Haber Detayı - 'BİT ticaretinde Türkiye pazar payını kaybetti'
“BİT ticaretinde Türkiye pazar payını kaybetti”

'BİT ticaretinde Türkiye pazar payını kaybetti'


TÜBİSAD tarafından hazırlanan 'Türkiye'nin Dijital Ekonomiye Dönüşümü Raporu' Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü'nün katılımıyla düzenlenen tanıtım toplantısında açıklandı. Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Kübra Erman Karaca, 'Türkiye'nin bilgi ve iletişim teknolojilerinde üretici olarak sergilediği performansın kullanıcı olarak sergilediği performansın gerisinde kalması sonucunda bu ürünlerde ithalatçı konumdayız' dedi. Karaca, TÜBİSAD'ın 2016 rakamlarına göre 94,3 milyar TL olarak hesaplanan Türkiye bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) sektör hacminin 2023 yılında 160 milyar dolara ulaşmasının hedeflendiğini belirterek, '2016 yılı büyüme hızı yüzde 14,4, son 5 yıllık büyüme ortalaması ise yüzde 15 oldu. Diğer tüm faktörleri dışarıda bırakacak olursak 2023 hedefine ulaşmak için 2016'da kaydedilen büyümenin yaklaşık 2 katı hızda bir yıllık ortalama büyüme hızını yakalamalıyız' diye konuştu.Bu durumda ancak gerekli önlemlerin alınması ve çalışmaların yapılması ile yaklaşık yüzde 25'lik bir büyüme başarıldığında, BİT sektörünün yaklaşık 3 yıl gibi bir zaman zarfında kendini katlayacağını aktaran Karaca, bu hedef doğrultusunda sektörlerde elde edilmiş başarıların izlenmesi, bunların sürdürülebilmesi ve etkilerinin artırılması için gerekli eylem planlarının hayata geçirilmesinin de BİT sektöründeki büyümenin başarıya ulaşması için getirilen yeni önerilerin gerçekleştirilmesi kadar önem taşıdığını anlattı. Karaca, çalışmada kullanılan sabit pazar payı analizine (CSM) göre, BİT ticaretinde Çin ve Hindistan, pazar payını ve rekabet gücünü artırabilmişken Türkiye'nin yanı sıra AB ülkeleri ile Brezilya ve Singapur, pazar payını ve rekabet güçlerini kaybetmişlerdir.'
Facebook
Sayı: 1138 - Tarih: 27.02.2018
Yazarlarımız