Haber Detayı - 'Bebe'ci tasarımda lider
‘Bebe’ci tasarımda lider

'Bebe'ci tasarımda lider

Bebek ve çocuk konfeksiyonu sektörü, güçlü yapısı ve üretim kabiliyetini yüksek tasarım çalışmaları ile ön plana çıkararak, dünya pazarlarında söz sahibi olmak istiyor.


Türkiye'de sektör üretiminin yüzde 80'ini karşılayan bebe ve çocuk konfeksiyonu, yüksek tasarım gücünün altını çizerek, dünya pazarlarındaki konumunu yukarı taşımak için harekete geçti. Bursa pazarında özellikle Vişte Ticaret Bölgesi'nde konumlanan sektör üreticileri, kullandıkları yeni teknolojiler ve global trendler parelelinde ortaya çıkardıkları özgün koleksiyonları ile fark yaratma peşinde koşuyor. Bursa'yı bebe ve çocuk konfeksiyonunda üretim merkezinden tasarım merkezine doğru taşımak istediklerini belirten sektörün söz sahipleri, bölgelerinin ticaret merkezi olması noktasında çalışmalarını da yoğun bir biçimde sürdürdüklerinin de önemle altını çiziyor. Dünya pazarlarına farklı ürün yelpazeleriyle damga vurmak isteyen bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörü, 2016 yılını piyasalardaki durgun hava ile stabil halde geçirse de kısa vadede 2017, 2018 ve 2019 yılları adına yükseliş beklentisinde. Avrupa ile dış ticaret ilişkilerinde sektör adına her ne kadar yavaş bir döneme girilse de Rusya, Ortadoğu ve Amerika ile hızlı görüşmeler içinde olduklarını ifade eden sektör temsilcileri, uluslararası piyasalarda varlık göstermek için çalıştıklarını söylüyor. İşte bebek ve çocuk konfeksiyonu pazarındaki son durum...


Sektörü Bursa yönlendiriyor
Halil Atalay (BEKSİAD Başkanı)
KOBİ niteliğinde sektörlerin gelişmesi için fuarlar önemli. Bebe, çocuk giyim sektörünü ulusal anlamda Bursa yönlendiriyor. Bizlerin global yenilikleri daha fazla takip etmesi ve dünya pazarına yön veren markaları oluşturması gerekiyor. BTSO öncülüğünde faaliyetlerini sürdüren kümelerimiz, uluslararası arenada sektörün nabzını tutmaya devam ediyor. En önemli sorunlarımızın arasında gördüğümüz nitelikli personel sıkıntısına çözüm bulmak için üniversitelerimizle fikir alışverişinde bulunuyoruz.

Rusya ve etrafının önemi büyük
Mustafa Gürses (Babyrose)
Ortadoğu'daki sıkıntılar devam ediyor. Rusya, Balkanlar, Avrupa ve etrafımızdaki ülkelere ihracat iyi durumda. Sektör, daha da iyiye gidiyor. Komşu ülkelerle beraber Amerika ve tüm ülkeler hedef pazarımızdır. Yakın ülkelere baktığımızda Rusya ve etrafının önemi büyük.


Yurt dışındaki alıcıları şehrimize getirmeyi sürdüreceğiz
İsmail Kuş (BTSO YK Başkan Yardımcısı)
Sektör için yapılması gereken ne varsa BTSO olarak hayata geçiriyoruz. UR-GE projemizle fuarlara katılıp, Bursa'yı dünyada tanıtmayı ve uluslararası pazarlarda var olmayı amaçlıyoruz. Dünyadaki gelişmeleri Bursa'ya taşıyacak ve yurt dışındaki alıcıları şehrimize getirmeyi sürdüreceğiz.


Piyasadaki sıkıntılar sektöre yansıyor
Vedat Sayım (Miss Lovely)
Çocuk giyim üzerine Vişne Bölgesi, Türkiye'nin üretim merkezi konumunda Rusya ve Arap ülkeleri hedef pazarlarımız diyebiliriz.
Piyasalarda yaşanan sıkıntılar sektöre yansımış durumda. Vişne Bölgesi, 'geleceğin Laleli'si' diyebiliriz.

Sektör iyiye gidiyor
Nihat Arı (Bebüş)
Tüm firmalar kendi özgün koleksiyonlarını üretiyorlar. Gelişen Türkiye'de, gelişen Bursa'da büyüyen bir sektörüz. Bölge'de alt yapı olarak eksiklikler var. Bizim için her müşteri ülkemize gelen bir misafir. Ortadoğu, Kuzey Afrika, Rusya çalıştığımız pazarlarımız. Sektör iyiye gidiyor, umutluyuz.


Gözümüzü Amerika pazarına çevirdik
Serdar Yılmaz (Miss Olix)
Ukranya krizinden dolayı belli bir boşluk oldu ama yeni katılan Arap müşterilerimiz açığı kapattı. Artık tasarım çok modelli biçimde ilerliyor. Müşteri sürekli yeni model talebinde bulunuyor. Rekabetin yanında kalite de artmaya devam ediyor, çok iyi noktalara geldik. Türkiye'yi, Avrupa ülkelerinden daha yukarıda görüyorum. Sektörün bir numarası Bursa. Kuzey Afrika, Orta Doğu, Rusya, Avrupa ülkelerini hedef pazarlarımız olarak sıralayabiliriz. Gözümüzü Amerika pazarına çevirdik.


Rusya pazarı ve Arap ülkeleri ön planda
Handan Özdamar (McBaby)
2017 yılı adına sektörümüz açısından umutluyuz. İç piyasa olarak da bilinçlendik, rutin standartın dışına çıkmaya başladık. Genç tasarımcılarımız var, güzel üretimler gerçekleşiyor. Sektörün standartın dışına çıktığını düşünüyorum. Rusya pazarı ve Arap ülkeleri ön planda. Amerika, Roma, Paris, Fransa, İtalya pazarları da benim hedef pazarlarım, çünkü asıl tasarım orada.

Tasarım iyi durumda ilerliyor
Erol Can (Agucuk Baby)
2016 yılında işverenler olarak çok sıkıntı yaşadık. Bebe çocuk sektöründe tasarım iyi durumda ilerliyor. Suudi Arabistan, Mısır, Fas, Ürdün ve Rusya hedef pazarlarımız konumunda.

Bu yıldan umutluyuz
Rıdvan Güler (Ayfi Baby)
Türkiye'de üretimin yüzde 80'i Bursa'da üretiliyor. 60 bin çalışanın olduğu bir sektörden bahsediyoruz. Türkiye'de çocuk konfeksiyonunda moda Bursa tarafından oluşturuluyor. Ülkemiz için katma değer sağlayan bir sektör. 2016 yılında yaşanan sıkıntılar her sektörde olduğu gibi sektörümüzü de etkiledi. 2017 yılından umutluyuz. Vişne Bölgesi'nden hurdalıkların kaldırılmasını istiyoruz.


Hurdalıkların kaldırılmasını istiyoruz
Ömer Yıldız (Divonette)
Bebe-çocuk, yoğun istihdamın olduğu bir sektör. Her geçen gün gelişerek, büyüyerek ülkemize katkı vermeye devam eden bir sektör. Yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen biz yarınlardan umutluyuz. Tasarımın merkezi Bursa ve Vişne caddesi. Sıkıntılarımızdan biri bölgedeki hurdalıklar. Bunların kaldırılmasını istiyoruz. Dünya pazarları bizim hedef pazarımız.


Dünya pazarlarını değerlendiriyoruz
Ali Azizoğlu (Büşra Bebe)
Çin ve diğer ülkelerle rekabet etmeye çalışıyoruz. Ortadoğu, Rusya, Ukranya pazarlarımız. Marka değerlerimizi artırarak krizlerin etkilerini en aza indirmeye çalışıyoruz hedefimiz kalitemizi koruyarak dünya pazarlarına açılmak.

Sektörün sıkıntısı kopyalanmış tasarım
Melike Özer Sav (Esilakids)
Yeni dünyadan etkilenen bir sektörüz. Sürekli üretime daha fazla model, Ar-Ge'ye dayalı bir dönemdeyiz. Rusya, Arap ülkeleri, Irak ile çalışmalar var. Sektörün önündeki en büyük engel bir başkasının tasarımını kopyalamak.

2017 çıkış yılı olacak
Mesut Okyay (Bebetto)
2017 yılının tüm sektörler için çıkış yılı olabileceğini düşünüyorum. Uzun yıllardan beri Rusya bölgesi, Azerbeycan, Gürcistan, İran bu bölgeler bizim için en hareketli pazarlar. Son iki yıla kadar Kuzey Afrika pazarı hareketliydi. Sektörümüzde yetişmiş kalifiye eleman bulmakta sıkıntıya girilebiliyor.

Kısa vadede sektörün önü açık
Serkan Çetintaş (Bebekevi)
2016 yılında ivme kazanan bebe sektörü, hızlı bir trend yaşadı. Dolar kurlarından dolayı 2017 yılı biraz sıkıntılı geçecek gibi görünse de, sektörün altıncı aydan sonra hareketleneceğini düşünüyorum. 2018, 2019 ve 2020 yıllarında sektörün önü açık. Vişne Bölgesi, tasarım ve ticaret merkezi. İmalat sektöründe tasarımcılar çok gelişti. Yeni yatırımlar Ar-Ge'ye çok fazla oldu. Artık her firmanın kendi bünyesinde Ar-Ge'si var, bu durum sektörün bir çıta daha yükselmesini sağladı. Arap piyasamız çok kuvvetli. Cezayir, Libya, Fas, İran bebeciler için çok büyük pazarlar. Amerika fuarına gittiğimizde çok büyük bir pazar gördüm. Oraya çok rahat mal satabiliriz. Güney Amerika çok büyük bir pazar.


2016 da mevcudu artırdık
Eyüp Otman (Cantoy)
Fuarlar sektörümüze çok katkı koyuyor. Fuarları önemsiyoruz, fuarlar bizim dış vitrinimiz. Daha kaliteli ve güzel ürün üretme noktasında inovasyon, Ar-Ge, yurtdışı fuarları takip ederek kendimizi geliştiriyoruz. Laleli'de de mağazamız var, orada daha çok dolarla satışımız yurtdışına dönük orada sıkıntıyı daha çok hissettik. Rusya, Ukranya, Irak, İran, Libya, Ortadoğu'dan müşterilerimiz var. Avrupa'ya ürün satışımızda biraz sıkıntımız var. Her yıl artan bir trendle yurtdışına ürün satışımız devam ediyor. Sektör iyi yerlere gidiyor, karamsar tablo çizmiyoruz. 2017 yılı 2016 yılından daha iyi olacak. 2016 yılında da mevcutun üzerine koyarak ilerledik. Türkiye'de bebe konfeksiyon sektörünün yüzde 80'i Bursa'da üretildiği gibi Vişne Ticaret Bölgesi'nde de Bursa'da üretilen bebe sektörünün yüzde 80'i Vişne Ticaret Bölgesi'nde üretiliyor. Gelen müşteri tüm ihtiyaçlarını temin edip öyle gidiyor.


Facebook
Sayı: 1084 - Tarih: 14.02.2017
Yazarlarımız
2015 © Ekohaber

Adres: Karaman Mah. Gürbüzler Cad. Kiraz Sk. No:12 Nilüfer/BURSA

Telefon: 0 224 223 29 29 (pbx) | Fax: 0 224 223 47 48 | Email: ekohaber@ekohaber.com.tr