışan bir firmayız. Devlet teşvikleri bizler için önemli fakat pazarlarımız olması lazım ki bizler o teşviklerden faydalanıp o pazarlara iyi satışlar yapalım.'


Özkan İrman - Minteks
'Ev Tekstil Fuarı'nda bu yıl da standımız özgün tasarımıyla dikkat çekti ve yoğun ilgi gördü. Var olan müşterilerimizin ayak alışkanlığıyla da standımızda kalabalık bir ziyaretçi grubunu ağırladık. Yeni koleksiyonumuz son derece beğenildi. Bu kapsamda değerlendirirsek, fuarcılık çok önemli ve ev tekstili sektörü için olmazsa olmazımızdır.'

Kerim Tanık-Satenteks
'Türkiye tekstil sektörünün lokomatifi olduğunu düşünüyorum.
Bursa, tekstil sektöründe modayı ve trendi şekillendiren gücüyle ön plana çıkmış bir kent, bu başarı kentin ihracatına da yansıdı.'


Emre Hatipoğlu Derhan Tekstil
'Tekstil sektöründe şuanda olumsuz bir hava yok, iyiye gidiyor.
Satışlarımız gayet güzel. Türkiye'de tekstil sektörü ciddi anlamda potansiyeli ve gücü olan bir sektör.'

Yüksel Uğur Yuteks Tekstil
'Tekstil sektöründe ciddi bir potansiyel var ve ihracat olarak  iyi durumdayız. Bursa, tekstilin üretim merkezi konumunda . Başarılı organisazyonlar içerisindeyiz.'

Ertan Pekkaya Pekkaya Tekstil
'Malesef sektörümüzde yurtdışından gelen ithal kumaşlardan dolayı eksiğimiz var. Ev tekstil sektörünü geçmiş yıllara göre kıyasladığımızda istenilen şekilde değil. Piyasa , moda ve fiyatlar sektörü ciddi derecede etkiliyor.'

Engin Alemdar Fabra Tekstil
'Bursa 1000 yıllık tekstil şehri. Tekstildeki üretim yeteneğimizi mümkün olduğunca ihracata yansıtmak istiyoruz. BTSO'nun alım heyeti organizasyonları firmaların ihracatını ve rekabetçi kimliğini güçlendiriyor. Potansiyel alıcılarla görüşme imkanı yakalıyorsunuz'

Emre Kar Birel Tekstil
'Tekstil sektörü genel anlamda daha da iyi olması gerekiyor. Alım heyetlerinin gelmesi ve fuarların katkısı sektörü canlı tutuyor. Tekstil sektörünün geleceği parlak. Bursa'nın da bu konuda çok daha ileri seviyelere gideceğini düşünüyoruz.'

Hilal Gülseçen Seçen Tekstil
'İstanbul ve diğer Avrupa ülkelerini bir kenara bıraktığımızda Bursa üretimin kaynağı olan bir yer. Bursa tekstilde her
zamanki gibi yine çok iyi fakat yeni pazarlar yaratmamız lazım.'


Emre Bora Barutçu Tekstil
'Tekstil sektörü hareketliliğine devam ediyor. Kaliteli ürün çıkarmaya ve modayı takip etmeye devam ediyoruz. Sektördeki firmalar için kendi koleksiyonlarını oluşturması en büyük sebeplerinden birisi.
Facebook
Sayı: 1149 - Tarih: 15.05.2018
Yazarlarımız