Esin Şeker - Alkol tüketimi sonrası nasıl beslenmeli?

Alkol tüketimi sonrası nasıl beslenmeli?


Yeni bir yılı karşıladık. Yılbaşı gecesi kutlamalar yapıldı, özel sofralar kuruldu. Diğer gecelerden farklı olarak kalorisi yüksek besinler tüketildi. Bu beslenmeyle birlikte alkol alımını da dikkate almamız gerekli. Alkolün vücutta yarattığı zararlı etkileri uzaklaştırmak için iyi bir beslenme programı uygulamak gerekir. Bu sadece yılbaşı için değil alkol alınan günler içinde uygulanması önerilen bir beslenme şeklidir.
Alkol keyif verici bir maddedir ve kontrollü tüketmek gerekir. 1 gram alkolün enerjisi 7 kaloridir. Alkollü içkilerin içerdikleri alkol, yasal olarak şişelerin üzerinde yazılıdır. Örneğin rakı %45-50 alkol içerir. Yani 100ml rakı 315-350 kalori verir. Alkol vücutta artık madde bırakmadan metabolize olur ve yağa dönüşür. 100 ml rakı 45-50 g yağ demektir. Mayalı ve distile içkiler için bu hesaplama değişmez. Mayalı içki olarak şarapta alkol %7-15 arasındadır.
Eğer alkol almada ölçüyü kaçırırsanız ertesi gün bol su tüketin. Ana öğünlerde sebze yiyin. Ara öğünlerde meyveye tüketin.
Sebze ve meyveler potasyumdan zengin olduğu için asit-baz dengesini düzenler ve alkolün vücuttan atılmasına yardımcı olur. Ayrıca ertesi gün tekrar alkol tüketmemeniz gerekir. Alkolle birlikte alınan meze ve çerezler de sodyumdan zengindir. Vücutta ödem oluşmasına neden olur. Bu yüzden alkol yanında aşırı tuz içeren salamuraları tüketmeyin.
Aşırı alkol alımı uyku kalitesini de etkiler.
Ertesi gün uyandığınızda baş ağrısı ve yorgunluk hissetmeniz doğaldır.
Unutulmaması gereken diğer bir nokta, alkol vücuda toksik etki de yapar.
Aşırı miktarda alınması durumunda kandaki miktarı düşene kadar etkileri devam edecektir.
Alkol Sonrası Güne zengin bir kahvaltıyla başlayın
Alkol kan şekerini düşüreceğinden enerji alımında dengeli besinler tüketmelisiniz.
Bu besinlerin karbonhidrat ve protein dengesi iyi olmalı. Sık idrara çıkma mineral de kaybettirir.
Bu nedenle kahvaltıda; yumurta, az tuzlu zeytin, hafif tuzlu peynir yiyebilirsiniz.
C vitamini içeren yiyecekler; portakal, mandalina, greyfurt, limon, yeşilbiber, roka, maydanoz ve domates yiyebilirsiniz.
Domates suyu iyi potasyum ve antioksidan (likopen) kaynağıdır. Toksik öğelerin atılmasında iyi sonuçlar verir ve hatta içine biraz limon suyu da ekleyebilirsiniz.
Sıvı gereksinmesi
Alkol aldığınız gecenin sabahında baş ağrısı, yorgunluk hissi, ışık ve sese aşırı duyarlılığınız olacaktır. Mide yanması, ağızda metalik bir tat gibi farklı şikayetler olabilir.
Bunların nedeni büyük ölçüde suya olan gereksinmedir.
Alkolün diüretik etkisinden dolayı alınandan fazla su, idrar ile atılır ve vücut susuz kalır. Bu açığı kapatmak için bol sıvı tüketmek önemlidir. En iyi sıvının su olduğunu hatırlatırım.
Taze meyve suları, bitki çayları sıvı alımını destekler. Çay, kahve ve kolalı içecekler içerdikleri kafeinin diüritik (idrara çıkma) etkisi nedeniyle, sınırlanması gereken içeceklerdir.
Sebze ve meyveleri daha fazla ve mümkün olduğunca çiğ tüketin.
Ayrıca tam tahıl ürünleri ve kuru baklagillerde bu beslenme reçetesinde bulunsun.
Kuru baklagiller içeriğindeki posa nedeniyle defekasyonu kolaylaştırır ve artık maddelerin gaita yoluyla atılmasını sağlar.
Sadece yemek olarak değil, haşlayıp, salata ve çorbaların içine de eklenebilir.
Facebook
Sayı: 1079 - Tarih: 10.01.2017
Yazarlarımız
2015 © Ekohaber

Adres: Karaman Mah. Gürbüzler Cad. Kiraz Sk. No:12 Nilüfer/BURSA

Telefon: 0 224 223 29 29 (pbx) | Fax: 0 224 223 47 48 | Email: ekohaber@ekohaber.com.tr