Haber Detayı - Bebe sektörü ihracata yoğunlaştı
Bebe sektörü ihracata yoğunlaştı

Bebe sektörü ihracata yoğunlaştı

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası, TÜYAP Bursa Fuarcılık A.Ş. ve Bebe Çocuk Konfeksiyonu
Sanayici ve İşadamları Derneği (BEKSİAD) işbirliğinde düzenlenen Junioshow Fuarı kapılarını açtı.

Bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörü yeni pazarları hedefliyor. Dünyaya açılmaya devam eden sektör temsilcileri, gerçekleşen Junioshow Fuarı ile yoğun iş görüşmeleri yaparak sektördeki pazarı genişletmeyi ve ihracat odaklı
yatırımların altını çizdiler. Bebe ve çocuk konfeksiyonu sektöründe Bursa'nın marka bir kent olduğunu belirten sektör temsilcileri, Ekonomi Bakanlığı'nın destekleriyle yürütülen Ur-Ge projeleriyle sektörün kabuğunu kırarak, çıtasını yükselttiğini vurguladı. Bursa ekonomisinin ihracatına büyük katkı sağlayan bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörünün her geçen yıl dış ticaret hacmini artırdığını ifade eden sektör temsilcileri, Ur-Ge firmalarının artışı sektörün ihracat noktasındaki kararını ortaya koyduğunun altını çiziyor. Bursa'nın bebe ve çocuk konfeksiyonu sektöründe büyük bir potansiyele sahip olduğunu ifade eden sektör temsilcileri, özellikle Junioshow Fuarı'nın sektörün dünyaya açılmasına büyük katkı sağladığını vurguladı. Katma değerli ve tasarım odaklı üretimleriyle marka olan Bursalı firmaların, Ur-Ge projeleriyle rekabetçiliğini güçlendirmenin yanı sıra yurt dışı programlarıyla dünyada bir oyuncu haline geldiğini ifade ettiler. Bölgelerinde kümelenen, yoğun istihdam sağlayan ve kendi markalarıyla üretim yapan Bursa bebe ve çocuk konfeksiyon sektörü, hedef yeni pazarları ve Ur-Ge projeleri ile geleceğe emin adımlarla ilerliyor.Dünya pazarında söz sahibi olma hedefinde olan bebe ve çocuk giyimciler, bu doğrultuda, bölgelerinin ticaret merkezi olması noktasında çalışmalarını da yoğun bir biçimde sürdürdüklerini söyledi. Görüşler, hedef pazarların iyi analiz edilmesi gerektiği ve Bursa'da bebe ve çocuk sektörünün yükselen bir trend olduğu yönünde yoğunlaşıyor. 
60 ÜLKEDEN 1.000'DEN FAZLA YABANCI ALICI Geçen yıla göre katılımcı firma sayısı ve sergileme alanında yüzde 35 büyüme kaydeden fuarda 150 firma stant açtı. Tek tip özel dekor stantlarda 0–12 yaş arası bebe çocuk 'sonbahar–kış' modası ürünlerinin yer aldığı fuarda ayrıca Ticari Safari ve UR-GE projeleri kapsamında gerçekleştirilen alım heyeti organizasyonu ile 60 ülkeden 1.000'den fazla yabancı alıcı Bursalı firmalarla bir araya geldi.Asırlara dayanan tekstil geleneğine sahip olan Bursa'nın bebe ve çocuk konfeksiyonu sektöründe de söz sahibi şehirlerden biri olduğunu belirtn sektör temsilcileri, Junioshow Fuarı'nın da kent ekonomisine büyük katkılar sağlayacağına inanıyor. Küresel ekonomide zorlukların arttığı bir dönemden geçildiğine işaret eden sektör temsilcileri, bebe ve çocuk konfeksiyonu sektöründe Bursa'nın Türkiye'nin en önemli üretim merkezi olduğunu belirtti.


Ömer Yıldız
BEKSİAD Başkanı
'Yılda iki kez düzenlenen Junioshow, firmalarımızın yurt dışına açılmasına ve ihracat odaklı büyümesine ciddi katkı sağlıyor. Bu noktada BTSO ve TÜYAP Bursa Fuarcılık A.Ş.'nin de katkılarıyla düzenlenen fuar programının bir yenisini daha düzenlemenin mutluluğunu yaşıyoruz. Sektörümüzün heyecanla beklediği fuar ile firmalarımızın dış ticaret hacimlerinde önemli oranda artış sağlanacağına inanıyorum. Bebe çocuk konfeksiyonunun üretim üssü Bursa.Türkiye'deki çocuk giyim üretiminin yüzde 80'inini biz gerçekleştiriyoruz. Bu üretimin yüzde 60'ından fazlası da ihraç ediliyor. Yeni pazarlara açılmaya çalışıyoruz. Artık Türkiye'nin ortasına pergeli koyduğumuzda komşularımızın tamamına ihracat yapıyoruz. BTSO ile ortak gerçekleştirdiğimiz iki tane Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) projesi var. Türkiye'de bir sektörde iki UR-GE olan tek sektörüz. Bu projeler sayesinde yeni pazarlara açılmaya çalışıyoruz.'

İsmail Kuş - BTSO
Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı
'Türkiye bebe ve çocuk konfeksiyonu sektöründeki üretimin yüzde 80'ini tek başına karşılayan Bursalı firmalarımız, Junioshow Fuarı ve UR-GE projelerimiz sayesinde artık sadece iç piyasaya bağlı kalmıyor, ihracatını da her geçen yıl artırıyor. Önümüzdeki dönemde firmalarımızın başarılarını sürdürülebilir kılmak adına aynı kararlılıkla çalışmaya devam edeceğiz'

Rıdvan Güler - Ayfi Baby 
'Dinamik bir sektör içindeyiz ve her sezon yenilenmek zorundasınız. Her sezona bizler ciddi anlamda yeni tasarımlarımızla giriyoruz. Her müşterimiz bizim açımızdan değerli. Dövizdeki dalgalanmalardan dolayı sektör ciddi şekilde etkileniyor. Fiyatlarda bir standartlık oluşmuyor. Yurtdışının Türkiye'ye ilgisi yoğun bir biçimde devam ediyor. Sektör tüm dünya tarafından biliniyor.'

Melih Yeşilçiçek - M&Y Collection 
'2019 yılı ekonomi anlamında ülkemiz adına sıkıntılı geçse de bebe çocuk sektörü yoluna devam ediyor. Yaptığımız pazar araştırmalarında yeni pazarlara ulaşarak, bu pazarlardaki yeni müşterilerimizi kendimize çekerek, işbirliklerimizi devam ettirmekteyiz. Döviz kurunda yaşanan artış ve inişler imalat sektörünü ciddi manada etkiliyor.'

Nihat Arı - Bebüş Tekstil
'Sektörde kümelenme çalışmaları, Ur-Ge projeleri ve Junioshow fuarı ile sektör daha da çok ivme kazandı.Bursa bebe ve çocuk sektörü gelişmeye devam ediyor.
Sektörümüz diri ve dinamik bir sektör. Her geçen gün aşama kaydederek büyüyor, sektör paydaşlarının vizyonuyla alakalı. Fuarlar sayesinde de daha çok görsellik ortaya çıkartıldı, dolayısıyla müşterilerimizin büyük bölümü yurtdışı.'


Mustafa Gürses - Gül Bebe
'Bursa sadece üretim noktasında değil kalite ve koleksiyon noktasında da Avrupa'ya göre avantajlı duruma geldi. Fiyat avantajımızda da dünyanın önde gelen şehri olduk.Sektörde biraraya gelerek kümelenmemizin önemli etkileri var. Ur-Ge projeleri sektörü daha da iyi yerlere taşıdığını düşünüyorum. Bursa, dünyanın üretim ve marka şehri.' 

Halil Atalay - Atalay Tekstil
'Gelecek adına sektörümüz umut veriyor, yaptığımız çalışmalarda bunu gösteriyor. Türkiye'de oldukça büyüyen, her geçen yıl daha da gelişen sektörümüz, dünyaya yön vermeye devam ediyor. 5 kıtada Türk bebe ve çocuk konfeksiyonu ürünleri aranır hale geldi. Gerçekleştirdiğimiz üretimin yüzde 70 - 80'ini de dünyanın her tarafına satabiliyoruz. Uluslararası arenada pazar payını daha da artırmaya çalışıyoruz. Türk ürünleriyle ilgili olumlu geri dönüşler alıyoruz. Türk imajı her geçen gün olumlu yönde artıyor. Sektör olarak sürekli gelişiyoruz. Kendi marka tasarımlarımızla ürünlerimizi yapıyoruz ve dünyaya pazarlıyoruz.'

Mesut Hasoğlu – Piano Kids
'Fuarlar sektörümüze katkı koyuyor.
Tüm imalatlar dolar bazından hesaplanıyor, hesaplar döviz kuru üzerinden yapılıyor. Dolar yükseldiğinde fiyatlar yükseliyor, dolar düştüğünde hammadde fiyatları düşmüyor. Dövizdeki düşüş hammadde fiyatlarını etkilemiyor. Pazarlamada çok sıkıntı çekiyoruz. İhracatımızı İstanbul üzerinden gerçekleştiriyoruz.Vişne Caddesi'nin gelişmesiyle ilave müşteri portföyü oluştu. İç pazar sıkıntı yaşıyor. Döviz yükseldikçe işçilik düşüyor,'

Serkan Çetintaş - Bebekevi 
'Fiyat istikrarsızlığı ve ham maddelerde çok ara zamlar oldu. İmalatçılar dengeleyemiyorlar. İhracatta daha da iyiye giderken iç piyasa sıkıntı günlerine devam ediyor. Yabancı müşteri Türk mallarına güveniyor, çok fazla fiyat odaklı gitmiyorlar. İhracat artmaya devam ediyor. Dolar düşse bile hammadde fiyatları düşmüyor.'

Özkan Şenyurt - Amante Kids
'Junioshow fuarı, firmaların ihracat odaklı büyümesine katkı sağlıyor. İvme kazanan bebe sektörü, hızlı bir trend yaşadı.Dolar kurlarından dolayı 2019 yılı biraz sıkıntılı geçecek gibi görünse de, sektörün hareketleneceğini düşünüyorum. Dövizdeki düşüş hammadde fiyatlarına yansımıyor. Döviz artış ile yabancı müşteri daha çok Türkiye'yi tercih ediyor. Onların parası orada değerli, bizim paramız onlara uygun geliyor. Bu şekilde olunca ihracata yönelik satışlarımız artmış oluyor.'

Hacer Karavaş – KidsROOM
'Bursa pazarı daha çok ön plana çıkmaya ve toptancılar Bursa'ya daha çok gelmeye başladı. Avrupa pazarına girmek istiyoruz. Avrupa pazarında rakip olarak karşımıza Çin çıkıyor. Çin'in fiyatlarıyla hiç bir zaman uyuşamıyoruz. Bizim hammaddemiz tamamen dışa bağımlı. Devlet destekliyor, fakat yeterli değil. Bize daha fazla pazar lazım, mevcut pazar pastaya yetmiyor. Dövizdeki düşüş hammadde fiyatlarına yansıtılmıyor. Hedef pazarımız Avrupa olmalı.'

Facebook
Sayı: 1207 - Tarih: 09.07.2019

Yazarlarımız