Haber Detayı - BUSİAD eğitime yönelik
BUSİAD eğitime yönelik

BUSİAD eğitime yönelik

BUSİAD eğitime yönelik
politikaları masaya yatırdı

BUSİADın marka etkinliklerinden Çekirge Toplantısının Mart ayı konuğu, 1996da İstanbul Bilgi Üniversitesinde Matematik Bölümünü kuran, 2007 yılında Matematik Köyü projesini hayata geçiren ve halen İstanbul Bilgi Üniversitesi Matematik Bölümünde öğretim üyesi olarak görev yapan Prof. Dr. Ali Nesin oldu.

Prof. Dr. Nesin BUSİAD üyelerine 'Türkiyede Eğitim: 2023 için çok geç, belki 2073' konulu bir sunum yaparak, eğitimin ülke kalkınmasındaki önemine değindi. Sunum öncesi yeni BUSİAD üyelerine rozetleri takdim edildi. Almira Otelde gerçekleştirilen toplantının açılış konuşmasını yapan BUSİAD Başkanı Günal Baylan, konulan hedeflere ulaşmak veya iktisadi kalkınma için Türkiyenin gelişmiş ülkeler ile arasında bulunan bilgi boşluğunu  bir an önce kapatması gerektiğini kaydetti. Eğitim politikalarında  bu yönde yapılacak reformların farkın kapanması yönünde etkili olacağının altını çizen Baylan, reform getirilerinin ülke ekonomisine dönüşümünün uzun yıllar alabileceğine işaret etti. Baylan değerlendirmesinde çeşitli finans kuruluşlarının Türkiyenin  bu yıl yüzde 3-3,5 arası büyüyebileceğini öngördüğüne değinerek, 'Tahminler küresel büyüme beklentisinin biraz üzerinde büyümemizi öngörse de dünya ülkeleri arasında ciddi bir pazar payı kapma mücadelesi gözlenmekte. Moodys döviz rezervinin yeterli olmadığının ve FEDin faiz arttırmasıyla birlikte Türkiye gibi ülkelere para girişinin azalacağının altını çizmektedir. Fitch, para girişindeki oynaklıklar karşısında Türkiyenin zayıf bir yapıya sahip olduğunu açıkladı. Uzun zamandır ekonomik açıdan sık sık bu söylemlere maruz kalıyoruz. İş dünyası artık bu kırılganlıkların sağlam bir zemine oturtulmasını istiyor' şeklinde konuştu.
'TEK ELDEN EĞİTİM, GENÇLERE YAPILAN EN BÜYÜK KÖTÜLÜK'
Sözlerine, dünyanın birçok ülkesinde olduğu gibi Türkiyede de eğitim sorunu olduğunu söyleyerek başlayan Prof. Dr. Ali Nesin, Türkiyenin bununla birlikte söz konusu bu ülkelere kıyasla daha iyi konumda olduğunu belirtti. Türkiyenin en önemli sorununun demokratikleşememe olduğunun altını çizen Prof. Dr. Nesin, günümüzde Türkiyede 20 milyon öğrencinin olduğunu ve tüm bu öğrencilerin tek elden yönetildiğini kaydetti. Tek elden eğitimi bu gençlere yapılan en büyük kötülük olarak niteleyen Prof. Dr. Nesin, 'Eğitim sistemi düşünceyi değiştirme yani beyin yıkama üzerine kurulu. Bunu devletin yapması oldukça tehlikeli. Bir siyasetçi uzun yıllara dayalı siyasi mücadelesi sonrasında ülke yönetimine geldiğinde eğitim sisteminde söz sahibi olma hakkından vazgeçmek istemiyor' diye konuştu.
Prof. Dr. Nesin, Türkiyede az da olsa Ar-Ge faaliyetleri gerçekleştirildiğini ifade ederek, Ar-Genin geleceğe yatırım anlamına geldiğine ve Amerikanın 100 yıl sonrası için Ar-Ge çalışmaları gerçekleştirdiğine vurgu yaptı.
Facebook
Sayı: 986 - Tarih: 31.03.2015
Yazarlarımız