Haber Detayı - 'Araç konseptleri değişiyor, elektrikli araçlar gündemde'
“Araç konseptleri değişiyor, elektrikli araçlar gündemde”

'Araç konseptleri değişiyor, elektrikli araçlar gündemde'


Elif Didem DANACIOĞLU

'Otomotiv sanayinin yılsonu 27 milyar doların üzerinde ihracat hedefine ulaşma ihtimali bulunurken, tedarik sanayi ihracatının 10 milyar dolar olması bekleniyor' diyen Ahmet Yağcı, yakın gelecekte Avrupa'da araçların yüzde 40'ının elektrikli olmasının planlandığına değindi.

'Araç konseptleri değişiyor, elektrikli araçlar gündemde' diyen Chassis Brakes International Türkiye Genel Müdürü Ahmet Yağcı; İngiltere, Almanya, Fransa ve Norveç gibi ülkelerin elektrikli olmayan araçların kullanılmayacağını açıkladığını ve bu konuda 4 ülkenin başı çektiğini vurguladı. Ahmet Yağcı, 'Türkiye'de üretilen araçların yüzde 80'ini yurtdışına gönderdiğimiz düşünülürse, Türkiye'de de bir radikal değişim olacağını düşünüyoruz. Çok kritik bir dönemden geçiyoruz' dedi. Türkiye'de binek otomobillere fren üreten en büyük firma konumunda olan Chassis Brakes International Türkiye, Bursa fabrikası olarak Toyota, Ford, Fiat, Opel ve Renault ile çalışıyor. Disk ve kampana fren gibi orijinal ekipman üretimi yapan Chassis Brakes International Türkiye, 2018 için hedef büyütmüştü. 2018 yılında 135 milyon euro'luk bir bütçesi ile 3 yılda şirket 4 kat büyüdü. Chassis Brakes International Türkiye, 2020 yılında sadece Avrupa'nın değil, dünyanın en iyi Chassis Brakes International fabrikası olmak amacında. Chassis Brakes International Türkiye Genel Müdürü Ahmet Yağcı, AR-GE ve ihracat odaklı üretim sistemini benimseyen şirketin, Endüstri 4.0'ın gerekliliklerine uygun üretim modeli ve altyapısı ile küresel ölçekte başarılı ivmesini artarak sürdürdüğünün altını çizdi.  'Yabancı ortaklı olan firmaların sadece Türkiye'de değil, Toyota-Japonya, Fiat- İtalya, Ford- Amerika gibi yurtdışına da ihracat şansları olduğunu düşünüyorum' diyen Ahmet Yağcı ile sektörden otomotiv yan sanayiye kadar her şeyi konuştuğumuz röportajımız...

Chassis Brakes International Türkiye'nin büyüme hedefinden bahseder misiniz?
Chassis Brakes International, 5 kıta ve 23 lokasyonda, 15 fabrikada faaliyet gösteren, dünyanın en büyük 3 otomotiv fren ve fren parçaları üreticisinden biridir. Daha çok otomasyonun yoğun olduğu, CNC makinaların ve robotların çalıştığı bir fabrikayız. Chassis Brakes International Türkiye olarak hedefimiz, 2020 yılında sadece Avrupa'nın değil, dünyanın en iyi Chassis Brakes International fabrikası olmak. Bu kapsamda ciddi bir atılım içerisindeyiz. Otomotiv sanayisi için ihtiyaç duyulan çözümler ile yenilikçi fren sistemleri geliştiren ve üreten Türkiye fabrikasıyız. Türkiye'de binek otomobillere fren üreten firma konumundayız. Disk fren gibi orijinal ekipman üretimi yapan Chassis Brakes International Türkiye olarak, 2020 yılının stratejisini 2016 yılında belirlemiştik. 2018 yılı içinde de planlarımıza sadık kaldık. 2016 yılında büyüme trendi içerisindeydik, 2017 yılında da bu büyüme devam ederek yüzde 35 gibi bir büyüme gerçekleştirdik. 2017 yılında 95 milyon euro olan ciromuz 125 milyon euro'ya çıktı. Yıllar içerisinde birçok kategoride örnek gösterilen fabrika olduk.
'Hızlı büyüdük...'
Ahmet Yağcı, şöyle devam etti: 'Aramıza yeni müşteriler kattık, kapasite kullanımını maksimum düzeye çıkardık. Tek vardiya ile çalışan montaj hatlarımız yerine 2-3 vardiya çalışan hatlarımız oldu. Yeni yatırımlar yaptık. ABD'ye Bursa'dan fren göndermeye başladık. 1 yıl önce de Japonya'ya fren göndermeye başlamıştık. İki ülkedeki başarıdan dolayı başarımızın bir ödülü gibi düşünülebilir. Toyota'nın Tayland'daki fabrikasına da fren üretiyor ve Tayland'a da fren göndermeye başladık. Toyota kalite anlamında çok üst düzeyde bir müşteri. Lokalizasyonu çok benimsiyor. Nerede üretiyorsan genelde oradan ürününü alan bir firma, fakat Japonya'daki fabrikasına bizim ürün gönderiyor olmamız ve bunu devam ettiriyor olmamız da büyük bir başarı. Genel toplama baktığımızda yüzde 35'lik bir büyüme gerçekleştirmiş olduk. Chassis Brakes International Bursa fabrikası, performansıyla örnek bir fabrika konumuna geldi.2018 yılında 135 milyon euro'luk bir bütçemiz var. 3 yılda bu şirket 4 kat büyüdü. Şu anda her açıdan bu büyümeyi sindirme dönemi olarak görüyorum.'
'Fren teknolojileri gelişiyor'
'Araç konseptlerinin devamlı değişiyor olmasına bağlı olarak fren teknolojileri gelişiyor' diyen Ahmet Yağcı, Bursa'da otomatik park frenli yeni konsept frenlerin üretimine yakında başlanacağını duyurdu.
Endüstri 4.0 ve Dijital dönüşüme nasıl bakıyorsunuz?
Endüstri 4.0 devriminde geride kalmayıp, gerekli teknolojik gelişimleri ve dijital dönüşümü zamanında yapmalıyız ki, gelişmiş Avrupa ülkeleri ile olan mesafemiz açılmasın. Chassis Brakes International olarak ise, Ar-Ge merkezimizde, Endüstri 4.0'a uygun gelişmiş üretim sistemleri tasarlıyoruz. AR-GE ve ihracat odaklı üretim modeli benimseyen şirketimiz, Endüstri 4.0'ın gerekliliklerine uygun üretim modeli ve altyapısı ile küresel ölçekte başarılı ivmesini artarak sürdürmektedir. Merkezimiz Fransa'da ve bilgi işlem merkezimizde de tüm Chassis Brakes International'ın endüstri 4.0'a yönelik yol haritası var. Otomasyona yönelik bir firmayız.
Ar-Ge'ye nasıl
bakıyorsunuz?
Aklınıza gelebilecek her türlü araç için fren teknolojisini geliştiren ve ihtiyaca göre müşterisine sunabilecek bir Ar-Ge merkezimiz var. Çok kritik bir ürün üretiyoruz. Sürekli teknoloji geliştiği için Ar-Ge olmazsa olmaz bir şey. Devletin büyük teşvikleri var, bu konuda daha çok yatırımlar yapılmalı.
Otomotiv sektörünün dünyadaki geleceğini nasıl görüyorsunuz?
Özellikle, belirli müşterileri olan firmaların geleceğinin iyi olduğunu düşünüyorum. Otomotiv sektörü Türkiye'de her geçen gün büyüyor. Yabancı ortaklı olan firmaların sadece Türkiye'de değil, dünyanın değişik yerlerine de ihracat şansları olduğunu düşünüyorum.
Öncelikle otomotiv sektörü istikrarlı ve sürekli artan bir hacimde büyümesini sürdürüyor. Otomotiv sanayinin yılsonu 27 milyar doların üzerinde ihracat hedefine ulaşma ihtimali bulunurken, tedarik sanayi ihracatının 10 milyar dolar olması bekleniyor. Yerli otomobil konusunda ülkemizde 'otomotivin başkenti' olarak nitelendirebileceğimiz Bursa'nın bu üretime ev sahipliği yapmasının, çok önemli bir kazanç olacağını düşünüyorum.  Çok hızlı gelişmeye devam ediyor. Araç konseptleri değişiyor, elektrikli araçlar gündemde. Elektrikli araçlarla ilgili İngiltere, Almanya, Fransa ve Norveç başta olmak üzere, birçok ülkede, elektrikli olmayan araçların kullanılmayacağı açıklanmıştı. Bu 4 ülke başı çekiyor. Yakın gelecekte Avrupa'da yüzde 40 araçların elektrikli olması planlanıyor. Bu büyük bir devrim. Türkiye'de üretilen araçların yüzde 80'ini yurtdışına gönderdiğimiz düşünülürse Türkiye'de de bir radikal değişim olacağını düşünüyoruz. Çok kritik bir dönemden geçiyoruz.
Yan sanayi ne durumda?
Her yıl otomotiv endüstrisi ciddi bir büyüme gerçekleştirdi.
Otomotiv sanayindeki büyüme diğer sanayileri de pozitif etkiliyor. Sonuçta bir araç dediğiniz zaman plastik, cam, kauçuk gibi aslında birçok sektörde otomotive kısmi anlamda destek veriyor.
Ben özellikle yabancı ortaklı şirketlerde sıkıntı görmüyorum. Otomotivdeki yükseliş, yan sanayiye de yansıdı.
Otomobil satışlarını
nasıl değerlendiriyorsunuz?
Türkiye otomobil satışlarında azalma, üretimde de artış var. Hurda teşvikinin kısmen önüne geçeceğini düşünüyorum.
Vergiler çok yüksek...Azalmadan çok, üretim ve satışların önemli olduğunu düşünüyorum. Araç konseptleri radikal değişiyor.
Otomotiv Test Merkezi ile ilgili neler söylemek istersiniz?
Öncelikle, küresel düzeyde faaliyet göstererek, dünyanın önde gelen fren üreticilerinden biri olan Chassis Brakes International olarak, bulunduğumuz kent olan Bursa'da, böylesine değerli bir projenin hayata geçirilecek olmasından dolayı son derece memnuniyet duyduğumuzu ifade etmek istiyorum.
Tabi Otomotiv Test Merkezi ile ilgili gelişmeleri de çok yakından takip ediyoruz.
Yetkililerce de yakın bir zamanda proje konusunda somut adımlar atılacağı ifade edildi. Kuşkusuz bu merkez, tamamlanmasıyla birlikte yerli otomobil üretiminin de önünü açacaktır. Kendi ürettiğin biri ürünü test edip sertifikalandırmak ve ardından piyasaya sürmek ciddi bir süreç istiyor.
Çünkü piyasaya sunulan araçların mutlaka testten geçmesi gerekiyor.
Bu noktada, üzerinde çalışmaları uzun süredir yürütülen Otomobil Test Merkeziyle ilgili somut adımların da ivedilikle atılması, Bursa ve ülkemiz adına faydalı olacaktır.
Nihayetinde Bursa'ya kazandırılacak olan bu test merkezinin, yetkililerce dünyanın sayılı ve en önemli test merkezlerinden birisi olacağı söyleniyor.
Ayrıca merkez bünyesinde Ar-Ge ve inovasyon odaklı, ürün geliştirmeye de ağırlık verilebilecek. Bu elbette ki ülkemiz adına çok önemli bir avantaj sağlayacaktır.
Hem Bursa'ya ve ülkemize yeni yatırımların çekilmesi noktasında projenin katma değerini çok yüksek görüyoruz. Bursa, Türkiye'de 2 büyük otomobil ve birçok otomotiv yan sanayi tesisi, otobüs, küçük hafif ticari araç fabrikalarına sahip olarak, gerek Türkiye'de gerekse de Doğu Avrupa'da çok önemli bir üretim merkezi konumunda bulunuyor. Dolayısıyla Otomotiv Test Merkezinin Türkiye'nin otomotiv başkenti olarak nitelendirilen Bursa'da yapılacak olması çok yerinde bir karar.
Otomotiv Test Merkezinin tamamlanmasıyla birlikte, ülke olarak, kendi ürettiğimiz otomobilleri, otomotiv yedek parçalarını ve geliştirilen ürünlerin Ar-Ge ve testlerini kendi içimizde yapabileceğiz. Dünyada sadece 7 tane olan test merkezlerinden bir tane de Türkiye'de olması, kuşkusuz Ar-Ge faaliyetlerimizi hızlandıracağı gibi dünya otomotiv piyasasında ismimizin daha çok duyulmasını ve daha rekabetçi olmamızı sağlayacaktır.
Facebook
Sayı: 1148 - Tarih: 08.05.2018
Yazarlarımız