Erdem Saker - Ulaşımda kilidi çözecek tek proje var,

Ulaşımda kilidi çözecek tek proje var,

AKTARMALI TOPLU TAŞIM SİSTEMİ !

Geçen hafta A. Emin Yılmaz, kentimizde her gün yaşadığımız trafik sorununu köşesine taşıdı. Önce, 'Hafta sonunda, hafta içinde Bursa Trafiği yol vermiyor'' başlıklı yazısında kentimizin çeşitli bölgelerinde Bursalıların yaşadığı sorunları örneklerle dillendirdi. Ardından Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe ile yaptığı söyleşide, Sayın Başkanın, sorunun çözümüne yönelik planlanan ve uygulamaya sokulmakta olan çözümleri bizlere aktardı.
İsterseniz önce Sayın Başkanın söylediklerine göz atalım;
'Ulaşım öncelikli gündemimiz. Yaşanan sorunlara çözüm bulmak için sürekli kafa yorup yeni projeler üretiyoruz, yeni yatırımlar yapıyoruz.
Bir tek amacımız var, Bursa'nın sorunlarını çözmek,
bunun ilk sırasında da ulaşım sorunları geliyor. Yaptığımız yollar, köprülü kavşaklar, projeler ortada. Yeterli mi? Elbette değil. Yenilerini yapmaya devam ediyoruz, edeceğiz de.
Başlamış yeni yol ve köprülü kavşak projelerimiz var. Mevcut yollar ve kavşaklarda bugünün şartlarına göre iyileştirmeler yapılıyor…''

Biliyorsunuz, ben de bu konuyu, kent içi ulaşım sorunlarını ve çözüm yollarını, dünya kentlerinden örnekler vererek köşemde defalarca işledim, ama konu kent gündemine girdikçe, işlemeğe de devam edeceğim.
Hatırlatayım, en çarpıcı örnek New York ulaşım sistemi, her sabah 4 milyon insan, dünya ekonomisinin kalbinin attığı Manhattan adasına geliyor ve akşam ada dışındaki evlerine dönüyor. Bunların 2,5 milyonu, bu geliş gidişlerde toplu taşım sistemlerini, ağırlıklı olarak metroyu kullanıyor, gün boyu ada içindeki hareketlerini de, gene toplu taşım sistemleriyle, bisikletle veya yürüyerek yapıyorlar. Kent yönetiminin, New Yorkluların toplu taşım sistemini kullanmalarını cazip kılan çok etkin bir uygulaması var,metro veya otobüse ilk binişinizde okuttuğunuz kartınızdan ulaşım ücreti düşülüyor, ancak bu ilk okutmanın ardından 2 saat süre ile ulaşım sisteminizi kaç defa değiştirirseniz değiştirin, kartınızdan başka ödeme düşülmüyor.
Kent içindeki hareketlerinizi toplu taşım sistemleriyle yapmanızı teşvik eden bir başka uygulama örneği de Almanya'nın Bremenn kentinden. Kent içindeki ulaşım tramvayla yapılıyor, tramvay son duraklarında ve binişlerin yoğun olduğu duraklarda otoparklar oluşturulmuş, arabanızı bu otoparklara tramvay kartınızla bırakıyorsunuz, kartınızı tramvaya okutmanızla, 5 saat süre için otopark parası ödemiyorsunuz, kalışınız 5 saati aşarsa, farkını ödüyorsunuz.
Büyükşehir Belediyemiz, kent içi ulaşım sorunlarımızı çözmek amacıyla önemli yatırımlar yapıyor, bu yatırımlara önemli paralar harcanıyor. Ama ben uygulanan ve uygulanacak tüm projeler bitirilip kullanıma açıldığında, kent içi ulaşım sorunlarımızın, biraz küçülse de devam edeceğini savunuyorum ve diyorum ki gelin bu sorunun etkin bir çözüm ortağı olalım, biz belediyemizle, belediyemiz bizimle kol kola girelim, peki nasıl?
Biliyorsunuz, BursaRay kentimiz ulaşım sisteminin belkemiği, kentimizin doğu ucunu batıya bağlıyor, İstanbul caddesinde başlanan yeni tramvay hattı da, keşke projedeki gibi hafif raylı sistem olsaydı, kent merkezini kuzeye bağlayacak. Bu arada yapımına başlanacak olan ve orijinal projede de yer alan, doğunun ikinci hattı sistemi güçlendirecek.
BursaRay projesinin köşe taşlarının konduğu Ulaşım Master Planlarında, kentin ana ulaşım sisteminin BursaRay olduğu, diğer ulaşım araçlarının BursaRay'ı besler konuma getirilmesi ön görülür. İşte belediyemizle kol kola gireceğimiz kararlar demeti, bu amaca yönelik uygulamaları harekete geçirmeli…
Örneğin, biz Yıldırım/ Siteler'den, Gürsu'dan, Soğanlı'dan, Heykel'den, vb, yerleşim alanlarımızdan, Üniversiteye BursaRay'la gitmeliyiz. Ama nasıl? Önce belediyemiz, bu yerleşim alanlarımızı en yakın BursaRay duraklarına bağlayan ve sık aralarla dolaşan otobüs ring hatları oluştursun, bu hatlardan BursaRaya 1 saat içinde aktarma yaptığımızda, bu hattın ücreti, BursaRay ücretinden düşülsün…
Gene belediyemiz BursaRay ana duraklarında, BursaRay biletiyle araba bırakılan otoparklar oluştursun, BursaRay kullanıldığında, belli süre için otopark ücreti alınmasın.
İnanıyorum ki Bursa kent içi trafik sorunlarının kesin çözümü, biz Bursalıların ve Bursa Büyükşehir Belediyesinin, bu ve benzeri uygulamaları günlük yaşantımıza yerleştirmemizle, oluşacaktır. Ve bu uygulamaların hayata geçirilmesi için de büyük yatırımlar yapılmayacak, büyük ölçekli paralar harcanmayacaktır.
Var mısınız kol kola girmeye???

Facebook
Sayı: 1088 - Tarih: 14.03.2017
Yazarlarımız